Janbouli's Home Layout The Kannewton & CC

Gestart door Janbouli, mei 08, 2012, 22:29:31

« vorige - volgende »

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

Ziet er goed uit Jan maar ik vind de overgang van het landschap naar de achtergrond een beetje abrupt.
Je zou de horizon een beetje kunnen optillen.
De horizon is altijd op ooghoogte en met jouw schaal kom je op , pak hem beet , ongeveer, op een centimeter uit.

Ton
Erare humanum est

Citaat van: dutchbuilder op januari 03, 2013, 14:03:30
De horizon is altijd op ooghoogte en met jouw schaal kom je op , pak hem beet , ongeveer, op een centimeter uit.

Voor kleine kereltjes dan (1,60 mtr) Voor mannen op 11 mm (~ 1,76 mtr).  :D ;D 8)
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

De achtergrond moet overal nog wat aan gebeuren Ton, maar ben er nog niet uit wat en hoe, zit het meest te denken aan foto's , schilderen gaat sowieso al moeilijk meer nu alles er al voor staat.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Citaat van: Janbouli op januari 04, 2013, 02:23:01
De achtergrond moet overal nog wat aan gebeuren Ton, maar ben er nog niet uit wat en hoe, zit het meest te denken aan foto's , schilderen gaat sowieso al moeilijk meer nu alles er al voor staat.

Met lange schilderspencelen en een steuntje gaat het uitstekend.
Je moet toch op afstand schilderen om het beste overzicht te houden.
Ton
Erare humanum est

Dit weekend nog een Billboard toegevoegd, en ook al bezig aan het meubilair voor de 2e treinkamer , daardoor heb ik altijd echt verschillende werkzaamheden aan mn baan, heb ik ff geen zin in het kleine frutselwerk bouw ik benchwork of leg ik rails of ballast ik of detailleren, je begrijpt het wel, steeds iets anders om het interessant te houden.





In tegenstelling to de 1e kamer word dit niet op vlakke platen gebouwd maar met girder en spaanplaatbedding.



Ook nog even  van 2 boekenkasten 2 rolbare kastjes gemaakt die onder het bankwerk passen.

3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N


januari 07, 2013, 22:07:08 #111 Last Edit: januari 07, 2013, 22:08:44 by Janbouli
Dat is toch wat iedereen gebruikt of gebruik ik het woord bedding verkeerd?

Ach nee , geen spaanplaat maar tri- of multiplex.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

2e treinenkamer, zodan!!
ga je nog doorsteken?
Ton
Erare humanum est

Doorsteken hoeft niet , er zat een inbouw kast tussen de 2 grote slaapkamers en de achterwand daarvan is weg.

Zo ziet de onderste dek van mijn layout er uit.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

super gaaf man 2 kamers
iedereen zijn droom
lekker veel meters maken
ga je volgen

gr rien mazarron spanje

heftig!!!!!!!!
Als je een trein wegstuurd dan is hij realtime een paar uur weg ;D
Ton
Erare humanum est

Ik ben nu echter bezig met het bovendek, is wat smaller maar gaat ook door beide kamers, bijna 1 kamer klaar  ( detaillering maar een beetje ).
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Ziet er goed uit jan als je eens een handje meer nodig hebt hoor ik het wel  ;)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf


Vandaag wat bomen gemaakt, gebruik makend van kant en klare ijzerdraad frames.

De eerste bomen zijn al bedekt met clump foliage.


Wat fijn zaagsel en een laagje houtlijm met de kwast op de stam aangebracht.


Ziet er dan zo uit , achtergrond bomen dus goed genoeg.


Metaaldraad framepjes gekocht bij Goovers uit Belgie , volgende keer denk ik bij Wehonest , chinese ebayer. De draad frames worden blank geleverd dus eerst een laagje zwarte spray er op.


Bak met allerlei kleuren vlokken er in klaar zetten.


De bomen tot aan de stam in houtlijm ( net genoeg verdund zodat de lijm wat sneller er af druipt ) dompelen, een handvol van de vlokken nemen en lichtjes om de boom drukken, even een beetje schudden en draaien om de echt los zittende vlokken er af te krijgen.


En voila.


Ik had ook een zak vol van deze plastic frames , op dezelfde manier als met de metalen .



Zo in een 1 1/2 uur 100 boompjes gemaakt , nog niet helemaal af , eerst nog met fijner materiaal en haarspray besprenkelen om de kleuren ook een beetje vager/valer te maken.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N