American Civil War Layout

Gestart door usronald, juni 13, 2012, 12:47:52

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Citaat van: usronald op januari 20, 2013, 10:26:47
Precies, da's ( ;D ;D) een mooie oplossing. Zijn het de 1:48 Tamiya figuren? Zo ja, zou je de lengte eens op kunnen meten van je staande manneke in het machinistenhuis?

Stoker is 38mm volgens mij zijn ze van Airfix ben de doos kwijt maar het was zeker geen Tamya. Handschoenen pet e.d zijn ook van klei. Ik zaag de ledematen met een figuurzaag af, verder verwijder ik met een scherm mesje ander spul wat niet nodig is rugzak o.i.d. Daarna lijm ik het figuurtje in elkaar zoals ik het hebben wil en werk het af met klei. Wat schuren en vijlen en daarna verven.

JohnT


Vanavond maar weer eens geprobeerd om rail te spijkeren... staan is geen succes dus met allerlei hulpmiddelen, krukken en rugbanden er maar doorheen geworsteld. Zal blij zijn als ik morgenmiddag weet wat mij mankeert :)

Het stuk van de rechtse bak dat nog niet klaar was is nu helemaal gespijkerd. Ook is het aan het eind van de bak voorzien van 2 messing schroefjes waarop de beide staven vast gesoldeerd zijn:



Je ziet dat het middelste spoor al klaar ligt, hier gaan we morgen mee verder.

Hi Ronald.

Goed idee van de mallen met een schroefje erin om de rails op zijn plek te houden. Zitten er sleufjes in aan de onderkant om de juiste spoorbreedte te krijgen

groeten John LC

www.lostcreek.nl

Yep John, ze zijn van de firma Wenz. Na spijkeren controleer ik met de NMRA mal of de breedte inderdaad goed is. Ik heb dat bij de Lake Louisa baan niet gedaan en daar zitten toch wat kleine "flaws" in waar de spoorbreedte niet helemaal correct is. De Bachmann onderstellen lopen daar wel doorheen maar een aantal andere hebben daar iets meer problemen mee. Dus is er hier meer controle en aandacht :) ;)

Vanmorgen nog een stukkie gedaan, moeizaam, maar toch gered. Ik moet afleiding hebben nu want er spookt van alles door m'n kop.

Het middelste spoor ligt nu voor een deel. Ik heb de staven, tot aan waar de wissel komt op de andere bak, door laten lopen. Zo is de uitlijning van alle sporen straks gegarandeerd. Voor de overgangen gebruik ik mijn eigen beproefde methode die goed bevalt; messing schroefjes onder de spoorstaven en daarna solderen.

Hier de schroefjes staande in het voorgeboorde gaatje:



Daarna draai ik ze tot net onder de staaf in het hout:



En dan vast solderen, zo kan er niets misgaan met de overgang van de bakken tijdens transport:



Hierna heb ik de verbindingen nog even netjes bijgewerkt. En zo gaan we weer richting het andere einde van de bak:



Later!

Vanavond ter afleiding het middelste spoor af gespijkerd. Niet spectaculair maar moet wel gebeuren. Eindjes zijn weer netjes op 2 schroefjes gesoldeerd zodat ook hier feitelijk niets mis meer kan gaan:



Morgen weer rustig verder, krijg morgenmiddag bezoek van een hobbyvriend dus dan wordt 't ook al niks meer ;)

Verder lichamelijk: uitslag MRI binnen, hernia met artrose en daarmee vernauwing wervelkanaal, ben bezig om een afspraak met neurochirurg te regelen. Morgen meer nieuws hoop ik... spring nog geen gat in de lucht want het was niet helemaal wat ik verwacht had. Maar goed, 't zij zo ;)

Wat een narigheid Ronald. Sterkte kerel!!!
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop


Sterkte Ronald hoop dat het goed komt.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Dank je Jan, dat hoop ik ook!

Vanmorgen het eerste stuk gespijkerd van het 3e spoor. Vanavond, net dus, de voorbereidingen getroffen voor het stuk richting de wissel:



Er komt dus weer meer ;) Later!

Zal wel aan mijn beperkte kennis liggen maar zijn die bielzen niet wat aan de ruime kant qua breedte?
Ton
Erare humanum est

Ergens heb ik daar al antwoord op gegeven dacht ik. Ik wilde een wat normaalspoorderig uiterlijk hebben omdat ik niet prototypisch bezig ben (3 foot was er toen praktisch nog niet). Vandaar de wat bredere "look". ;)

Duidelijk meneer.....
Ik heb hier voor de lol een mortier gemaakt , krijg je nog wel eens van mij voor de baan

Ton
Erare humanum est

Dank U, ik wacht met spanning af! :)

We zijn al een stuk verder maar heb niet de puf dat nu nog online te zetten. Zo naar bed, vroeg op en maar eens horen om 10.00 uur morgenvroeg wat ze met mij van plan zijn..... we zien het!

Wil jullie deze niet onthouden; een nieuwe schoorsteen ("Funnel Stack") van Boulder Valley. Die kwam met nog een andere om uit te proberen en wat klein grut:



Door de trage levering had hij er nog wat extra klein spul ingedaan, toffe service!

De oude er dus af en het montagedeel van BV er op geschroefd:



En dan de schoorsteen zelf. Zit nog niet vast natuurlijk maar het lijkt wel stoer!:



Later!