BLI Cab Forward

Gestart door JohnT, maart 28, 2014, 19:08:45

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Ik heb gezocht op 1A npn transistor.
Maar je kan ook zoeken op iets meer, 1,5A of zo
Ton
Erare humanum est


Ben er ff helemaal klaar mee of had ik dat al gezegd.

Nu heeft het geluid het begeven, alles werkt behalve het geluid. Hield er tijdens het rijden gewoon mee op.

JohnT

Wat een rotzooi!
Heb je de decoder al een reset gegeven?
CV8 geloof ik....

Ton
Erare humanum est

Yep, het eerste wat ik gedaan heb.

Dacht toch echt dat Broadway Limited zo'n beetje de Mercedes onder de modeltreinen was maar ik heb mijn mening nu wel bijgesteld.

JohnT

Er is zeer waarschijnlijk meer elektronica gekookt door dat akkefietje met die rook generator-sturing.
Was nog niet helemaal kapot maar door de decoder weer te gebruiken is het component toch uiteindelijk overleden.....
De chuff functie van rookgenerator zal waarschijnlijk gekoppeld zitten aan de geluidsgenerator.

Ton

Erare humanum est

Nou viel mee het is alleen de speaker. Weet echt niet wat er mis is met dat ding maar ik heb nu de toezegging van BLI dat zij doorgaan tot alle problemen zijn opgelost, nieuwe speaker is ook onderweg.

Dus wat ik krijg,

Een ketel met appendages.
Rook-unit met electronica.
Speaker.

Dit moet ik ze nageven de service is prima.

JohnT

Vraag 'n hele nieuwe Loco?
Als dat zo blijft doorgaan, elke keer ?n nieuw onderdeel, zijn ze wel goedkoper uit dacht ik.
Hans, liefhebber On30 + H0

Het voordeel van losse componenten is dat je volledige controle heb  over de opbouw.
Ik zelf zou de rook generator eerst los testen , kan je gelijk checken wat de hotspots zijn.

Ton
Erare humanum est

mei 19, 2014, 09:52:25 #69 Last Edit: mei 19, 2014, 09:53:58 by JohnT
Ik heb zaterdag de onderdelen binnen gekregen. Speaker volgt nog.

Gisteren de rookgenerator ingebouwd nadat ik de oude cab had behandeld tegen het heet worden. Zoals eerder vermeld met een stuk aluminiumtape om uitlaten te repareren. En nog een laagje kit van Cor, resultaat lijkt goed, mooi spul die kit. Deze kende ik niet de kit die ik voor ogen had was de transparante siliconenkit. Nogmaals bedankt Cor.

Na het inbouwen een rondje gereden op de baan 5-10 minuten, rookunit stopt er spontaan mee >:D . Element wordt heet en produceert rook maar het motortje van de ventilator loopt vast.

Ik weet niet meer wat ik er van moet denken, bedenk mij wel honderd keer om nog is een BLI loc aan te schaffen zolang zij dit probleem niet serieus oppakken en er wat aan doen.

JohnT

Is heel erg jammer!
Als je dan toch een cab forward , als model, op je baan wil hebben, rigoureus de rook generator verwijderen!
Het is jammer van een leuk effect maar het behoud van je lok.

Ton
Erare humanum est

Jezus, wat 'n pech.
Tjonge je zult het maar hebben.
Wat is dit balen zeg!
Misschien naar Ton luisteren en dan heb je geen stress meer (hoop ik).
Hans, liefhebber On30 + H0

mei 19, 2014, 13:32:49 #72 Last Edit: mei 19, 2014, 20:44:54 by dutchbuilder
Maar de nieuwigheid c.q. lol is eraf......ik ken dat.....

Ton
Erare humanum est

Dacht met een goed merk te maken te hebben maar zoveel pech zet mij wel aan het denken.

Denk heel vaak aan de Intermountain versie die ik eigenlijk in bestelling had.

JohnT

Het is wel raar want die 0n30 C16 is wel een degelijke locomotief.
Zouden ze meerdere fabrikanten gebruiken om hun producten te maken?

Ton
Erare humanum est