BLI Cab Forward

Gestart door JohnT, maart 28, 2014, 19:08:45

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ah, ok, ik snap... ik nam inderdaad aan dat ze bij elkaar in de buurt zouden zitten...
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

april 23, 2014, 19:08:15 #31 Last Edit: april 23, 2014, 19:09:57 by JohnT
Ik zal een foto maken van het probleem. Mogelijk levert deze discussie een oplossing.

Zelf denk ik eerst aan siliconen die je ook voor het bakken in de oven gebruikt. Een matje en daar het benodigde stukje uitknippen. Een begrenzing met een weerstand is ook niet de oplossing, die wordt ook heet, gebruikte ze vroeger als afremweerstand bij een station.

Overigens wist mijn dealer mij te vertellen dat hij nog twee exemplaren terug gehad heeft met het zelfde probleem. Dus met die twee van mij al vier stuks.

JohnT

misschien is het de moeite waard van dat gietrubber (wat ik voor mallen gebruik)
je kan het in alle vormen gieten, kan lijkt mij niet beter.
en er bestaat ook hitte bestendig gietrubber.
ik wil wel eens kijken op mijn werk, daar hebben ze kleine  tubes hitte bestendige siliconen rubber (word voor tracing gebruikt).

gr
Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Citaat van: moonlicht op april 23, 2014, 19:41:46

ik wil wel eens kijken op mijn werk, daar hebben ze kleine  tubes hitte bestendige siliconen rubber (word voor tracing gebruikt).

gr
Cor

Dat zou geweldig zijn, kan het ook tegen druk? Of blijft het een pasta? De rookunit wordt namelijk tegen de binnenkant van de plastic ketel geschroefd en zou dan de pasta weer wegdrukken.

JohnT

is siliconen kit, er in spuiten en uit laten harden
Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

John

dit heb ik nog liggen, en is nog vloeibaar.
als je het wilt proberen, geef je adres maar in een PB

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Bedankt voor het aanbod maar deze siliconen gaat niet werken. Je kunt er wel aquariums mee lijmen. Ik ken dit type wel. De siliconen die ik bedoel heb je ook in bakvormen, die zijn wel vormvast en hitte bestendig.

JohnT

deze is tot 315 graden, staat op de verpakking dat deze hitte bestendig is.

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Jawel dat kan maar ik denk dat als het spul is uitgehard en ik er de rook-unit tegen schroef dat het dan uitdijt waardoor de unit weer tegen het plastic komt. Maar proberen kan geen kwaad natuurlijk. Zal je een pm sturen.

Overigens heb ik het probleem met foto's beschreven op mijn website.

Amerikaans modelspoor info

JohnT

John
ik doe die tube morgen op de post
Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Ik heb net naar die foto's zitten kijken......wat een bagger constructie....kan je op wachten dat dat fout gaat!
Ze hadden die rookkast van metaal moeten maken!
Zal wel niet kosten effectief geweest zijn , maar nu draaien ze voor de kosten van het repareren op....stelletje boekhouders!!!

Ton
Erare humanum est

Citaat van: dutchbuilder op april 24, 2014, 22:16:15
Ik heb net naar die foto's zitten kijken......wat een bagger constructie....kan je op wachten dat dat fout gaat!
Ze hadden die rookkast van metaal moeten maken!
Zal wel niet kosten effectief geweest zijn , maar nu draaien ze voor de kosten van het repareren op....stelletje boekhouders!!!

Ton

Ze hebben nu alleen de kosten voor de mensen die klagen, is waarschijnlijk goedkoper want de constructie is al jaren zo en wordt zover ik weet niet veranderd.

JohnT


Mooi opgelost John
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Keurig!
John heb je al eens gemeten wat die rookunit aan stroom trekt?
Je zou een dikke weerstand kunnen nemen om de stroom te begrenzen.
Proberen een gulden middenweg te vinden tussen rook en stroom.
Die weerstand kan je overal plaatsen waar die geen kwaad kan qua hitte productie.....zelfs in de tender!

Ton
Erare humanum est