Janbouli's Home Layout The Kannewton & CC

Gestart door Janbouli, mei 08, 2012, 22:29:31

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Ziet er goed uit kerel  ;)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf


januari 22, 2013, 11:02:27 #122 Last Edit: januari 22, 2013, 11:15:59 by dutchbuilder
Jan ik heb die plastic frames ook.
Heb je het hart eruit geknipt?
Dat is wel de bedoeling.
Ik heb voor het bladerdak voor een paar H0 boompjes Woodland Scenics 2095750 Vezels (Poly Fiber) gebruikt.
gaat voor N ook goed.

Ton
Erare humanum est

januari 22, 2013, 17:53:45 #123 Last Edit: januari 22, 2013, 17:56:15 by Janbouli
John , omdat de ijzerdraad framepjes ongeveer 25 cent per stuk kosten bij Goovers , daar ga ik zelf niet voor draaien en knippen.

Ton , nee ik heb het hart er alleen bij de eerste 2 uitgehaald , daarna niet meer , maakte bijna geen verschil.

Ik heb wel door dat ook in N-schaal de bomen wat groter mogen dan wat ik gedacht had, de grootste die ik nu had zijn 7 cm , maar ze mogen best wel 10 zijn , die kun je dan eventueel wat breder uit laten staan.

Ton ik heb ook van dat spul wat jij daar gebruikt , ook eens proberen , misschien beter voor bomen die wat dichter bij de voorgrond zijn , alhoewel ik daar bomen van http://minilandscenery.nl/www.minilandscenery.nl/Welkom.html voor ga gebruiken. Zijn wel wat duurder , maar mijn tijd is ook kostbaar.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Kleine boompies Jan, da's slecht een 11,2 meter in het echt, denk dat je rustig naar een 15 tot 20 cm kunt gaan...

Vin die op z'n site niet zo top, weet niet wat ie er voor vraagt...

Citaat van: milocomarty op januari 22, 2013, 18:15:11
Kleine boompies Jan, da's slecht een 11,2 meter in het echt, denk dat je rustig naar een 15 tot 20 cm kunt gaan...

Vin die op z'n site niet zo top, weet niet wat ie er voor vraagt...

Loofbomen van 32 meter hoog zie je toch niet veel Martin, 10 cm oftwel 16 meter lijkt mij goed , de loofbomen op de golfbaan zijn dacht ik niet hoger. Naaldbomen is misschien wat anders , maar die ga ik niet veel hebben, moet ik nog naar kijken , maar imho niet zoveel naaldbomen in Kansas, kan me natuurlijk heel erg vergissen.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N


Dank je Martin, had ik werkelijk nooit gedacht , 20 cm bomen zullen er wel heel erg groot uitzien op mijn baan, maar meer dan 10 kan dus echt wel.

Betekent dus dat heel veel HO bomen ook geschikt zijn , dus lekker veel meer keuze.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

januari 22, 2013, 20:12:41 #128 Last Edit: januari 22, 2013, 20:20:23 by Janbouli
Weet niet of je hier nog wat aan hebt http://www.kansasforests.org/pubs/community/SC%20Pref%20Trees%20-%20FINAL2.pdf

Btw Jan, zou wel het zaagsel vervangen door wat fijner MDF stof, vooral in N

En nog effe deze voor je http://www.kansasforests.org/conservation/evergreens/index.shtml alhoewel evergreens niet echt native zijn passen ze denk ik wel in jouw tijdsframe..

Schijnbaar zijn de bomen in Kansas wat kleiner dan elders  ;) In de eerste link praten ze over bomen die maximaal zo'n 25 meter zijn, dat is ook wat ik naar ga kijken zo'n 15 cm , kijken of ik wat mooie exemplaren kan maken of kopen.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Valance geplaatst in de 2e kamer.


Kijkje door de voorheen inbouw kasten naar de 1e kamer.


Valance , duckunder en lift out.


3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Wat fotos van het stadje Riley




Mengsel van DPM en Kato gebouwtjes.






Moet toch eens met de achtergrond aan de gang, wat te doen schilderen of gebruik maken van foto's?
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Ziet er goed uit man moet nog eens X langs komen voor te kijken foto's zegen veel maar in het echt is het beter  ;)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf