Janbouli's Home Layout The Kannewton & CC

Gestart door Janbouli, mei 08, 2012, 22:29:31

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Net buiten Manhattan , de Rock Island Cut


Rotsen opbouwen van overgebleven  foam.


Woodland Scenics plaster cloth voor de eerste laag


Eerste laag gips over de  plaster cloth.


Dikkere laag gips met kwast daarover grof aangebracht, misschien voldoet dit al , anders wat schrapen en snijden.


Veel te veel gips aangemaakt dus maar eens voor de eerste keer wat rots malletjes geprobeerd.

3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

ziet er goed uit  ;)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Mooi werk Jan, heb nog wel een tip al hoewel hij voor deze rotsformatie te laat komt.

Om het effect van de rotsen mooi en makkelijk te maken kun je beter zachtbord nemen met de breukkanten als rotsaangezicht, dit materiaal geeft mooi de gelaagde structuur weer. Over deze structuur breng je dan een laagje gips aan met de kwast.

JohnT

goede tip ik heb nog ongeveer 30 vierkante meter in de kelder liggen  ;)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Super tip John, en helaas idd net te laat. Je kunt ook beter geloof ik alles hier eerst vragen en dan pas aan de gang gaan  ;)
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Citaat van: JohnT op november 23, 2012, 09:10:17
Mooi werk Jan, heb nog wel een tip al hoewel hij voor deze rotsformatie te laat komt.

Om het effect van de rotsen mooi en makkelijk te maken kun je beter zachtbord nemen met de breukkanten als rotsaangezicht, dit materiaal geeft mooi de gelaagde structuur weer. Over deze structuur breng je dan een laagje gips aan met de kwast.

JohnT

Welke lijm gebruik je hier voor john, voor de platen op elkaar te lijmen .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Als je vlot wilt doorwerken kun je hotglue gebruiken. Anders gewoon houtlijm of hobbylijm. Het probleem met dit spul is dat de lijm altijd maar op het buitenste dunne laagje houd. Door de gelaagde structuur trek je het altijd wel weer los. Uiteindelijk moet het gips de stevigheid geven, ik meng altijd wel wat witte houtlijm door het gips of gebruik Alabastine dat is ook sterk.

JohnT

Wachten totdat de rotsen droog zijn, alvast een nieuw stuk baan voorbereiden, hier komt het dorpje Riley


Passeer stuk met een stationnetje water en zand bevoorrading en een winkeltje of zo . De monitor hangt boven dit stuk omdat de passeer rails tevens mn programmeer rails worden, aangesloten op mn PC met PR3 en JMRI


De rotsen na een eerste laag verdunde acryl verf.


3 lagen acryl verf en een wash met zwarte bijna water acryl verf..


2 foto's na het drybrushen met achtereenvolgens   Burnt Umber - Sienna - Oker - bijna wit, telkens gemengd met de volgende kleur , een totaal van 9 maal drybrushen.


Ik ben tevreden , maar sta open voor commentaar.

3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

super gaaf gemaakt hoor
en zo snel
dus maar een dun laagje gibs ??
wat voor gips heb je gebruikt ??

gr rien

Citaat van: rien op november 26, 2012, 22:37:05
super gaaf gemaakt hoor
en zo snel
dus maar een dun laagje gibs ??
wat voor gips heb je gebruikt ??

gr rien

De foam platen zijn eerst bedekt met Woodland Scenics Plaster Cloth , gipsverband is hetzelfde , dat knip je stukken vanaf haalt het door water heen legt het op de plaats even wat wrijven zodat het gips de gaten in het gaas vult en je eerste laag is klaar, daarna een dunne laag gewoon gips van de bouwmarkt eroverheen, dat niet helemaal laten drogen , zelfs wat vochtig laten en dan een dikke laag gips erop geveegd met een kwast, alvast in de richting waar dat ik de lagen in wilde hebben. Dit dan bijna droog laten worden en heb ik met een staalborsteltje met wat langere haren licht in de richting van de lagen geborsteld . Daarna dus het verven.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Dat gips verband is vrij kostbaar , hier in inder geval wel.
Dus ik neem een oud laken en dat scheur ik in repen.
Deze dompel ik dan in vrij vloeibaar gips, dat gaat uitstekend.
Ton
Erare humanum est

november 27, 2012, 00:05:15 #86 Last Edit: november 27, 2012, 00:09:30 by Janbouli
Valt wel mee , 9 euro voor een rol, en oude lakens heb ik niet  ;) , ik geloof dat dat gipsverband wat ze in ziekenhuizen gebruiken goedkoper is maar zeker weten doe ik dat niet.

FF googlen en je vind het al http://www.creative-stones.nl/gipsgigant/verband.html.

Wow meer dan 3 keer zo goedkoop.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N



ziet er goed uit jan  ;)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf