Gezocht

Gestart door ger deguelle, januari 04, 2014, 20:48:17

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vraagje hoe dik moet het polystyrol zijn voor zo iets te maken ik heb hier een stuk van 0,75x250x500mm liggen .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Kan ik geen antwoord op geven, nooit mee gewerkt. Maar kijk eens bij de belg, daar zit een knakker die knappe pandjes in N maakt, wel belgisch maar wel mooi om te zien en van te leren...http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,15282.0/topicseen.html

Citaat van: milocomarty op januari 07, 2014, 22:31:31
Kan ik geen antwoord op geven, nooit mee gewerkt. Maar kijk eens bij de belg, daar zit een knakker die knappe pandjes in N maakt, wel belgisch maar wel mooi om te zien en van te leren...http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,15282.0/topicseen.html

Ff snel gekeken Martin waanzin wat die doet
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ger
bedoel je polystyreen, of is dat het zelfde.
ik vind het mooi werken, je kan er veel mee.
persoonlijk vind ik het makkelijker werken om een aantal verschillende diktes op voorraad te hebben.
maar ik bouw ook iets groter :o
even als voorbeeld, een voorgevel van een Nederlandse goederen loods.
ongeveer 18cm breed
als basis gebruik ik hier styreen van 3 mm dik, en hierop lijm ik de rest zoals de muurplaat
de dikkere plaat zaag ik soms, insnijden en breken gaat ook goed
Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Zou voor zo'n bak van een loods waarschijnlijk Forex als basis nemen, ietsie pietsie beter ivm kromtrekken...

Dat laatste filmpje was great, Ger.
Ik kan daar ook echt van genieten, mooie Loco's!
Om dat allemaal na te maken in N nog wel, nou...........
Ik wens je in ieder geval heel veel succes hierbij!
Hans, liefhebber On30 + H0

Gewoon aan beginnen, maak eerst eeen mockup van carton, trouwens ik zou hem sowieso van karton maken, in styreen kon i wel eeens duurder uitvallen dan die 2 van mij aan elkaar. Het zijn gewoon dozen met ramen en deuren erin , geen moeilijke hoeken en daklijnenn en zo , dus makkelijk te bouwen.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

styreen valt wel mee hoor
http://www.kunststofshop.nl/index.php?item=&action=page&group_id=20000027&lang=NL
heb ik platen van 100x60cm bij gekocht.
heb je gelijk voorraad voor een stuk of 10 loodsen in N O0

kromtrekken heb ik geen last van, ik gebruik vaak 3 mm als basis.
voordeel van styreen als basis vind ik dat je muurplaten er gelijk op kan lijmen met die hele dunne lijm.
Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Citaat van: Janbouli op januari 08, 2014, 00:38:50
Gewoon aan beginnen, maak eerst eeen mockup van carton, trouwens ik zou hem sowieso van karton maken, in styreen kon i wel eeens duurder uitvallen dan die 2 van mij aan elkaar. Het zijn gewoon dozen met ramen en deuren erin , geen moeilijke hoeken en daklijnenn en zo , dus makkelijk te bouwen.

Ik vind die plate kwa prijs mee vallen die plaat kost wat ik hier heb 1,95 en ik had nog een klein stuk van een andere dikte 1,5x250x500 kost 3,25 dat vind ik kwa prijs
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Nog een vraagje hoe meet ik de hoogte en de maten van de deuren  :-\
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

In dit geval , deuren met je vrije ruimte profiel, van daar uit op het oog de ramen..


@john thx heb hem ff bij favorieten staan .

Heb vanmorgen ff wat spullen gehaald voor de loods en verf voor de diesel

M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Mooi ger, jij kan weer verder met de railing , moet een heel gepiel zijn zo klein hoor.

Citaat van: Opa-Bullcat op januari 08, 2014, 11:13:31
Mooi ger, jij kan weer verder met de railing , moet een heel gepiel zijn zo klein hoor.

komt goed hans ik hal wel af en toe wat goden naar beneden dan komt dat goed .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf