33 Street yard

Gestart door BvDoorn, juni 03, 2012, 14:29:45

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hallo Bart, je hebt het bij een van die foto's over "Acrylaat". Is dat gewoon Acrylverf of is dat weer wat anders?
Mooi werk trouwens: die bomen.

Mvg, Poul.



Poul Hofland.
Liefhebber 0n30


Acrylaatkit. Kost EURO 2.99 per tube.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Bart, ik heb 'n vraag?
Als bladerdek de matjes van Mininatur gebruikt. Eerst de matjes in stukken geknipt van +/- 4 cm2.
Die uit elkaar getrokken en op het zeeschuim geplakt.
Ja en toen was het op  ::). Dus moet nieuw bestellen om hem af te maken.
Die matjes, hoe werkt dat dan?
Dus jij plakt die uit elkaar getrokken matjes op de zeeschuim?
Hoe groot zijn die dan?
Hans, liefhebber On30 + H0

Bedankt voor de info. Bart.
Het was dus gewoon kit.

Mvg, Poul.
Poul Hofland.
Liefhebber 0n30

De draad weer oppakken, letterlijk en figuurlijk. De laatste 6 maanden een beetje druk geweest met werk en wat andere projecten. Zoals een tuinhuis 1:1.




Een projectje voor het werk. Hoe beeld je de werkzaamheden van de afdeling kwaliteit uit.


From Paper to People....

Nu weer eindelijk met de baan verder. Vandaag eerst maar eens wat herstel wekzaamheden verricht. Een dik half jaar er niet naar omkijken en ook niet rijden geeft toch wat achterstallig onderhoud. Rails poetsen, stof weghalen, een boom in de reparatie (een van de katten denk ik, want er lag ook een haarbal) en dat soort zaken.

Ook de zijwand van "Bart's Cookies" van een oude, verbleekte, muur reclame voorzien. Eerst een goede vintage reklame opgezocht. Deze geschaal en de kleuren aangepast. Daarna de muurplaten eraf gehaald (dit zijn stikkers van MicroMark die wit zijn gespoten). Op een vel papier geplakt, ze hebben daarvoor net voldoende houdkarcht.

De reklame erop geprint en toen, met spuitlijm de zaak weer vastgeplakt. Resultaat hieronder;




Zoals gezegt; De draad weer opgepakt. Nu eerst maar eens de bakkerij afmaken en de yard van hekwerk voorzien. Komende tijd genoeg te doen aan 33rd Street.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Ziet er heel goed uit allemaal
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf


En het weer is er wel naar om weer lekker bezig te zijn.
Leuk om weer eens iets van jou te horen Bart en vooral: weer iets te zien van je mooie baan.
Hans, liefhebber On30 + H0

Mooi dat je weer bezig bent Bart , en ziet er cool uit. Dat tuinhuisje trouwens ook.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

november 17, 2014, 11:08:27 #174 Last Edit: november 17, 2014, 11:12:44 by American
Hi Bart, ik heb je foto's op Flickr bekeken.
Dat tuinhuisje is geen tuinhuisje, dat is 'n vrijstaande bungalow!!!
Wel 'n groot verschil met de vorige!
Ook leuk om weer de foto's van je baan te zien en ook om te volgen.
Ik heb ook gezien dat je heel mooi materieel hebt rijden.
Heb jij eerst On30 gereden?
Hans, liefhebber On30 + H0

november 17, 2014, 13:20:48 #175 Last Edit: november 17, 2014, 13:23:12 by BvDoorn
Hans, ik heb eigenlijk al van alles gereden behalve N en Z maar dat krijg je zo als je tegen de 60 loopt  :). 33 Street is mijn 9e baan (niet alle ooit afgemaakt door verhuizingen, kinderen en dat soort zaken) en ja, hiervoor ben ik ook met ON30 aan het experimiteren geweest. Een ritje met de Cumbres en ik was verkocht.....

Hieronder wat impressies;




Deze heeft volledig Interieur (zat niet in de kit)


C16 van Broadway opgewaardeerd met appendages van Precision Scale


Frame van gesneuvelde hO diesel met een Backwood kit.

Spullen staan allemaal in dozen in de kast voor een volgende project. Er komt trouwens een klein stukje On30 spoor te liggen op 33 Street ;)
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Machtig mooi man!
Hans, liefhebber On30 + H0

Een andere techniek om straten of muren te maken. Ik werk graag met de blouwe isolatie platen voor onder parket (Gamma, Firstfloor Blueline). Het is makkelijk te verwerken, dikte van 3 mm, licht en verlijmbaar met seconde- en constructie lijm.

Het lost op in plastic lijm wat weer een nadeeltje is  ??? Hetzelfde effect heeft het met sommige viltstiften. Met het uittekenen van wat wandjes met een Stabilo pen (point 88 fine 0.4) was het mij opgevallen dat de inkt van de pen ook de plaat oplost. Net genoeg om de groef die je normaal krijgt wat verder uit te diepen.

Voor een stuk bestrating naarst het spoor waar het yard office komt en ook de lokale diesel zijn plekje heeft als er niet gerangeerd hoeft te worden had ik bestrating in gedachten.

Een stuk plaat pas gemaakt en er een straat motief in getekend. Als de pen wat stevig aangedrukt wordt is het effect nog beter.;



Close-up


Dit is het effect als de plaat in de (acryl) verf staat.




Hier is duidelijk het effect te zien van de inkt. Het gebied wat met de pen is ingekleurd is "ge-etst" en ligt duidelijk dieper.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

heel mooi
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

WOW! wat een klus , maar het resultaat is er naar.
Mijn complimenten.

Ton
Erare humanum est