Hulp bij het plannen van een N-schaal baan gevraagd

Gestart door ger deguelle, september 27, 2012, 09:51:06

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

september 27, 2012, 09:51:06 Last Edit: september 28, 2012, 11:40:59 by Janbouli
Hoi allemaal .

Kan mij iemand helpen  ::) ik wil een baan maken in N maar ik zoek voorbeelden van banen maar ik vind niet wat ik zoek ,heeft iemand een link of site voor me ik zoek me rot .
Ik wil ook rails gaan gebruiken peco code 55 hier heb ik er nog van  of liever iets anders  :-\

Mvg ger
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ger, wat wil je en welke ruimte heb je? Grootte baanplan e.d. Het is moeilijk een advies of idee te geven met de summiere info die je nu geeft ;)

Hi Ger,

Welkom hier!

(Veel) kennis over N-spoor en bouwen: Nproject.

Succes!
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop



Hoi,

Ik zou zeker voor Peco code 55 gaan.
Op de site van Model Railroader staan veel voorbeelden van spoorplannen.
Succes.

Groetjes, Wim.

Hoi allemaal .

Dit word het kamertje wat vrij komt ,en hier wil ik de baan opzetten

Ik hoop dat het duidelijk is zo  ???

Mvg ger
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Eh... nee? Wat wil je? Langs de kant van de kamer, middenin, L-vorm, U-vorm? Waar zitten je ramen?

En dan hebben we het nog niet gehad over thema, tijdperk, alles door elkaar?

Dus Ger, wat wil je precies? Je kunt niet verwachten dat wij eer zo even een baanplannetje uitgooien, zelf zul je daar wel de basis voor moeten geven ;)

Hoi allemaal .


Dat is het plan denk ik zo wat ik in mijn hoofd heb in de inham wil ik een haven maken met een containerschip kwa treinen weet ik het nog niet welke in ieder geval modern .
Dus wat blauw is wil ik de baan neer zetten tegen de muur aan ,diepte moet ik nog ff kijken van hoe en wat .

Mvg ger
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

september 28, 2012, 11:15:34 #9 Last Edit: september 28, 2012, 11:17:28 by Janbouli
Als je een makkelijk programma wilt om een baanplan mee te maken, ga dan naar  http://www.anyrail.com/index_nl.html , het programma is gratis tot 50 stukken rail, ja er zijn programmas zoals xtrkcad die helemaal gratis zijn maar die hebben een grote leercurve. Wat vooral leuk is aan Anyrail is dat er een forum is waar een aantal mensen dagelijks aanwezig zijn die niets leuker vinden dan een baanplan door te nemen en dan te verbeteren.

Weet niet of je de hele kamer kan gebruiken , maar als je langs de hele muur bouwt en dan minder diep krijg je zeker in N-schaal een mooi lang rijtraject.

3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

En euhm, Ger?

Besteed even wat meer aandacht aan het onderwerp van je posts... Als je ieder draadje als onderwerp "vraagje" meegeeft, dan is het uiteindelijk niet meer uit elkaar te houden.

Iets als: "hulp gevraag bij opzet eerste baanplan in N" geeft al wat meer informatie.

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Heb de topic naam even voor je veranderd Ger
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Hoi Ger, al eens aan gedacht om misschien in modules te gaan bouwen. Minpuntje in de ruimte die je geeft vindt ik persoonlijk de diepte van 1,2 meter. Zelf bouw ik 0n30 en heb eigenlijk al moeite om met een bakdiepte van 70cm achter in de hoeken te komen. En je zou kunnen denken aan een peninsula ?f eiland in je ruimte..


Citaat van: milocomarty op september 28, 2012, 12:32:47
Hoi Ger, al eens aan gedacht om misschien in modules te gaan bouwen. Minpuntje in de ruimte die je geeft vindt ik persoonlijk de diepte van 1,2 meter. Zelf bouw ik 0n30 en heb eigenlijk al moeite om met een bakdiepte van 70cm achter in de hoeken te komen. En je zou kunnen denken aan een peninsula ?f eiland in je ruimte..

Prima argument. 70cm is behoorlijk diep en als er een probleem is zul je altijd zien dat het daar is waar je niet bij kunt. Je zou het zo kunnen doen dat je de boel verrijden kunt maar dat vergt iets meer van de bouwkunsten. Modules en dan langs dewand is voor Amerikaans N eigenlijk een fantastische optie. Een soort hondenbot constructie: