American Civil War Layout

Gestart door usronald, juni 13, 2012, 12:47:52

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mhoah.... da's niet zo moeilijk..... ;D ;)

Heb je wel genoeg verband in huis voor al dat bloed  ;D
Gr. Klaas

Door omstandigheden kan ik helaas eerst geen amerikaan kopen


Vandaag de watertoren maar eens aangepakt. Die moest nog steeds voorzien worden van een waterbak. Begonnen met 2 rondjes karton van 7cm rond. Dit is de 2e poging, de eerste was iets te smal en te hoog. Deze wordt 6,5cm hoog. Dus 2 rondjes en 5 paaltjes:



Worden dit. Let niet op de iets scheefstaande paaltjes, zie je later niets meer van:



Dan krijg je uiteindelijk dit, los geplaatst op het al bestaande onderstel:



En het maar gauw mee naar boven genomen maar niet na eerst de deksel gemaakt te hebben. Ik kan niet achterhalen of de bak los of dicht was maar bij mij zit 't ding lekker dicht:



En van voren, ik ben er aardig tevreden mee:



Ik ga gauw weer verder, er moet nog een ladder bij aan de achterkant. Nog even de foto ter vergelijking van Thom Radice zijn baan in H0:



Later!

De verhouding klopt aardig!
Ton
Erare humanum est

Dank U!

Vanavond verder gegaan met de loods. De wanden moesten nog af, doorgegaan met de voorkant:



Daarna de achterkant, omdat je die toch niet kunt zien deze niet afgewerkt maar een kartonnen plaatje als achterwand gebruikt. Wel nog 2 planken aan iedere hoek gezet zodat die wel mooi afgewerkt kunnen worden:



Daarna was de vlonder aan de beurt. Om die op te bouwen wat dwarsdragers onder de loods gelijmd om zo 4 lange dragers aan voor- en achterkant te kunnen bevestigen:



En deze met op lengte gesneden vloerdelen beplankt:



De zijkanten heb ik in de lengte doorgeplankt, dit was gemakkelijker met de constructie:



En zie, daar staan beide gebouwen. Links de watertoren die zijn voltooiing nadert en rechts de bijna-klare loods:





En met het camp in zicht. Ze staan nu nog niet helemaal definitief maar het idee wordt steeds duidelijker, nietwaar?:



En Wanda had de dakafwerking van het kleine "voordak" klaar, op de nok zitten nu de shingles zoals we op internet gezocht hebben hoe ze in werkelijkheid op het dak horen te zitten. De rest (nok) moet nog, evenals de schoorstenen:



En als laatste nog een panorama-shotje. Mijn mobiel heeft die handige functie en dan moet je hem af en toe ook gebruiken toch?:



Zo, ik hou 't voor gezien vandaag, morgen weer een dag! :) ;)

Mooi werk  ;)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Het begint er goed op te lijken. Mooi werk.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Ziet er goed uit Ronald, euhm... Hadden ze toen ook al hobo's?  ;D want dan moet je voor je vrienden nog wel een plekje vinden. Misschien achter de loods of zo...  ;)
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Weet ik niet Gerard, ik heb ze iig niet ;)

En we gaan door, op deze trieste en donkere zondagmiddag. Ik heb maar weer eens een frame gebouwd voor de volgende flatcar. Er moeten er zeker 4 komen en dit is nummer 2:



Uit de mal en bijgewerkt en geschuurd:



En beplankt. De breedte van een plank is de helft van een roerstokje:



Intussen is Wanda verder gegaan met het Lacy hotel. Nog steeds was ze niet tevreden met de pogingen om een schoorsteen te maken. Nu heeft ze het anders gedaan, om het schuim moedermodel heeft ze een plak Das klei gesmeerd en die voorzien van groeven om stenen te imiteren. Dat kun je doen met een ouderwetse kraspen, wie kent ?m niet?:



Onder het hotel moet eigenlijk nog een strook stenen als fundering in het zicht. Hier ligt de basis in de vorm van een plak Das klei:



En hier, samen met de schoorsteen op zijn plek, ligt het muurtje ingekrast klaar:



Later meer! Het gaat wel lekker met de Top2000 op Cultura aan en het geluid via de audioinstallatie!

WOW, WANDA, schoorsteen is geweldig , het hotel is sowieso een pronkstuk.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

super mooi werk  ;)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Begint een mooi geheel te worden, schoorsteen en hotel zijn ook super. Vind het knap van Wanda dat ze met het krassen maat kan houden bij mij worden de stenen na een stuk of twintig toch wel onregelmatig.

JohnT

Dank mannen, @John; gewoon met een liniaal de basislijnen en de dwarslijnen uit de hand.

Nog even verder gegaan met de gesloten wagon, zij- en kopwandjes dichtgemaakt:



En een schuifdeur gemaakt die helaas net voor de foto sneuvelde en nu ligt te drogen...:



Verder is Wanda met de schoorsteen verder gegaan, is nog niet recht bovenaan maar ligt nu te drogen:



Later weer meer!

Ik wens al mijn trouwe lezers en volgers, maar ook alle anderen het Amerikaanse modelspoor forum en daarbuiten een prettige jaarwisseling en een goed en gezond 2013 toe!

Tot volgend jaar! ;)