Even wachten met filmpjes plaatsen

Gestart door Janbouli, februari 01, 2014, 00:04:40

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Smite en Applaud werkt niet goed , je kunt maar eens per zoveel tijd aan een persoon een waardering geven, dus niet per filmpje of zo.

Verder was het idd mijn bedoeling dat een topic  ( ook de niet filmpjes ) daardoor niet een pagina van alleen maar bedankjes en wow's heeft waarop de poster ook weer allemaal bedankjes terug post , zie bijvoorbeeld de draad van Cor https://www.amerikaanse-treinen.nl/forum/index.php?topic=504.30 , hoewel ik dit natuurlijk ook schitterend vind en nu dus ook een wow bericht heb gepost, was deze pagina veel overzichtelijker geweest en was Cor net zo goed bedankt als er een Thanks of Wow button was geweest.  Op nScale.net hebben we het Thanks button systeem , daar zie je veel meer vragen en antwoorden enz. , is hier misschien met het aantal leden wat minder nodig maar vond het zelf wel prettiger lezen dan een pagina met een bericht en daarna 20 wow's en bedankjes.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Hi all,

Een Thanks of Wow button zou inderdaad handig zijn als die per bericht kan werken. Dat is een flinke verbetering ten opzichte van het standaard systeem van Smite en Applaud.

En als we dan vanaf het begin met elkaar afspreken dat de mod's zonder aankondiging tekstberichten zullen vegen in die boards, dan zijn we er toch? (desnoods kun je in die Categorie als Sticky Topic de spelregels duidelijk maken voor die categorie.

Als ik mee mag denken? Zoiets als onderstaande:

In deze categorie (Filmpjes) zijn een aantal boards aanwezig (Prototype, Mijn Layout, Andere mooie layouts, Overig), waarin ieder lid Topics mag aanmaken voor een filmpje dat hij op internet heeft gevonden. We spreken met elkaar de volgende regels af:

1. Er worden alleen links geplaatst, geen filmpjes uploaden naar het forum;

2. Er wordt een duidelijke omschrijving bij het filmpje geplaatst, dus iets van "switching in the yard" en niet "prachtig filmpje gevonden!"

3. Omdat we willen voorkomen dat er ellenlange gesprekken ontstaan waardoor de filmpje bijna niet meer te vinden zijn, plaatsen we tussen de filmpjes door geen tekstberichten met bedankjes, gebruik daarvoor de 'Thanks' button;

4. Tekst-only berichten worden dan ook zonder nadere aankondiging door de mod's verwijderd.


Just my $0.02...

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop


En een inhoudelijke discussie over de inhoud van het filmpje? Dat mag dan ook niet meer, of gaan we die ergens anders terug laten komen?

Jeffrey

Citaat van: Jefftrack op februari 04, 2014, 11:53:55
En een inhoudelijke discussie over de inhoud van het filmpje? Dat mag dan ook niet meer, of gaan we die ergens anders terug laten komen?

Goed idee dunkt me, om dat wel toe te staan. Ter beoordeling aan de mod's, en/of elkaar in eerste instantie helpen om ons aan die regels te houden via zelfregulering? Dat heeft tot nu toe goed gewerkt immers...

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Discussies zeker wel maar wij zoeken een oplossing voor het volgende.

1)Het plaatsen van filmpjes die iets aan dit forum toevoegen.
2)Voorkomen dat topics met deze filmpjes ondersneeuwen met berichten waardoor het betreffende filmpje niet of moeilijk is terug te vinden.

Mogelijkheden tot nu toe zijn.
De thank you button,geen discussie mogelijk alleen een bedankje voor het plaatsen.
Alleen het filmpje in het daarvoor ingerichte forumgedeelte met een verwijzing naar een eventuele discussie elders op het forum?
Een derde optie de filmpjes op de website plaatsen want die hebben wij ook nog steeds, discussie in het forum?

Wie het weet mag het zeggen.

JohnT

Ik denk dat de oplossing voor:
1) iets is dat via zelfregulering kan ontstaan, waar nodig met ingrepen van de mod's;
2) Als het gesprek over de filmpjes in topics met goed gekozene namen plaatsvindt en ook echt gaat over het onderwerp dan kunnen we het met handige zoektermen misschien juist wel goed terugvinden.

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Ik denk dat een commentaar op een filmpje moet kunnen maar dan wel iets wat toevoegt aan het filmpje. Als voorbeeld stel iemand plaatst een film van een bepaalde layout , en iemand heeft die layout in het echt gezien of er zelfs foto's van gemaakt door hem zelf, als die persoon dan een paar foto's plaatst of commentaar geeft wat nog meer interessante gegevens over die layout geeft dan is dat okay. Maar niet WOW, Gaaf , Cool , Bedankt , Super enz.

En ik vind dus ook dat dat bij andere onderwerpen ook toegepast kan worden, iemand plaatst een foto en wat woorden over bijvoorbeeld een Loc loods , als je dan daar een bepaalde advies of vraag over hebt vooral plaatsen , maar als je de poster alleen wil laten merken dat je het onderwerp volgt en het mooi vind , dan druk je op de Thanx button.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Ik vind dit laatste een goede keus, dit moet in deze hechte groep best goed kunnen gaan toch? Evt antwoorden die er niet thuis horen zoals bovenstaand (bedankt,super...enz...), gewoon verwijderen door de Mod's zonder kennisgeving. Denk dat het wel mee valt.

Gewoon mijn mening, als ik die geven mag.
Grtz Robin.


Citaat van: milocomarty op februari 05, 2014, 17:24:22
Yak, raceboek praktijken..

oja!!!.........je heb gelijk  ;D

hmmm...aandelenhandel.....??? C:-) >:D
Grtz Robin.

Citaat van: milocomarty op februari 05, 2014, 17:24:22
Yak, raceboek praktijken..

Helemaal niet dus , we mogen van mij ook alle dankjes en wows weglaten , maakt een draad ook beter leesbaar, ik heb er gewoon genoeg van dat ik naar een pagina ga en bij een bericht van de originele poster , 10 berichten zie staan met niets anders dan Wow, wat mooi , super , geweldig , om vervolgens een pagina later geen enkele zinnige vraag of opmerking te hebben gevonden. Dit heeft niets met facebook likes te maken.

Maar de meerderheid beslist hier dus als jullie allemaal door willen gaan met wow, mooi, super ga gerust jullie gang , dan doen we dat.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Citaat van: Janbouli op februari 05, 2014, 20:08:39
Helemaal niet dus , we mogen van mij ook alle dankjes en wows weglaten , maakt een draad ook beter leesbaar, ik heb er gewoon genoeg van dat ik naar een pagina ga en bij een bericht van de originele poster , 10 berichten zie staan met niets anders dan Wow, wat mooi , super , geweldig , om vervolgens een pagina later geen enkele zinnige vraag of opmerking te hebben gevonden. Dit heeft niets met facebook likes te maken.

Maar de meerderheid beslist hier dus als jullie allemaal door willen gaan met wow, mooi, super ga gerust jullie gang , dan doen we dat.

Met je eens Jan. Een "Thanks" button is handiger dan als die loze tekst en drukt hetzelfde uit.

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop


een schouderklopje in de vorm van WOW of leuk filmpje is voor de plaatser leuker als een button, en waarom zou het filmpje onvindbaar zijn, dat is de eerste posting meestal van een topic.

mijn 2 euro