Planning baan: LDC West

Gestart door CSX 6400, mei 09, 2012, 08:02:27

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

voor inspiratie:

http://www.trainweb.org/oldtimetrains/index.html
Zoek even op canadian forest.
Over.

Jeroen

Wow goede site, niet alleen voor de canadian forest loks maar ook leuk om die andere foto's en afbeeldingen te zien.

Bedankt die gaat bij de favorieten.

Zo we zijn weer een stukje verder, heb ontzettent veel lopen plannen, het meeste werd niks omdat ik teveel wou, heb mijzelf er maar bij neergelegd dat niet alles kan. Dat moet maar als ik een eigen huis heb en voldoende ruimte. Duurtnog wel even denk ik.  ;)
Uiteindelijk ben ik op zoiets uitgekomen:


Ik had ook graag nog een laadplaats voor hout erbij gehad, maar daar was geen plaats meer voor. Rechtsboven komt iets van een industrietje. Ik weet nog niet wat.
Verder wacht ik nog op een aantal leuke pakketjes.  ;)

Groet,
Paul

Ja mooi , van alles wat.
Ad Vies , ken je die man?
Probeer zoveel mogelijk zelf te maken.
Ton
Erare humanum est

Ton, wat is er mis met dingetjes of kitjes kopen? Buiten dat ze misschien wat duurder zijn leren ze je wel hoe bepaalde zaken in elkaar zitten en geven ze je ervaring in het bouwen  :)

Citaat van: usronald op juni 21, 2012, 21:25:13
Ton, wat is er mis met dingetjes of kitjes kopen? Buiten dat ze misschien wat duurder zijn leren ze je wel hoe bepaalde zaken in elkaar zitten en geven ze je ervaring in het bouwen  :)

Helemaal niets Ronald , maar aangezien Paul een arme scholier is, scheelt het een boel centjes.
En wat dat inelkaarzetten betreft moet ik je gelijk geven.
Geeft idd ervaring om daarna het zelf te bouwen.

Ton
Erare humanum est

Ik was inderdaad van plan zelf te gaan bouwen, bij de diowedstrijd op BNLS heb ik ontdekt dat ik het erg leuk vind om te doen. Wagons zal ik gewoon lekker RTR en kitjes houden maar de gebouwen enzo ben ik van plan allemaal zelf te bouwen. Kitjes van gebouwen zijn niet heel erg duur maar het tikt toch al snel aan en als ik voor hetzelfde geld gebouwen plus een wagonnetje extra erbij kan hebben kies ik daarvoor. Ik zit voorlopig financieel nog niet zo heel erg in de nesten, zou met wat moeite nog een lok kunnen kopen, maar ik verwacht dat dat in de nabije toekomst wel eens zou kunnen veranderen.  ;D

Groet,
Paul

De draaischijf is niet zo groot, maar er komen dan ook niet veel grote locomotieven op deze baan, de exemplaren die erzijn zullen dus af en toe met de tendervooruit moeten rijden of met de 0-5-0 switcher worden gedraaid. (in de fiddle natuurlijk)

Verder ben ik niet van plan het moderne amerikaanse materieel allemaal weer te verkopen. De lok, autorack en cushion load gaan lekker de vitrine in, de graanhoppers en de NS boxcars ga ik wel verkopen.

Voor de industrie zat ik te denken aan een kleine mijn, maar dat is misschien een beetje dubbelop: ?n een zagerij ?n een kolenmijn. Het wordt waarschijnlijk een klein lokaal meubelfabriekje. Dan kun je mooi boomstammen aanvoeren uit de fiddle deze brengen naar de zagerij en daarvandaan weer naar het fabriekje (en de fiddle)

Groet,
Paul

Fijn, wil je net lekker gaan bouwen, blijkt dat het helemaal niet kan. Ik heb met alles rekening gehouden behalve met een toch wel vrij belangrijke factor: mijn ouders.
Ik mag nu toch niet uitbreiden en ook niet ophogen naar 90 cm.   :-\ :-\ :'(
Vooral over die hoogte baal ik wel ik vind die 70 cm van nu echt veel te laag.
Oftewel ik kan weer overnieuw beginnen. De ruimte excl (verwijderbare) fiddleyard of iet dergelijks wordt dus 2,50 x 1,20  waarvan maar 1 kant te bekijken is en te maken heb met een schuin dak. Ik kan dus geen 4x8 maken omdat je dan maar een kant ziet. Ik kleed het ontwerp dat ik had maar nog verder uit. Zo moet ik de zagerij verwijderen [snik]

Groet,
Paul
(die langzaam aan een beetje depri wordt)

Hi Paul,

Lullig maar je moet maar zo denken. Nu je ouder en straks je vrouw of vriendin. Aan je ouders kun je niets meer doen maar die vriendin.......
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Ook niet de mogelijkheid om de bakken ergens op te bergen ? Eentje om aan te werken en als je gaat rijden zet je je kamer vol  ;)
Mijn ma maakt er geen probleem meer van dat ik de zolder vol bouw nu ze gezien heeft hoe mooi het is.. ;D 8)

Vroeger werd een baan nog wel is opklapbaar gemaakt is dat geen mogelijkheid?

Bijvoorbeeld een verrijdbare constructie waarin de baan verticaal gedraaid kan worden als je hem niet gebruikt. Als je hem wel wilt gebruiken horizontaal draaien en midden op de zolder zetten.

Zomaar een gedachte.

JohnT

Ja dat soort oplossingen heb ik ook al op tafel gebracht maar het ging meer om het principe, "Je wilt nu dus zo'n stukje uitbreiden maar wie zegt dat je dat volgend jaar niet nog een beetje wilt en daarna nog een beetje"
Ik heb een vrij kleine kamer de baan past daar dus niet in en staat dus in onze "gaderobe" Het stuk wat ik wou uitbreiden wordt toch niet gebruikt, maar mijn ouders hebben er bezwaar tegen dat de deur dan minder ver open kan. Nu staan er welleenswaar allerlei ladders en bureaustoelen en kan hij ook niet verder open dat hij open zou kunnen als de baan er stond.

Citaat van: milocomarty op juni 25, 2012, 17:21:37
Ook niet de mogelijkheid om de bakken ergens op te bergen ? Eentje om aan te werken en als je gaat rijden zet je je kamer vol  ;)
Mijn ma maakt er geen probleem meer van dat ik de zolder vol bouw nu ze gezien heeft hoe mooi het is.. ;D 8)

Ik moet maar eens een klein baantje bouwen, dan ga ik daarna wel kijken naar de uitbreiding.   :D Ik ga wel met een nieuw ontwerp komen aangezien het baanplan nogal verminkt is als ik de staart aan het vorige plan niet kan gebruiken.

Groet,
Paul


Hi Paul,

Sneu werk voor je maar ik denk dat je eens seriues zou kunnen kijken naar een inklapbare baan of een micro layout http://carendt.us/. Ik weet niet waar je woont maar zou ook mijn licht is laten schijnen bij locale hobby clubs (boten, auto's, vliegtuigen). Vaak hebben die ruimtes die je kan gebruiken voor bouw en opslag.

Succes
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Dus Paul; hoeveel ruimte kun je nu gebruiken voor een baan, en is er dan een schuine kant? Geef dat eens aan zodat we je misschien verder kunnen helpen. 0N30 heeft niet expliciet heel veel ruimte nodig. Met 2 bij 1 kun je al best heel wat.