Ronald gaat Finescale in spoor 0!

Gestart door usronald, maart 15, 2013, 22:05:15

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ik heb het bij Ronald mogen bewonderen en het ziet er echt te gek uit.
lekker groot. Waarom willen we dat trouwens "lekker groot" ja de jaren gaan ons ook parten spelen
brilletje erbij anders zien we het niet meer  8)
Ik heb 2 banen in Rodgau gezien met dit O schaal spul. Is wel heel verleidelijk.
Ronald ik ben benieuwd naar de vorderingen. is gewoon heel mooi.

john LC

groeten John LC

www.lostcreek.nl

Citaat van: American op oktober 24, 2013, 00:21:29
Je mag toch wel wat afwijken?
Apropos: heel mooi spul, Ronald.
Het zijn wel ontzettend grote wagons.
Je moet dan wel heel veel ruimte hiervoor hebben!

De ruimte die je nodig hebt voor O valt mee. Het hangt ervan af wat je wilt bouwen. Mijn layout - 33 street - is 620 x 80 cm (zijkant van de garage). In O scale Magazine http://oscalemag.com/wordpress/ vanaf nr 18 tot nr 23 (deze zijn gratis te downloaden) besteden ze aandacht aan O scale in een kleine ruimte (kamer van 305 x 305 cm). Aan te bevelen voor iedereen met achteruitgaande ogen en eens wil zien of groter ook leuker is.

Maar pas op, als je er een keer aan begint ga je nooit meer terug  ;)
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

ruimte die nodig is valt mee, zolang je geen zephyr wil laten rijden
6 rijtuigen zijn al 3,5 meter lang, en dan komen er nog 4 bij ::)
wel schitterend spul om in de handen te hebben
Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Citaat van: BvDoorn op oktober 24, 2013, 08:41:08
Aan te bevelen voor iedereen met achteruitgaande ogen en eens wil zien of groter ook leuker is.

Maar pas op, als je er een keer aan begint ga je nooit meer terug  ;)

Helemaal gelijk Bart. "Those damned eyes!"., maar daar heb je bij 0 weinig last van  :)

Citaat van: BvDoorn op oktober 24, 2013, 08:41:08
In O scale Magazine http://oscalemag.com/wordpress/ vanaf nr 18 tot nr 23 (deze zijn gratis te downloaden) besteden ze aandacht aan O scale in een kleine ruimte (kamer van 305 x 305 cm).

Klopt Bart, toen ik begin dit jaar na mijn rugoperatie op bed moest liggen heb ik ze allemaal doorgespit online. En idd staan daar erg leuke voorbeelden in.

Allemaal dank mannen, ik werk inmiddels aan een plan dat toch ook weer snel een meter of 6 is..... voorbeeld is de winterbaan van Mike Colafone die regelmatig in de MR, GMR en MRp heeft gestaan. Zijn Oostkust winterscenery wordt bij mij vervangen door Washington scenery met bosbouw e.d. Wel hetzelfde onderwerp nl houttransport en aanverwant.

Ben ook bezig nog 2 GP9's te bemachtigenm zodat ik er dan 3 in totaal heb. Lijkt me genoeg ;)

Zo, eerst naar Eurospoor opbouwen vanmiddag, en volgende week gaan we rustig verder!

hoi Ronald
welke zoek je, red caboose geeps of Atlas.
gr
Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Ik heb 2 RC?s  op het oog.... hoezo?

ik zit er aan te denken om mijn SF (Atlas) weg te doen.
en atlas zal hopelijk met nog een aankondiging komen, en dan wil ik nog een GP-7 rio grande er bij.
andere optie is een Rio Grande kap van RC vinden , misschien ben je er al een tegen gekomen?

gr
Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Hoi Cor, ik ben er wel wat tegen gekomen maar kan ze nu niet meer vinden..... ga m' n best doen ;) Over jou GP9 hebben we al eens gepraat, echter wil ik geen ATSF omdat 't niet past (iig niet de zebrastripes) bij mijn thema.

volgens mij staan er bij rgs hobbies nog een paar RC geeps
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Daar was ik mee aan t handelen.... ;)

Ben wel met een plan bezig, ik heb het gebaseerd op "The Patch". Zie hier: http://www.patchrailroad.net/The_Patch/Patch_Home.html  Het is een switching layout van Keith Jordan in H0 gebaseerd op het grote voorbeeld in Los Angeles: http://www.patchrailroad.net/The_Patch/Patch_Photos/Pages/Prototype_Photos.html Ik weet, niet het werkveld van BN / BNSF maar wel de vroegere ATSF. Ik heb de vrijheid genomen dit naar het heden tetransporteren en er een "nu" situatie van te maken. Momenteel is het meeste van dit spoor allemaal verdwenen maar bij mij ligt het er nog onder BNSF vlag. Ik noem het "the Patch 2000" als werktitel.

Vanavond heb ik een 1 op 1 moduleplan gemaakt. Het idee is om er 3 van een meter te maken plus een fiddleyard. Met wat gedownloade wisselplannen van FastTracks en wat met Word gemaakte rechte railstukken de eerste module uitgelegd op 11 aan elkaar geplakte A4'tjes die een module moeten voorstellen van 45 x 100 cm. Ik zat heerlijk op de grond te plakken en knippen toen mijn kleindochter van 2,5 maar eens lekker mee ging doen... och, gezellig toch?  ;) :



Van boven gezien:



En met wat materieel er op, zo heb je een idee hoe groot het spul is en hoe kort een meter dan is  ;D:



Morgen maak ik de andere twee.

Ronald, kinderen kunnen veel beter plakken dan volwassenen.
En vooral kleinkinderen!!!
Goed plan, eenvoudig maar toch vol mogelijkheden.
Hans, liefhebber On30 + H0

oktober 30, 2013, 09:57:46 #87 Last Edit: oktober 30, 2013, 09:59:59 by JohnT
Wordt wel mooi.

CitaatEn met wat materieel er op, zo heb je een idee hoe groot het spul is en hoe kort een meter dan is  ;D:

Daarom hou ik het maar op 0N30 is ook nul.

Wist je trouwens dat je met XTrackCAD je ontwerp inclusief rails wissels en gebouwen 1:1 kunt printen?

JohnT

Met Anyrail ook John.

Ton
Erare humanum est

Dank mannen! Die programma's zijn erg mooi maar kost me simpelweg veel te veel tijd om het allemaal weer uit te zoeken hoe het werkt..... ik had Anyrail gedownload maar ergens krijg ik het niet voor elkaar om het plan dat ik gemaakt had uit te printen op 1:1 schaal. Ja, wel met het hele werkveld wat dan 450 A4'tjes is ;) niet dus!

Daarom maar gewoon ouderwets met plak- en knipwerk. Gaat altijd het beste, ik krijg zo een goed beeld van wat wel en niet kan. Normaal in H0 doe ik dat met railstukjes maar die heb ik natuurlijk niet in 0.

Komt goed :)