33 Street yard

Gestart door BvDoorn, juni 03, 2012, 14:29:45

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

november 25, 2013, 20:27:30 #135 Last Edit: november 25, 2013, 20:30:30 by BvDoorn
Het valt eigenlijk best wel mee. In Februari 2012 het basis plan klaar en mijn eerste lok besteld. Die GP35 heeft maanden op de kast gestaan.



2 jaar later is het basisplan gelegd en uitgebreid. Er zit nu een staging gedeelte aan de linkerkant met lade voor drie sporen en er ligt rechts een slank wissel. Ook het idee van welke industrie is aangepast. Geen Texaco oil plant meer maar wel spoor verlengt voor Logging Joe's Safety Shoes terwijl Jacob's Machine Shop tussen het terugloop wissel en Joe's in komt te liggen (bovenliggend uithaalspoor).

Inmiddels aan de nieuwe uitbreiding bezig. Eerst puzelen dan bouwen. Dat wil nog niet zeggen dat er dan niets meer veranderd ;D


Een van de mogelijkheden.

Dus in 2 jaar is er toch redelijk wat gebeurd. Niet zo snel als sommige van onze collegea hobbyisten, maar toch ;)

Voor mij gaat het om de reis, niet echt om de eind bestemming. Zodra die is bereikt dan kijken we toch weer verder.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Gewoon lekker doorgaan Bart ! Interessant plan...

Mooi idee ben benieuwd hoe je dat verder gaat aanpakken
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

@Ger; De stap voor stap methode. Januari/februari materiaal bestellen voor de uitbreiding. Maar eerst nog opruimen in die kamer. De vrouw haar bijen spullen staan daar ook en die moeten een plekje krijgen (ruikt altijd naar honing)

@Martin; Altijd!
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Moeten bijen spullen niet naar buiten?
Dan kunnen de treinen erin!!!
Plan is goed, Bart.
Ben wel benieuwd verder!
Hans, liefhebber On30 + H0

Haha Hans.... Hij moet de vrouw ook te vriend houden! Bovendien is de imkerij een fascinerende en zeer zeker een noodzakelijke hobby...toch?
Jeroen

Uiteraard!
Ik weet er niet zoveel van, maar dat het heeeeel belangrijk is, dat weet ik nog wel!!!
En uiteraard, je vrouw te vriend houden, zeker weten.
Mijn vrouw is mijn grootste en enigste sponsor voor mijn hobby!
Hans, liefhebber On30 + H0

Groot bord op hangen met ;"Deze spoorbaan word gesponsort door........".
>:D
Ton
Erare humanum est

Kleine impressie van de baan. Erie Lackawanna GP35 2552 haalt 2 wagons weg van de team track van 33 Street.

http://youtu.be/8kuDr9pIJxc
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Mooi Bart
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Zo moei soetjes, Bart.
Zoals het hoort!
Hans, liefhebber On30 + H0


De vorderingen die sommige van jullie maken, maakt mij bijna jaloers  :)

De rechter sectie van 33rd Street Yard moet nog veel aan gebeuren, maar ziet er nu redelijk aangekleed uit. Nu maar eens met de middelste secie begonnen. Het terrein aan de achterkant opgehoogt (tenslotte alleen de Mississippi delta is net zo plat als Nederland). Hier komt het lokale frietekot. Een mooie ruimte voor een parkeerplek en een gravel road naar "Jacob's Machine Shop".

Ik had al een poosje de White Castle Hamburgers cardboard kit van Clever Models uitgeprint liggen en ben daar nu mee aan de slag. Je hoeft het niet te doen maar er zit zelfs een interieur bij. Vandaar dat ik de ramen uitgesneden heb en ze met ruit en al ga terug plaatsten.

Cardboard werkt wel anders. Ik heb geen printer om 180 grams apier door heen te duwen en die op kantoor had daar ook erg veel problemen mee. Dus heb alles uitgeprint op 80 grams papier en lijm het met houtlijm op een kartonnen frame. Het is wat extra werk maar het geeft wel een leuk resultaat.

Ramen en deuren worden gelaagd aangebracht om diepte te cre?ren.

Hieronder wat foto's. Door de diepte van de baan is het gebouwtje wat ingekort aan de achterkant.







Auto modellen zijn 1:43 dus eigenlijk te groot, maar dit valt nauwlijks op. By the way; Cola truck en de blauwe Ford zijn door de Kerstman aangeleverd.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Ziet er heel mooi uit
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Hi Bart,

Dat wordt een mooi gebouwtje.
En die auto`s vind ik ook te gek

groeten John LC

www.lostcreek.nl