Even wachten met filmpjes plaatsen

Gestart door Janbouli, februari 01, 2014, 00:04:40

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hallo allemaal , als we dan toch veel filmpjes gaan plaatsen dan denk ik dat we er een beetje structuur in aan moeten brengen. Daarom deze week even geen nieuwe plaatsen , dan ga ik een aantal draadjes aanmaken , en dan plaats je voortaan een filmpje in het daarvoor ge?igende draadje. Dus niet voor ieder filmpje een nieuw draadje, is ook makkelijker plaatsen.

Hierbij denk ik aan een draadje Prototype , Layouts/Banen , How To's, heb ik wat vergeten. 
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N


Citaat van: Janbouli op februari 01, 2014, 00:04:40
Hallo allemaal , als we dan toch veel filmpjes gaan plaatsen dan denk ik dat we er een beetje structuur in aan moeten brengen. Daarom deze week even geen nieuwe plaatsen , dan ga ik een aantal draadjes aanmaken , en dan plaats je voortaan een filmpje in het daarvoor ge?igende draadje. Dus niet voor ieder filmpje een nieuw draadje, is ook makkelijker plaatsen.

Hierbij denk ik aan een draadje Prototype , Layouts/Banen , How To's, heb ik wat vergeten.

En diversen , ben je geheel gedekt.

Ton
Erare humanum est


Citaat van: Opa-Bullcat op februari 01, 2014, 10:43:09
Doe ook maar Steam :)

Steam is prototype .
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Als ik alle oudere video's in de correcte draadjes wil plaatsen dan verwijder ik alle commentaren er op anders gaat alles door elkaar. Bij toekomstige video's kun je dan weer commentaar plaatsen. Het is natuurlijk leuk om bedankjes en WOW's te krijgen op de video's die je plaatst, aan de andere kant is het voor iemand die zeg maar over een half jaar wat video's gaat bekijken hier  beter als die niet steeds 1 video vind met 20 bedankjes erna, wat vinden jullie?

Vergeet vooral niet bij ieder filmpje het onderwerp aan te passen , maakt het makkelijker om te zoeken naderhand.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Het mooiste vind ik alleen filmpjes en eventueel een discussie voor het filmpje openen. Dan blijven de filmpjes schoon.

Bedankjes zijn leuk maar voor het goede doel het schoonhouden van een topic mogen die ook wel achterwegen blijven.


Dus als je een filmpje plaatst en je meent dat er over gediscussieerd moet/gaat worden open dan ook een topic waarin dat mogelijk is. Of wordt dit te lastig?

JohnT

Tja heb ik ook aan zitten denken maar ook dan heb je hier weer straks 1000 topics.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

John , op nScale.net gebruiken ze vBulletin software, daar zit een Thank You knop in zodat je iemand kunt bedanken zonder een bericht te hoeven plaatsen , dus iemand krijgt wel de bevestiging dat het gelezen word maar de draad staat niet helemaal vol met "dankjewel" en "fantastisch" en "mooi gedaan"  omdat dat dan niet hoeft, berichten die wel geplaatst worden gaan meestal inhoudelijk in op de voorgaande berichten.

Bestaat er zoiets ook voor SMF?
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Om mijn vraag zelf te beantwoorden

hier enkele links John , misschien kun jij hier wat mee, alvast bedankt voor de moeite.

http://www.simplemachines.org/community/index.php?topic=245603.0

http://www.simplemachines.org/community/index.php?topic=426717.0

De mod die het meest genoemd word heet Thank o Matic
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Hi Jan, John,

In standaard SMF kun je in 'Beheer' onder 'Basis features' een optie 'Karma' vinden.
Als je die aan zet, dan kunnen mensen berichten van anderen bejubelen of juist niet zo handig verklaren...  ;)

Onder 'Configuratie' / 'Features en opties' / 'Karma' kun je de teksten aanpassen.
Op een forum dat ik beheer heb ik het als volgt aangepast:
- 'Karma' ==> 'Waardering'
- 'Applaud' == > 'Behulpzaam'
- 'Smite' ===> 'Niet voor mij'

Op dat forum is het dan mogelijk je waardering uit te spreken voor een bericht dat bijvoorbeeld een tip bevat waar je echt wat aan hebt gehad. Naast elk bericht zie je [tussen vierkantje haakjes] de woorden [Handig] en [Niet voor mij]. Het resultaat wordt geteld per lid en komt tot uiting onder de naam van de auteur links van een bericht onder vermelding van [Waardering].

Voordeel van het gebruik van een standaard optie boven mod's is dat je niet afhankelijk bent van de mod auteur bij nieuwe versies, omdat de functionaliteit in het basis-pakket zit.

Succes,
Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Citaat van: Janbouli op februari 02, 2014, 20:22:28
Tja heb ik ook aan zitten denken maar ook dan heb je hier weer straks 1000 topics.

Dat is het nadeel als je niet selectief bent in het plaatsen van filmpjes.

Of je hebt het forum zo vol met een onoverzichtelijke brei aan filmpjes of je hebt een onoverzichtelijke brei aan filmpjes en berichten.

Ik denk dat uiteindelijk de tussenweg het beste is.
Deze kan zijn, het plaatsen van werkelijk interessante filmpjes met de titel van het filmpje zoals deze op Youtube vermeld staat. Je hebt dan per filmpje een topic met daarin de mogelijkheid voor een eventuele discussie. Verder wel de filmpjes per onderwerp gesorteerd houden.

JohnT

februari 03, 2014, 10:51:36 #12 Last Edit: februari 03, 2014, 11:17:52 by JohnT
Citaat van: Gerard Wassink op februari 03, 2014, 09:34:01
Hi Jan, John,


Op dat forum is het dan mogelijk je waardering uit te spreken voor een bericht dat bijvoorbeeld een tip bevat waar je echt wat aan hebt gehad.
Gerard

Zal het aanzetten, had dit niet gedaan omdat het meer een waardering is voor een persoon dan om een bericht maar dit kun je anders uitleggen. Probleem blijft wel dat er toch bezoekers zijn die er geen gebruik van maken en als nog de bedankjes als bericht plaatsen. Tijd zal het leren, wij gaan ermee aan de slag.

JohnT

Is het niet mogelijk om de bedankjes alleen voor het Youtube board toe te passen. Voor de relatief kleine community die we hier hebben is het een beetje zonde als er alleen nog maar plaats is voor "zakelijke" berichten.

Of was dat ook de bedoeling en zit ik hier uit mijn nek te lullen?  ::) :))

februari 03, 2014, 19:11:55 #14 Last Edit: februari 03, 2014, 19:13:34 by JohnT
Ja is alleen bedoelt voor de filmpjes categorie.

Wij moeten nog verder brainstormen wat de beste oplossing is. Ik heb ook al aan een poll gedacht dan kun je die in de betreffende categorie zetten.

Doel is een categorie te hebben waar men interessante filmpjes kan plaatsen die ook iets toevoegen aan dit forum. Maar wij willen eigenlijk voorkomen dat zo'n categorie voloopt met berichten waardoor de filmpjes niet meer zijn te vinden.


JohnT