Planning baan: LDC West

Gestart door CSX 6400, mei 09, 2012, 08:02:27

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Hi Paul,

kunt natuurlijk op zoek gaan naar materiaal uit de overgangs tijd. D'r werd op diverse branchlines in de US toch aardig lang met stoom gereden..Zie veel jaren 50 / 60 layouts waar zowel stoom als diesel op voor komt..

Ja, dat was ook mijn idee, stoom en diesel gelijkwaardig laten werken. Niet dat eentje (stoom) wordt verwend door een stel spoorenthousiasten. Werken zullen ze.  Opnieuw beginnen vind ik niet zo heel erg, ik begin er lol in te krijgen plannen te maken. Ik heb inmiddels ook een goed, degelijk plan gemaakt. Alleen heeft mijn USB stick het begeven en zal ik dus hem overnieuw moeten maken met anyrail. Dat geeft niet mijn plan zit in mijn hoofd.
Het idee is een stukje branchline net voor een aftakking naar de main.
De basis is een inhaalspoor met 3 railserved buildings. Een klein lokverzorgingsplaats met draaischijf. Een keer-triangel had waarschijnlijk ook voldaan, maar zo'n draaischijf vind ik gewoon wat toevoegen. Ik zal wel zeggen dat deze ook werd gebruikt als uitvalsbasis voor de loks van de naburige main. Verder zit er nog een stukje spoor dat een stuk van de ander tak van de branch (haha) moet voorstellen.

Weet iemand nog een goede site met info over branchline stoom?

Groet,
Paul


Wat zouden we toch zonder Wikipedia moeten.

http://www.rr-fallenflags.org/ voor wat meer info over opgeheven lijnen en maatschappijen...de zgn fallen flag railroads

Bedankt daar kan ik zeker wat mee.

Ik heb op intenet wat zitten zoeken naar loks die ik mooi vind en die geschikt zijn voor de baan. Zo kwam ik onderandere deze lok tegen. Deze vind ik er erg interesant (mooi is ie niet) uitzien en zou ik dan ook graag zien rondrijden op mijn baan.

Deze lok is duidelijk bedoeld voor houtvervoer, maar is het realistisch om er bv een sleepje boxcars achter te hangen? Mijn modelspoorbaan krijgt dan wel een nietbestaande maatschappij maar het moet wel samenhangen met het "echie"  Een houtzagerij is inbegrepen in het plan dus de lok zal waarschijnlijk wel een plekje vinden in het materieel, maar het zou leuk zijn als de lok wat meer treinen tot zijn dienst kon nemen

Alvast bedankt,
Paul

Vette lok, is altijd wel een mouw aan te passen. Ook de loggers hadden hun benodigheden, aangevoerd in boxcars

Dat is 2-6-6-2 van Mantua, die word ook veel gebruikt om om te bouwen naar 0n30.
Ik weet dat deze winkel twee tweedehandse aanbood.
??n beschadigd en ??n onbeschadigd.
http://stores.ebay.nl/johns-modelcarsandtrains
Ben al aan het zoeken geweest maar het zijn er zoveel dat jij dat zelf mag doen.
Ton
Erare humanum est

Ja ik ben zelf ook al aan het zoeken geweest, er is in ieder geval een ruim aanbod.

juni 07, 2012, 15:24:25 #24 Last Edit: juni 07, 2012, 16:10:41 by CSX 6400
Naar wat voor loks moet ik volgens jullie zeker ook nog naar kijken, op de wenslijst staat in iedergeval al deze 2-6-6-2 verder heb ik ook nog een leuke 0-6-0 van geloof ik bachman gevonden. Ben nu aan het proberen het plan in een ander progamma te maken dan anyrail want dat wil opeens niet meer op de computer installeren en dat terwijl het zo een fijn progamma is.

toevoeging
Trouwens dat plan in anyrail zetten kan wel stikken. Veel te veel achter de computer. Ik ga denk eens een mal uitprinten zodat ik de wissels enzo goed op papier kan krijgen.

Paul,

De 2-6-6-2 is er ook met een tender. Daarbij bedenk dat deze jongen erg groot is voor een bosbaan. Dit komt omdat hij geupscaled is van smalspoor naar normaalspoor. Je kan daarom beter de USRA 2-6-6-2 gebruiken als referentie. Dan lees je dat deze jongens twee 2-8-0 vervingen met meer trekkracht tegen een lager verbruik. Ook hadden ze een lagere asdruk en door de constructie waren ze flexibele genoeg voor het gebruik op de bochtige kolenmijn sporen van o.a. de C&O.

Kortom, zoek een undecorated versie op, voorzie hem van jou maatschappij en hang er kolen en boxcars achter.

Gino
Southern - Serving the South - Fremo-style

die 2-6-6-2 met tender had ik ook al gevonden maar die leek mij inderdaad te groot en is minder bijzonder. Die USRA 2-6-6-2 is ook een enorm ding. Ik ben dus vooral opzoek naar de wat kleinere lokjes. ??n of twee grote loks zullen wel erbij kunnen voor de aan en afvoerende treinen maar voor de bediening van de locale industrietjes wil ik toch echt wat handzamere types.
Misschien ga ik inderdaad wel voor een loggingline met een aansluiting op een klein stadje. alleen dan niet in smalspoor zoals veel mensen geloof ik doen maar in normaalspoor.

Hmm, kleinere treinen.

Bachmann heeft een 0-6-0, ding loopt als een naaimachinietje. Ik heb voor een kennis de niet digitale versie gedigitaliseerd, maar tegenwoordig kan je zo ook met zo'n prut decoder krijgen. Andere kleine lokjes voor lokale lijntjes zijn de Bachmann GE-70, 44 en 45 (van groot naar klein). Voor de GE-70 is een typisch lokaal spoor geval.

Gino
Southern - Serving the South - Fremo-style

Paul , ik heb jou een mailtje gestuurd.
Ton
Erare humanum est

@Gino
Ik denk dat digitaliseren niet zo'n probleem gaat worden. Ik was een enorme pruts met de soldeerbout, maar sinds ik twee dagen nutteloze schakelingen heb zitten solderen kan ik toch echt wel zeggen oefening baart kunst

@Ton
Je hebt een mail terug