Hulp bij het plannen van een N-schaal baan gevraagd

Gestart door ger deguelle, september 27, 2012, 09:51:06

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.


Citaat van: CSX 6400 op oktober 31, 2012, 16:59:01
Je opstelsporen worden nu wel nog kleiner.

Ja dan kan wel kloppen ,maar als ik het zo neer leg kom ik meer naar het rangeren uit wat mij ook wel aanspreekt .
Ik hal het echt niet als ik het  zo neer leg dan word alles zo op elkaar gelegd en dat vond ik niet mooi ,daarom heb ik die tweede keus zo gemaakt .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Eerlijk gezegd snap ik het verhaal van de scherpere bochten niet op de kleine aanpassing die ik getekend heb. Deze bochten zijn niet scherper dan die van het oorspronkelijke plan alleen worden deze iets naar benenden geplaatst.

Verder begrijp ik niet de wijziging van deel 1 met de sporen achter de fabrieken. In de orginele tekening zie ik 1 grote fabriek aan de achterzijde. Verder is de boog door de haven als ik het goed lees 3 feet, dus 91,5 cm diep, heb je die ruimte beschikbaar. Deze haven is blijkbaar 1,83 bij 0,915 meter.
Lars-NYC-Erik

Fan of lightning stripes and noodles

Citaat van: nycentral op oktober 31, 2012, 22:11:20
Eerlijk gezegd snap ik het verhaal van de scherpere bochten niet op de kleine aanpassing die ik getekend heb. Deze bochten zijn niet scherper dan die van het oorspronkelijke plan alleen worden deze iets naar benenden geplaatst.

Verder begrijp ik niet de wijziging van deel 1 met de sporen achter de fabrieken. In de orginele tekening zie ik 1 grote fabriek aan de achterzijde. Verder is de boog door de haven als ik het goed lees 3 feet, dus 91,5 cm diep, heb je die ruimte beschikbaar. Deze haven is blijkbaar 1,83 bij 0,915 meter.

Je hebt hellemaal gelijk hoor met die haven kom ik ook niet uit ja pff ik word er gek van ,ik moet er vandaag eens goed over buigen sorry hier voor  :-[
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Hoi allemaal .

Dit is het probleem wat ik heb :


gr ger
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Als je zo'n boog neemt als op die papieren dan moet het toch ook mogelijk zijn om de buitenste bocht er nog bij te proppen?
En anders wordt het een tunnel boren in de wand  ;)

Citaat van: CSX 6400 op november 01, 2012, 13:18:25
Als je zo'n boog neemt als op die papieren dan moet het toch ook mogelijk zijn om de buitenste bocht er nog bij te proppen?
En anders wordt het een tunnel boren in de wand  ;)

Ja klopt maar ik ben er niet blij mee  >:( moet nu eerst ff rustig aan doen en goed naardenken voor ik daar verder ga  ;)
gr ger
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Wat is er dan mis met de rails zoals je ze nu voor de schoorsteen door hebt lopen ? En daar kan nog makkelijk nog een spoor bij.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Citaat van: Janbouli op november 01, 2012, 13:56:57
Wat is er dan mis met de rails zoals je ze nu voor de schoorsteen door hebt lopen ? En daar kan nog makkelijk nog een spoor bij.

Ik moet op dat kleine stuk 3 sporen neer leggen en ook nog in een bocht ik vind het wat eng worden zo  ???
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Dan leg je die opstelsporen toch wat naar voren, en desnoods bouw je nog een stuk van een cm of 10 er voor aan.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Citaat van: Janbouli op november 01, 2012, 15:18:56
Dan leg je die opstelsporen toch wat naar voren, en desnoods bouw je nog een stuk van een cm of 10 er voor aan.


nog een stuk er aanbouwen denk ik ook aan ja daar heb ik nog wel plek voor ,en dat stuk naar de deur toe wil iets van een haventje  ::)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf


Citaat van: milocomarty op november 01, 2012, 17:09:40
Driehoekie in dat hoekie..

Yep , dan kun je sowieso al een spoor meer voor langs laten gaan, en dat achterste spoor kan dat niet over de bocht van het spoor dat naar de opstelsporen gaat heen, mooie lange brug  ( trestle) in een bocht over het andere heen.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Citaat van: Janbouli op november 01, 2012, 18:48:46
Citaat van: milocomarty op november 01, 2012, 17:09:40
Driehoekie in dat hoekie..

Yep , dan kun je sowieso al een spoor meer voor langs laten gaan, en dat achterste spoor kan dat niet over de bocht van het spoor dat naar de opstelsporen gaat heen, mooie lange brug  ( trestle) in een bocht over het andere heen.

Dat is een goed idee ja ;) ga ik morgen eens kijken of ik het spoor daar wat breeder kan maken ,en dan een brug over het spoor en dat stuk baan richting de deur die  2 mtr bij 83 cm breed is met een kleine haven of rivier met een yard er bij kijken voor voorbeelden hier voor als iemand ideeen heeft of voorbeeld hoor ik het graag .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Citaat van: Janbouli op november 01, 2012, 18:48:46
Citaat van: milocomarty op november 01, 2012, 17:09:40
Driehoekie in dat hoekie..

Yep , dan kun je sowieso al een spoor meer voor langs laten gaan, en dat achterste spoor kan dat niet over de bocht van het spoor dat naar de opstelsporen gaat heen, mooie lange brug  ( trestle) in een bocht over het andere heen.

Precies, zoals ik eerder op mijn tekening aangaf. Je werkt elders ook met hoogte verschillen en dat kan hier ook prima en zat ook in het oorspronkelijke plan. Krijg je ook een vloeiender geheel met deze brug er over (en spectaculair zo'n lange brug, check ook de Micro Engineer Steel trestle waarvan je de poten wat kunt inkorten..).
Lars-NYC-Erik

Fan of lightning stripes and noodles