Hulp bij het plannen van een N-schaal baan gevraagd

Gestart door ger deguelle, september 27, 2012, 09:51:06

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Citaat van: Janbouli op oktober 18, 2012, 15:32:09
Ger die berg in het midden van de kamer doet er speelgoed achtig aan, maar als je dat leuk vind , moet je dat doen. ;)

Dus ik moet die berg niet zo maken maar een berg gewoon met dennen en zo en wat rots partijen zo als de tekening inderdaad . ;)

M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf


Citaat van: ger deguelle op oktober 18, 2012, 15:37:48
Citaat van: Janbouli op oktober 18, 2012, 15:32:09
Ger die berg in het midden van de kamer doet er speelgoed achtig aan, maar als je dat leuk vind , moet je dat doen. ;)

Dus ik moet die berg niet zo maken maar een berg gewoon met dennen en zo en wat rots partijen zo als de tekening inderdaad . ;)

Maak geen berg maar een gedeelte hiervan. Een berg kun je toch nooit groot genoeg maken om er realistisch uit te laten zien, je kunt wel de illusie wekken dat een berg erg groot is maar zorg ervoor dat hij niet in zijn geheel is te overzien. Maak dat gedeelte van een berg wel zoals jij je dat voorstelt in het landschap wat je wilt uitbeelden. Foto's kunnen hierin goed helpen om een indruk te geven.

JohnT

JohnT

Citaat van: JohnT op oktober 18, 2012, 19:40:18
Citaat van: ger deguelle op oktober 18, 2012, 15:37:48
Citaat van: Janbouli op oktober 18, 2012, 15:32:09
Ger die berg in het midden van de kamer doet er speelgoed achtig aan, maar als je dat leuk vind , moet je dat doen. ;)

Dus ik moet die berg niet zo maken maar een berg gewoon met dennen en zo en wat rots partijen zo als de tekening inderdaad . ;)

Maak geen berg maar een gedeelte hiervan. Een berg kun je toch nooit groot genoeg maken om er realistisch uit te laten zien, je kunt wel de illusie wekken dat een berg erg groot is maar zorg ervoor dat hij niet in zijn geheel is te overzien. Maak dat gedeelte van een berg wel zoals jij je dat voorstelt in het landschap wat je wilt uitbeelden. Foto's kunnen hierin goed helpen om een indruk te geven.

JohnT

JohnT

Hoi johnt.

Nu snap ik ook de tekening hier is de berg gesplitst in 2 delen dat je de berg niet in het geheel ziet als ik het goed heb  :-[

gr ger
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf


Hoi allemaal .

Vanmorgen div mallen gemaakt van bochten en wissels voor mijn baan ,daarna meteen de treinkamer op  :P
Eerst de polyslyreen hardschuim er op en dan maar meten en teken van hoe en waar de rails en wissels komen 1:1
Dit links van het raam :

En dit rechts van het raam :

Commentaar hoor ik graag nu kan ik het misschien nog verranderen.

gr ger 
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf


Twee dingen:

Op de eerste foto lijkt het alsof je lekker de ruimte hebt voor die bocht, en toch maak je'm scherper dan zo te zien nodig, is daar een reden voor?

Op de tweede foto zou ik de bocht om het gebouw heen vloeiender laten verlopen, zonder dat rechte stuk er in.

Succes!

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Citaat van: Gerard Wassink op oktober 19, 2012, 11:59:46

Twee dingen:

Op de eerste foto lijkt het alsof je lekker de ruimte hebt voor die bocht, en toch maak je'm scherper dan zo te zien nodig, is daar een reden voor?

Op de tweede foto zou ik de bocht om het gebouw heen vloeiender laten verlopen, zonder dat rechte stuk er in.

Succes!

Gerard
hoi gerard
Op de eerste foto heb ik de bocht zo gemaak zo als voorbeeld, en daar ga ik oook een brug op .
En het tweede pas ik ook aan dan :)

gr ger
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Hoi allemaal .

De hoogte van een tunnel in N waar moet ik hier aan denken 4 cm of 5 cm ,ik vroeg me dat af ivm wagons dubbele containers  ::)

Mvg ger
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

oktober 23, 2012, 16:49:24 #84 Last Edit: oktober 23, 2012, 17:01:30 by Gerard Wassink
Hey Ger,

DE go to pagina voor vragen over standaards: de NMRA publications.

Aanschaffen waard: een micromark gage.


Voor directe info, zie deze sheet (S-7) over clearances per schaal. Maar lees vooral alle info, met name voor double stack cars moet je de tekstbladen even goed doornemen.

Succes!

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Hoi allemaal .

Ben nu een week aan de gang geweest met de berg dead horse pass ik stijg hier op een stuk van iets meer dan 4 meter 6 cm dat vind ik redelijk kwa stijging .
heb het stuk waar de farmers co-op komt al goed ligen met een klein bergje waar de bocht begint .

En de bocht om de scheidingsmuur ook al liggen er ruim neergelegd en in die bocht komt nog een beek langs te lopen

Zo en nu op naar de volgende gedeelte de river  mine gedeelte .

Mvg ger
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Goed bezig Ger... Schiet lekker op. Had je wat aan de links?

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Citaat van: Gerard Wassink op oktober 26, 2012, 12:41:27
Goed bezig Ger... Schiet lekker op. Had je wat aan de links?

Gerard

Hoi gerard daar had ik zeker wat aan ja was super .

gr ger
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Gaat als een speer Ger, kan ik straks eerder bij jou langskomen om treinen te rijden dan bij mij zelf.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Citaat van: Janbouli op oktober 26, 2012, 14:37:11
Gaat als een speer Ger, kan ik straks eerder bij jou langskomen om treinen te rijden dan bij mij zelf.

;D 8)
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop