33 Street yard

Gestart door BvDoorn, juni 03, 2012, 14:29:45

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

He Bart.

Mooi baantje zo, erg herkenbaar, steeds een stukje ruimte te kort!
De maat van die mooie auto,s valt niet op zolang je er maar geen juiste schaal auto,s bij zet want dan zie je wel het verschil.
Trouwens, er zijn nu eenmaal grote en kleinere auto,s in de handel, ook in werkelijkheid!

Ren


Mooi Bart, Clever Models is een mooie bron van papieren kits. En de gele pickup vind ik wel heel erg mooi.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Mooi Bart, ruimte waar heb je het over, hier tussen de dozen en kasten door frummelen naar baantje, maar komt goed,

Jou opzet is anders ook mooi zo.

Het lijkt bij mij ook heel wat als je alleen naar de baan kijkt. Vooral niet eronder kijken en ook niet naar de andere kant van de ruimte. het imker spul van mijn vrouw staat daar opgestapeld en mijn kisten met gereedschap. Nauwelijks ruimte om je gat te keren.

Afijn, dit weekeinde de hamburger tent afgemaakt. Nu alleen nog nieuwe naamborden. Die moet ik nog maken. Zowiezo waren de hamburgers in de 70's al $ 0,30 en geen 5 centen meer  ;)


Door de deuren en ramen in laagjes op elkaar te lijmen wat diepte gemaakt. Anders blijft het een plat, kartonnen model.


Dit nog met matte lak bewerken. Dat haalt de glans van de muur af.


Het is een half model. maar dat valt weinig op straks. Bij de bouwplaten zit ook de inrichting, maar dan zal er ook wat licht in moeten komen.

Als achtergrond modelletje is zo'n Clever modelletje best geslaagd. Goedkoop en mooie details. Hhee, maar je moet wel op zwaar papier in kleuren kunnen printen.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Mooi gebouw
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Hoi Bart,

Wat een leuk pand! Verrassend ook, die zijkant met mooie verweerde deur en kozijnen.

Wat me wel opviel op de eerste foto is dat de voordeur 'achterover hangt'.
Foto's zijn genadeloos, ik weet het...

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

ziet er verassend goed uit .

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Nice , een beetje art deco.
Waarom matteren het zijn geglazuurde bakstenen.

Ton
Erare humanum est

Yep, de deur hangt inderdaad iets achterover. Jammer, maar helaas   :-\. De Witte steentjes blijven glanzend. De zijwand van normale baksteen niet. Dat zie je nu net niet op de foto, maar die glanzen alsof er een ijslaag over zit.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Dat is de glazuurlaag op de bakstenen, die h??rt te glimmen. ;) Gezien de blauw (geglazuurde) bakstenen als accent, zou ik me er niet te druk over maken, zou niet onlogisch zijn als de witte stenen dan ook geglazuurd waren.

En als je het echt lelijk vindt dan kun je het nog altijd verweren met poeders.

Ik vind het een heel knap gebouwtje!
Meer bouwer dan rijder. Huidig project: modulaire cirkelbaan Polar Express

Zo te zie ben ik niet de enige die het voorjaar in zijn hoofd heeft en bezig is met het bouwen van bomen  :) plus wat verder gegaan met de scenery.

Ik hoef er niet zo veel als Martin, maar toch, wat is een baan zonder bomen. Zelfs in de woestijn kom je ze tegen (elke 300 km of zo).


Dit geeft een idee van de grootte. In het echt is de hoogste zo'n 18.5 mtr hoog (60 voet)


Dit plaatje geeft een duidelijk beeld van de hoogte van bomen

Mijn boom moet een Red Oak in zomertooi gaan voorstellen



De stam voorzien van bruine acrylaat van de Gamma. Dit blijft flexible en is overschilderbaar. Dus kun je later altijd nog buigen als een tak niet goed hangt/staat.


Eerst op de taken zeeschuim geplakt. Daarna de hele boom gespoten met bruine verf (knikkerbus) en bepoederd met grijze poeder.


Als bladerdek de matjes van Mininatur gebruikt. Eerst de matjes in stukken geknipt van +/- 4 cm2. Die uit elkaar getrokken en op het zeeschuim geplakt. Ja en toen was het op  ::). Dus moet nieuw bestellen om hem af te maken.


Ik heb hem alvast wel op zijn plek gezet. Afmaken doe ik wel als ik weer het Mininatur loof te pakken kan krijgen.

De caboose aan de voorkant heb ik van Cor overgenomen. Hij moet nog verder aangepast worden (verweathered geel) en gaat zijn verdere leven als yard office slijten.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Heel mooi
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf


Hi Bart, heb jij ook al 'n muts?
Of is tie van Ton even bij jou op visite?
Alle gekheid op 'n stokje: ook deze boom belooft heel mooi te worden.
Dat is nou balen, lekker bezig (op zondag) materiaal op en de winkel is dicht!!!
Hans, liefhebber On30 + H0