Gezocht

Gestart door ger deguelle, januari 04, 2014, 20:48:17

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zo het is een veit de eerste is mislukt ik ga eerst eens kijken voor goed gereedschap om dat allemaal te doen ..
Maar volgens mij kan ik liever kant en klaar kopen is goedkoper ls je het materiaal er niet voor hebt .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

januari 09, 2014, 13:23:39 #91 Last Edit: januari 09, 2014, 13:59:44 by dutchbuilder
Set vijlen
Setje sleutelvijltjes
Breekmesje
Figuurzaagje
Vlakke plaat (glas of marmer)
Stuk band schuurpapier (grof)
Waterproof 400
Pincet
30cm stalen lineaal
Blokhaakje
Schuifmaat
Snijmat
Potlood
Afplak-tape
Zooitje knijpers
Elastiekjes

Kom je een eind!
Erare humanum est

Zeg Ger jij was toch met treintjes in N schaal bezig,  8) of begin je nu ook een gereedschap shop ernaast LOL  ;D ;D

januari 09, 2014, 14:35:34 #93 Last Edit: januari 09, 2014, 14:43:51 by ger deguelle
Citaat van: Opa-Bullcat op januari 09, 2014, 14:24:16
Zeg Ger jij was toch met treintjes in N schaal bezig,  8) of begin je nu ook een gereedschap shop ernaast LOL  ;D ;D

Ik word gek hier ik had vandaag niks moeten doen grrr  en ik had er niet aan moeten beginnen zo zonder goed gereedschap
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Citaat van: Opa-Bullcat op januari 09, 2014, 14:24:16
Zeg Ger jij was toch met treintjes in N schaal bezig,  8) of begin je nu ook een gereedschap shop ernaast LOL  ;D ;D

Als je echt wat wil bouwen heb je de bovenstaande lijst toch echt nodig.
En dan heb ik nog niet eens over een kolomboor en een draaibank, maar dat is echt niet nodig voor een beetje knap knutselwerk.
Draaien kan je ook met een gewone boormachine doen!

Ton
Erare humanum est

Van die lijst heb ik 4 dingen denk ik zo niet in huis helaas . En als ik alles bij elkaar op tel had ik die twee dozen zo kunnen kopen
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ger, ik heb dus wel een draaitafel en kolomboren klein en groot en afkortzaag etc etc, en nog neiet eens een baan, maar ik hoop dadelijk als die doos op het dak staat alles bij elkaarte hebben en van start te gaan.

Maar ik zuig wel alle ideen op die jij en anderen op het forum zetten hoor.

Nu staat overal al wat hier in huis hier railsjes flex wissels, in 2 maten ook nog :D

en jij kan dan wel 2 kant en klaar dozen kopen, maar nu kan je met het material veel meer maken, je krijg er vanzelf lol in in het zelf bouwen :)

Nou Ger.

Ik ben het niet met je eens. Het opgesomde gereedschap heb je hoe dan ook nodig bij het bouwen van een baan. Niet alleen bij zelfbouw van huisjes. Het meeste gereedschap heb je ook nodig bij het in elkaar plakken van bouwdozen.

januari 09, 2014, 17:44:39 #98 Last Edit: januari 09, 2014, 18:23:44 by ger deguelle
Ik had gewoon een slechte dag vandaag kwa dingen wat ik vandaag heb moeten doen bv voor mijn ex betalen gaan om dat ze in de bijstand zit en ik had al alle schulden mee voor te betalen .

En het material wat ik niet heb elastiek knijpers figuurzaag snijmaat
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Mannen sortie dat ik zo reageerde vandaag ik had behoorlijk de pik in vandaag
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Kan me er levendig wat bij voorstellen, K van de B!

Ton
Erare humanum est

Citaat van: ger deguelle op januari 09, 2014, 20:44:21
Mannen sortie dat ik zo reageerde vandaag ik had behoorlijk de pik in vandaag

Zo'n soort dag hebben we allemaal wel eens Ger, kop op jongen!
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Snijmat is handig maar niet noodzakelijk.
Figuurzaag heb ik nooit gebruikt.
Plastic knijpers: wasknijpers dus. Die heb je vast wel.
Elastiek: vraag je postbode. Die heeft er meestal meer dan je nodig hebt.

Wat de rest betreft: wederom het bewijs dat modelbouw leuker is dan vrouwen.

Balen voor je Ger! Kop op, je hebt uit het niets al meteen een behoorlijke loods uit de grond gestampt!!

De gereedschappen die je niet hebt zijn geen grote/dure dingetjes, die komen van zelf. Daarnaast, een figuurzaag en elastieken heb ik nog nooit gebruikt voor huisjes. Ieder bouwt op zijn manier met zijn favoriete tools ;) Als je op wasknijper-jacht gaat, dan zou ik de old fashioned houten nemen, die kun je a.) 'in vorm' vijlen en b.) hebben een strakkere veer dan de moderne plastic variant.
Meer bouwer dan rijder. Huidig project: modulaire cirkelbaan Polar Express

Snijmat en knijpers bij den Action, ben je 3 euro kwijt en voor elastiek mep je de postbode in z'n nek, die heb er vaak genoeg aan z'n fiets hangen.....en wat moet je met een figuurzaag  ???