Ronald gaat Finescale in spoor 0!

Gestart door usronald, maart 15, 2013, 22:05:15

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Goed bezig, jongen!
Mocht je nog 2 mm. kurk nodig hebben?
Ik heb begin van dit jaar 'n grote rol gekocht.
Daar kan ik tientallen jaren mee vooruit.
(Zoveel jaren heb ik niet meer!!!)
Hans, liefhebber On30 + H0

Dank je! En die rol heb ik ook....... ;D ;) Als roadbed neem ik wederom 3 mm multiplex.

CitaatDit spul wat ik nu heb is echt Amerikaans

Joa , joa en bielzn uut Boorn   ;)

Vandaag naar de US convention geweest bij Rodgau Frankfurt in Duitsland. Tijdens het rondlopen diverse spoor 0 wagons gezien in diverse prijsklasses. Bij AAT (Kaarst) lagen echte aanbiedingen, echter voor 3-rail. Dat wil ik niet en kost ook teveel om ze om te bouwen naar 2-rail.

Er dus toch maar aan toegegeven... en 2 wagons gekocht; een normale Atlas 0 wagon in hoge kwaliteit, een zgn high cube, en een Trainman covered hopper (dat is iets goedkopere kwaliteit met minder details):



De high cube in combinatie met een H0 locje.... wat een verschil he?:



Ik weet nu al, ik ben om. Definitief. Wat een mooie schaal is dit.

Later! :)

E?n keer 2 rail O en je wilt nooit meer terug.........  ;)
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Hoezo, Bart?
Hans, liefhebber On30 + H0

Hans, precies zoals hij het zegt denk ik... als je eenmaal normaalspoor schaal 0 hebt gereden, gevoeld en beleefd wil je niet meer terug naar in mijn geval H0. Sterker nog, ik denk dat ik deze winter maar eens inventariseer wat van de collectie gewoon weg kan en dat via Ebay, MP of Houten ga verkopen. Daarvoor lekker wat 0 spoor materieel terug kopen en een 0 baan bouwen.

Ik vind 't gewoon een heerlijk schaal met een goed compromis tussen benodigde ruimte en beleving  :)


Ahhhhh.
Nu begrijp ik het!
Helemaal mee eens.
Ik had 2 grote vitrines vol met Marklin loks (ongeveer 60 stuks) en rijtuigen.
Alles is weg op 2 S-klasse na en nog 3 wagons.
Ik heb in 4 jaar tijd alles verkocht en gelijk On30 aangeschaft.
De vitrines zijn weer bijna gevuld met het prachtige O-spoor (maar dan wel smal)!
En inderdaad: veel mooier!!!
Hans, liefhebber On30 + H0

hoi Ronald

heb je wel een van de mooiste wagens (die high cube) van Atlas, is denk ik gelijk ook een van de grootste wagens 8)

gr
Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Klopt, is een bakbeest ;) heb de grote covered hopper ook gezien in Rodgau, die is nog mooier:


De GP9 er maar eens bij gepakt:



Stoer he? Ook nog wat spulletjes uit de States gekregen waaronder een half wissel:



En een teststukje spoor 0 gemaakt:







Na Eurospoor gaat 't beginnen :) ;)

Mooi!
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Ziet er erg mooi uit Ronald!!!
Grtz Robin.

Tja de detail is in O natuurlijk geweldig, maar daarom ook vereist, in O kun je er niet omheen alles tot in de kleinste dingen perfect te hebben, 2 foot rule krijgt in O een heel andere betekenis  ;)
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Je mag toch wel wat afwijken?
Apropos: heel mooi spul, Ronald.
Het zijn wel ontzettend grote wagons.
Je moet dan wel heel veel ruimte hiervoor hebben!
Hans, liefhebber On30 + H0