American Civil War Layout

Gestart door usronald, juni 13, 2012, 12:47:52

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Komt dit allemaal bij je spoorweg Ronald?
Als je dit wil plaatsen, heb je dan wel genoeg ruimte?
Volgens mij wordt dit modelbouw van de bovenste plank als ik het goed zeg, kan me vergissen.
Gr. Klaas

Door omstandigheden kan ik helaas eerst geen amerikaan kopen

Yep, allemaal.... er komen 3 wagens met kanon belading en eentje met slachtoffers. Het hele linkse gedeelte is camp, achter komen marcherende troepen aan en rechts krijg je wat civilians bij het hotel. Gaat best lukken hoor ;)

Slachtoffers? Ook verpleegsters :)
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Jou kennende gaat dat inderdaad wel lukken.
Jullie andere projecten zijn ook meesterwerken.
Gr. Klaas

Door omstandigheden kan ik helaas eerst geen amerikaan kopen

Ik heb me even zitten inlezen over waar James Longstreet zich bevond in het jaar 1863.
Het blijft interessante materie.
citaat wikipedia;

In the early spring of 1863, Longstreet suggested to Lee that his corps be detached from the Army of Northern Virginia and sent to reinforce the Army of Tennessee, where Gen. Braxton Bragg was being challenged in Middle Tennessee by Union Maj. Gen. William S. Rosecrans, Longstreet's roommate at West Point. It is possible that Longstreet believed that an independent command in the West offered better opportunities for advancement than a corps under Lee's shadow. Lee did detach two divisions from the First Corps, but ordered them to Richmond, not Tennessee. Seaborne movements of the Union IX Corps potentially threatened vital ports on the mid-Atlantic coast. The division of George Pickett started for the capital in mid-February, was followed by John Hood's, and then Longstreet himself was ordered to take command of the detached divisions and the Departments of North Carolina and Southern Virginia
In April, Longstreet besieged Union forces in the city of Suffolk, Virginia, a minor operation, but one that was very important to Lee's army, still stationed in war-devastated central Virginia. It enabled Confederate authorities to collect huge amounts of provisions that had been under Union control. However, this operation caused Longstreet and 15,000 men of the First Corps to be absent from the Battle of Chancellorsville in May.
Ton
Erare humanum est

Ronald die figuren en wagens zien er ontzettend goed uit , je hebt nog wat leuk schilder werk voor de boeg, goh wat lijkt me dit een leuke klus.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Ja het word super mooi zo ;)kamer dat zo iets niet in N is  :-[
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

@Ger; in N komt nu een mooie serie van de Civil War uit... Microtrains: http://www.micro-trains.com/cs-N_1212_CW_Confed.php  Ook in Union uitvoering maar die link werkt niet.

@jan; ja, dankbaar werk maar wel bewerkelijk en veeeeel werk  ;D ;)

@Ton; Longstreet is stiekum even naar Georgia gereden op zijn furie.... alle gekheid; ik wilde er 3 generaals bij en dat is dit setje geworden :)

@Jan wil jij zoiets niet beginnen?
Gr. Klaas

Door omstandigheden kan ik helaas eerst geen amerikaan kopen

Citaat van: Klaas1975 op december 28, 2012, 19:16:05
@Jan wil jij zoiets niet beginnen?

Ja , meteen nadat ik mn N-schaal baan thuis af heb ;D, das dus in zo'n 15 jaar van nu  ;)

Alhoewel ik intussen dan wel een tentoonstellingsbaan gebouwd heb, gaat er toch een keer van komen.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Citaat van: usronald op december 28, 2012, 17:26:00
@Ton; Longstreet is stiekum even naar Georgia gereden op zijn furie.... alle gekheid; ik wilde er 3 generaals bij en dat is dit setje geworden :)

Drie generaals heb je bij elkaar Longstreet , picket en Hood.
Ton
Erare humanum est

Bijna goed... Longstreet, Hood en Lee. Die zaten samen in de set van Perry Miniatures :)

Citaat van: usronald op december 28, 2012, 23:12:54
Bijna goed... Longstreet, Hood en Lee. Die zaten samen in de set van Perry Miniatures :)

Ja, en dat klopt dus niet voor 1863 omdat Lee nog bij the Army of Northern Virginia is.
Hood en Picket ,de ondergeschikten van Longstreet, samen met Longstreet gedetacheerd zijn naar Richmond.
Maar dat is muggenziften!
Ik denk ook dat het gross van de toeschouwers het niet eens weten.
Als het sfeertje er maar is, dat is het belangrijkste.
Ton
Erare humanum est

Nee Ton, het zijn natuurlijk wel historische feiten dus muggenziften is het niet.... ;) De maker van de set is hier lichtelijk verkeer gegaan :)

Ik denk dat de sfeer er wel in komt, maar dat moet de tijd leren. Afwachten :)

En je mag de scene niet na juli 1863 situeren want dan moet je Hood zijn arm erafzagen. Die is hij kwijtgeraakt na Gettysburg. ;D
Oops!
Ton
Erare humanum est