American Civil War Layout

Gestart door usronald, juni 13, 2012, 12:47:52

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Oefening baart kunst, John ;)

Ik ben het jaar maar eens goed begonnen. Om de smallere stroken voor de "board and batten" methode te maken:



moest ik een methode verzinnen om die mooi recht te kunnen snijden. Daarvoor 2 houtjes op mijn bouwplankje gelijmd met de tussenruimte voor nog een stokje. De 1e was prima maar lag alleen te dicht tegen de mal van de flatcar aan waardoor de lineaal er niet langs kon... foutje. Dan maar iets verder naar rechts, ruimte zat:



Dan leg ik er een stokje in met een gesneden rechte kant:



Lineaal er langs:



En dan heb je 2 evenredige smalle latjes (deze zijn net niet even breed..... ;)):



Voila:



Later!

januari 02, 2013, 09:29:06 #287 Last Edit: januari 02, 2013, 19:20:13 by JohnT
Mooie latjes, zelf gebruik ik een papiersnijder van de Action om latjes uit fineer te snijden, gaat ook goed met het kapmes van de snijder niet het rolmes! De roerhoutjes die jij gebruikt zijn te dik voor deze methode.

JohnT

januari 02, 2013, 14:09:18 #288 Last Edit: januari 02, 2013, 14:10:59 by dutchbuilder
Ik heb dit ook geprobeerd.
Maar wat John zegt, die latjes zijn te dik en te breed.
Dus niet op schaal.
Dit wat iemand schreef op het oude forum toen ik met het station van Chama bezig was;

Zijn iets breder Ton, meestal een 3" wat zo'n 1,5mm is op schaal?..'The most common sizes for board-and-batten siding are 1-by-10-inch boards with 1-by-3-inch battens'

Ton
Erare humanum est

Als lichte werkzaamheid vanavond een aantal koppelingshuizen gemaakt. Dat kan aan de tafel in de huiskamer en belast mijn rug alleszins.
Dit is mijn werkplek, alle materialen bij elkaar. De boxjes zijn van Kadee evenals de "springs" die erin zitten. De koppelingen zijn link en pin van Wiseman:



De volgorde van assemblage; de standaard box, zonder oortjes, met spring erin, de koppeling met Kadee-ophanging en dan in elkaar gezet en gefixeerd met superlijm:



En 12 setjes (voor 6 karren) geassembleerd:



2 stuks onder de flatcar, ik heb er 13 gemaakt vandaag omdat deze car er nog eentje tekort kwam:



Wanda heeft de nokshingles nog even geplaatst, eerst een dot lijm:



En daarna die dingen op de plek leggen aan een scalpelmes geprikt. Zo kun je ze mooi positioneren:



Later weer meer, 't is mooi voor vandaag!

Mooi dak hoor. Over de koppelingen schroef je ze niet vast? Als ik ze lijm komen ze t.t.t altijd wel weer los dus schroef ik ze wel als het ff kan lijkt mij in hout helemaal geen probleem.

JohnT

Ben vandaag bezig geweest met de board and batten van de loods. Eerst de kopwand gedaan met smalle stroken:



Daarna verder met de voorkant en deuren. Tevens een Grandt Line raam ingepast en dan ziet 't er zo uit:



De koppelingshuisjes toch maar met een schroef vastgezet om te voorkomen dat ze er ooit onderuit vallen (dank John voor de goeie tip! :)), dit is een 2,2,bij 6,5 mm parker schroef gekocht bij de plaatselijke ijzerhandel:



Later weer meer!


het ziet er allemaal mooi uit  ;)
maar ik kwam dit filpje tegen ik denk dat je die al kent maar je weet maar nooit  ::)
Gettysburg (1993 movie/film) - Part 2/2
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Dat is van de film Gettysburg , de laaste dag van de battle, Pickets run.
Die officier links is Ted Turner de producent van de film, hij wilde graag meedoen.
Ton
Erare humanum est

Dank mannen, hoogst waarschijnlijk komt de loods niet op de baan, ben helemaal niet tevreden met 't ding. Ook wordt het wat vol dus alleen de watertoren is eigenlijk genoeg.

Zo, 't is weer al weer wat dagen geleden dat ik gepost heb. Priveomstandigheden lieten even geen hobbywerk toe.

Inmiddels zit en zat ik te wachten op een 3-tal bestellingen uit Engeland. Vanmiddag kwam de grootste binnen van de firma Redoubt met een goed gevulde doos met witmetalen toebehoren:



Gelijk vanavond maar met de grootste zak begonnen die een huifkar voorstelt. Deze in elkaar gelijmd met gel secondenlijm. De delen zijn af fabriek al behoorlijk netjes afgewerkt en schoongemaakt zodat weinig navijlen noodzakelijk is. Ook zit er een soort klein personenkarretje bij waar ik ook de basis al van in elkaar gezet heb:



Verder is er veel toebehoren bij zoals kisten, schalen etc. Maar ook een aantal kanonnen voor op de flatcars en de bijbehorende trekwagens en een munitiekar met reservewiel. Die zitten er overigens nu nog los op, evenals de deksels van de kisten:



We gaan rustig verder!

Erg mooi spul is dat, prijzig of valt het wel mee?
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

ziet er goed uit ja  ;)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Mooi spul, wil je ook de weblinks plaatsen waar jij je boodschappen doet? Misschien hebben anderen er ook wat aan.

Van de firma Redoubt heb ik nog nooit gehoord, kan aan mij liggen natuurlijk ;D

JohnT

@Jan; valt mee, maar als je alles bij elkaar telt natuurlijk niet..... :)

@Ger; dank!

@John; Natuurlijk:

Redoubt Enterprises: http://www.redoubtenterprises.com
Renadra: www.renadra.co.uk
Perry Miniatures: http://www.perry-miniatures.com

En er zijn er nog veel meer maar daar moet je dan even naar zoeken ;) dit valt allemaal onder 28 mm wargaming.

Alle bestellingen zijn inmiddels binnen en gaan gebouwd en verwerkt worden. Dat is een scala aan voertuigen en figuren om de baan tot leven te wekken.
Gisteren alvast de kanonnen en de limbers gebouwd, dat zijn de trekkarren die achter de paarden gespannen worden. Wat foto's:



Al het rollende spul inclusief een soort personen karretje. Dat stond netjes te drogen met wat losse onderdelen erbij toen onze kleine madam er even aan wilde voelen.... als gevolg dat er een staander van de huif op de vloer terecht is gekomen en niet meer te vinden was... die moeten we met wat draad namaken:



Nog wat overzichtsfoto's over hoe ik het in gedachten heb. Tentenkamp is niet compleet, er staan er een aantal in de grondverf:



2 flatcars beladen, de ene met limber en1 kanon, de andere met 2 stuks en een limber. Ik ben nog op zoek hoe ze precies vastgezet werden maar kan geen fotos daarvan vinden. Dat komt dus nog:



De "schiet"hoek met een limber en een ammunition kar er achter. Hier zat extra munitie in. Overigens hadden die limbers als bank ook een voorraad kogels dus de mannen zaten met hun goeie goed op een explosief geheel.... :



En nog een schuin overzicht:



Later weer meer.