Hulp bij het plannen van een N-schaal baan gevraagd

Gestart door ger deguelle, september 27, 2012, 09:51:06

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.


Hoi allemaal .

Weer een stapje verder gedeelte van de river mine liggen hier komt het gebouw van: http://www.rd-hobby.de/shopping/catalog.php?id=1259&item=31265 deze kit hoop ik met de kerst onder de boom te hebben  ::)
Maar hier 2 taal foto's met mijn vooruitgang :



Gr ger
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ga je een weekendje met je baan naar Mechelen, istie bijna klaar als je terugkomt  ;) Gaat lekker Ger !!

Hoi allemaal .

Zo ik heb nu de helft van mijn hooflijn liggen op de baan rijd redelijk goed er over .
colorado deguelle
Zo nu hier een daar aanpassingen gaan doen dat die nog mooier loopt .

Gr ger
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ger , je wilt straks DCC gaan rijden, zorg er dan nu al voor dat je om de meter zo'n beetje voedingsdraden hebt. DCC heeft geen ingewikkelde blokken nodig en dergelijke , maar moet wel overal goede voeding krijgen , dan kun je ook overal lekker kruipen met je locs.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Citaat van: Janbouli op oktober 29, 2012, 20:16:46
Ger , je wilt straks DCC gaan rijden, zorg er dan nu al voor dat je om de meter zo'n beetje voedingsdraden hebt. DCC heeft geen ingewikkelde blokken nodig en dergelijke , maar moet wel overal goede voeding krijgen , dan kun je ook overal lekker kruipen met je locs.

Hoi jan .
ja daar heb ik al rekening mee gehouden naar elke wissel heb ik voedingsdraden al liggen  ;)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Hoi allemaal .

Zo ik heb een groot probleem met de baan ik heb geen rekening gehouden met een hoekje in de kamer ,hierdoor kan ik het spoorplan zo als ik het had niet neer leggen zo als ik wilde .

Zo als op de tekening wat rood is loopt de schoorsteen daardoor kom ik niet uit .het spoor wat mooi langs de muur loopt moet ik hierdoor naar voren halen en hierdoor kom ik ook niet meer uit met de rest van de baan .
Als iemand idee?n heeft  hoor ik het graag .

Gr ger
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Citaat van: ger deguelle op oktober 29, 2012, 20:24:21
Citaat van: Janbouli op oktober 29, 2012, 20:16:46
Ger , je wilt straks DCC gaan rijden, zorg er dan nu al voor dat je om de meter zo'n beetje voedingsdraden hebt. DCC heeft geen ingewikkelde blokken nodig en dergelijke , maar moet wel overal goede voeding krijgen , dan kun je ook overal lekker kruipen met je locs.

Hoi jan .
ja daar heb ik al rekening mee gehouden naar elke wissel heb ik voedingsdraden al liggen  ;)

Ger, hij bedoeld niet alleen naar alle wissels maar ook naar elk stukje railstaaf wat je gaat gebruiken. Het gemakkelijkst is dan een zgn ringleiding; 2 draden digitaal waarvan je telkens aftakt naar die stukjes railstaaf.

Citaat van: usronald op oktober 31, 2012, 13:13:22
Citaat van: ger deguelle op oktober 29, 2012, 20:24:21
Citaat van: Janbouli op oktober 29, 2012, 20:16:46
Ger , je wilt straks DCC gaan rijden, zorg er dan nu al voor dat je om de meter zo'n beetje voedingsdraden hebt. DCC heeft geen ingewikkelde blokken nodig en dergelijke , maar moet wel overal goede voeding krijgen , dan kun je ook overal lekker kruipen met je locs.

Hoi jan .
ja daar heb ik al rekening mee gehouden naar elke wissel heb ik voedingsdraden al liggen  ;)

Ger, hij bedoeld niet alleen naar alle wissels maar ook naar elk stukje railstaaf wat je gaat gebruiken. Het gemakkelijkst is dan een zgn ringleiding; 2 draden digitaal waarvan je telkens aftakt naar die stukjes railstaaf.

Dat begrijp ik nu ff niet  ??? helaas  :o
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf


Ger, lukt het zo dan niet?:

Lars-NYC-Erik

Fan of lightning stripes and noodles


Citaat van: nycentral op oktober 31, 2012, 16:09:49
Ger, lukt het zo dan niet?:



Daar heb ik ook al aan gedacht dat lukt ook niet  :-\
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Citaat van: ger deguelle op oktober 31, 2012, 16:14:33
Daar heb ik ook al aan gedacht dat lukt ook niet  :-\

Wat is de reden dat dat niet lukt? Is het de rode lijn of de nieuwe verlegde boog? Is het de ruimte? Het rode spoor is zowel bovenlangs te voeren over een grote burg of onderlangs zoals denk ik in het oorspronkelijke plan.

Heb je een foto van de hoek waar het probleem zit met b.v. een flexrail om te zien wat de ruimte is?
Lars-NYC-Erik

Fan of lightning stripes and noodles

Citaat van: nycentral op oktober 31, 2012, 16:17:38
Citaat van: ger deguelle op oktober 31, 2012, 16:14:33
Daar heb ik ook al aan gedacht dat lukt ook niet  :-\

Wat is de reden dat dat niet lukt? Is het de rode lijn of de nieuwe verlegde boog? Is het de ruimte? Het rode spoor is zowel bovenlangs te voeren over een grote burg of onderlangs zoals denk ik in het oorspronkelijke plan.

Heb je een foto van de hoek waar het probleem zit met b.v. een flexrail om te zien wat de ruimte is?

De bochten worden zo veel te scherp ,en als ik het zo doe worden ook de opstel sporen te klein en dat vin ik niet mooi .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf