BLI Cab Forward

Gestart door JohnT, maart 28, 2014, 19:08:45

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bedankt voor de tip maar dit kan ik al instellen met cv-waardes. Het probleem is, uitgaande van mijn conclusie dat de isolatie het na verloop van tijd begeeft.

JohnT

Geen optie om er wat dikkere messing buis in te verwerken  ???

Ja , dat die "isolatie" ruk is is overduidelijk!
Krimpkous zou er van gaan blozen!
Was een soort van plan B , maar als je de stroom kan instellen met een CV is nog mooier.

Ton
Erare humanum est

De schade heb je keurig opgelost John.
Met die rook generator kom je er ook wel uit denk ik!
Hans, liefhebber On30 + H0

Citaat van: milocomarty op april 25, 2014, 12:59:45
Geen optie om er wat dikkere messing buis in te verwerken <$1alt="" title="" onresizestart="return false;" id="smiley__$2" style="padding: 0 3px 0 3px;" />

Heb ik niet, ik heb er nu eerst hittebestendige tape in geplakt uit de autobranche om uitlaten te repareren. Doe daar dan nog een laagje siliconenkit van Cor over en dan ben ik uitgepraat met mijn oplossing. Het is wel een geruststelling dat ik dadelijk het betreffende onderdeel op reserve heb. Broadway Limited heeft het inmiddels verzonden.

JohnT

Hitte bestendige tape......kan dus tegen hitte maar isoleerd het ook ?
Betweifel het.
anders had het wel hitte isolerende tape gehete......

Ton
Erare humanum est

welke diameter pijp heb je dan ongeveer nodig?
Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Ik weet niet of ik dat moet doen, lijkt mij moeilijk om dat in de ketel te krijgen. Ik heb ook nog wel messing en kan er dan een rolletje uithalen. Probeer het eerst zo. Bedankt voor het aanbod.

JohnT

Citaat van: dutchbuilder op april 26, 2014, 10:34:00
Hitte bestendige tape......kan dus tegen hitte maar isoleerd het ook ?
Betweifel het.
anders had het wel hitte isolerende tape gehete......

Ton

In combinatie met de siliconenkit.

JohnT

Ik heb de rook-unit is goed onder de loep genomen en gezien dat er een transistor is opgebrand, mogelijk is dit de oorzaak van het probleem. Daar het nu meerdere locomotieven betreft denk ik dat die chinezen er goedkope rommel in hebben gezet die niet overeenkomt met het originele ontwerp?

Zover ik het type kan achterhalen, lettertjes waren wat verbrand.

MPS W01A

Kan ik niet vinden wel beschrijvingen?

JohnT


denk dat je hier even tussen moet zoeken
http://www.conrad.nl/ce/nl/Search.html?search=TO-92
groeten John LC

www.lostcreek.nl

april 27, 2014, 11:57:40 #57 Last Edit: april 27, 2014, 12:00:51 by dutchbuilder
Dat torretje kan voor zijn package aardig wat aan.....
Maar een transistor komt nooit alleen, er moet ook een schakeling zijn voor het instellen.....
En dan is de vraag wat stuurt dat torretje aan?  de gloeispiraal of het fannetje?
John zoek eens op equivalent van dat nummer, vind je misschien een vervangend type.
Ton
Erare humanum est

de fabrikant is Motorola......

Ton
Erare humanum est

Citaat van: dutchbuilder op april 27, 2014, 11:57:40
Dat torretje kan voor zijn package aardig wat aan.....
Maar een transistor komt nooit alleen, er moet ook een schakeling zijn voor het instellen.....
En dan is de vraag wat stuurt dat torretje aan?  de gloeispiraal of het fannetje?
John zoek eens op equivalent van dat nummer, vind je misschien een vervangend type.
Ton

Hij stuurt het spiraal aan.
Lijkt mij een versterker functie voor het decoder signaal. Het motortje wordt direct aangestuurd is 5 volt en werkt nog. Spiraal niet meer.

JohnT