Hulp bij het plannen van een N-schaal baan gevraagd

Gestart door ger deguelle, september 27, 2012, 09:51:06

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hoi allemaal .

@ronald dat met die honden knok is zeker een goed plan   ;D

@jan bedankt voor het te veranderen ,ik ben geen held op de pc van hoe tiep je het wat je in het hoofd hebt  :-[

mvg ger
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

september 29, 2012, 18:07:43 #16 Last Edit: september 29, 2012, 18:21:18 by ger deguelle
Hoi allemaal .

Ik heb vannacht eens goed er over naargedacht wat jullie allemaal zijden en ik ben tot besluit gekomen mijn oude treinbaan af te breken en die kamer te gaan gebruiken .
Die kamer is 3 bij 3 meter en dus groter dan die eene kamer hier kan ik meer denk ik zo ,ik ga dus langs de muur de baan op zetten en in het midden wilde ik een haven gebied maken met alles wat er bij hoort .
Maar hier een tekening zo als ik het nu in mijn hoofd heb :

Door die haven wat ik er in wil doen zoek ik ook nog een mooi groot vrachtschip container schip wat bij n kan

Mvg ger
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf


Ger, ken je het Anyrail ontwerp programma?
Is erg gebruikers vriendelijk om een baan te ontwerpen.
Met de vrije versie kan je 50 railstukken gebruiken en als je het koopt is het onbeperkt.
http://www.anyrail.com/index_nl.html
Ton
Erare humanum est

Citaat van: dutchbuilder op september 29, 2012, 20:51:41
Ger, ken je het Anyrail ontwerp programma?
Is erg gebruikers vriendelijk om een baan te ontwerpen.
Met de vrije versie kan je 50 railstukken gebruiken en als je het koopt is het onbeperkt.
http://www.anyrail.com/index_nl.html
Ton

Hoi ton ja ik heb het vandag op mijn pc gezet werkt goed maar aan het kijken naar voorbeelden van een haven wand daar wil ik de baan  om heen gaan maken .
Gr ger
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Hi Ger,

Zo te horen komt er ook wel een soort rangeerterrein, dat hoort immers bij een haven.

Lees dan - al was het maar informatief - deze pagina over het ontwerp ervan.

Succes!

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Ger je hebt weer mail.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

september 30, 2012, 16:32:41 #22 Last Edit: oktober 01, 2012, 16:24:43 by ger deguelle
Nou jan ik ben weer een stuk slimmer denk ik zo  ::) maar net met mijn vriendin er over gehad maar kwa treinen word het gewoon wat we leuk vinden  ;D
Het was gezellig bij je
We zijn ook tot een besluit gekomen welke baan we proberen naar te maken namelijk deze :

de rechter kant van de baan word iets korter ivm met mijn deur .
Mvg ger
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Mooi plan en veelzijdig plan.  ;)
Is het de bedoeling dat de afbeelding in spiegelbeeld staat? Zo kun je de bijschriften niet lezen. Tenzij ik er een spiegel bij pak.  ;D

Groet,
Paul


Citaat van: CSX 6400 op oktober 03, 2012, 09:20:08
Mooi plan en veelzijdig plan.  ;)
Is het de bedoeling dat de afbeelding in spiegelbeeld staat? Zo kun je de bijschriften niet lezen. Tenzij ik er een spiegel bij pak.  ;D

Groet,
Paul

Hoi paul .
ik heb inderdaad de baan in spiegelbeeld gedaan ivm ik dan redelijk beter uitkom met mijn kamer en de deur  :-\
Mijn kamer is 3 bij 3 meter dus ik moet hier en daar wel wat inkorten op de baan .

Gr ger
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ger, heb je al eens gedacht, bedacht en/of uitgerekend wat alleen het railmateriaal van zo een baan gaat kosten?

Citaat van: usronald op oktober 03, 2012, 12:27:37
Ger, heb je al eens gedacht, bedacht en/of uitgerekend wat alleen het railmateriaal van zo een baan gaat kosten?

Ja dat heb ik ,ik gebruik ook veel rails van mijn oude baan daar ligt al 50 meter aan spoor en ik leg eerst de hooflijn de donkere streep zeg maar en de opstelsporen doe ik  met en met er in verwerken ik heb de tijd .

Gr ger
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf


Citaat van: ger deguelle op oktober 03, 2012, 13:42:10

Ja dat heb ik ,ik gebruik ook veel rails van mijn oude baan daar ligt al 50 meter aan spoor en ik leg eerst de hooflijn de donkere streep zeg maar en de opstelsporen doe ik  met en met er in verwerken ik heb de tijd .

Gr ger

Mooi plan, Ger (nog welkom op dit forum overigens!). Welk railmateriaal gebruik je? Is toch wel belangrijk om daar rekening mee te houden. De flensen van Amerikaans materieel in model zijn vaak wat fijner en krapper dan het Europese materieel. Loks van Atlas, Kato, Athearn etc kunnen erg veel moeite met de Europese wissels hebben. Goed railmateriaal zijn Peco 80 en code 55 (55 is mooier) en uiteraard de Amerikaanse leveranciers, b.v. de Atlas code 55 en 80 (als ik het goed heb). Zou zonde zijn als je straks een mooie baan hebt en het materieel rijdt er niet goed over....
Lars-NYC-Erik

Fan of lightning stripes and noodles

Citaat van: nycentral op oktober 03, 2012, 20:16:37
Citaat van: ger deguelle op oktober 03, 2012, 13:42:10

Ja dat heb ik ,ik gebruik ook veel rails van mijn oude baan daar ligt al 50 meter aan spoor en ik leg eerst de hooflijn de donkere streep zeg maar en de opstelsporen doe ik  met en met er in verwerken ik heb de tijd .

Gr ger

Mooi plan, Ger (nog welkom op dit forum overigens!). Welk railmateriaal gebruik je? Is toch wel belangrijk om daar rekening mee te houden. De flensen van Amerikaans materieel in model zijn vaak wat fijner en krapper dan het Europese materieel. Loks van Atlas, Kato, Athearn etc kunnen erg veel moeite met de Europese wissels hebben. Goed railmateriaal zijn Peco 80 en code 55 (55 is mooier) en uiteraard de Amerikaanse leveranciers, b.v. de Atlas code 55 en 80 (als ik het goed heb). Zou zonde zijn als je straks een mooie baan hebt en het materieel rijdt er niet goed over....

Hoi ik ga peco gebruiken code 55 .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf