American Civil War Layout

Gestart door usronald, juni 13, 2012, 12:47:52

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Heb vanmiddag al wel wat zitten tekenen..... een tijd terug had een mede-Mitropaan een gelijk idee als ik dat had; een soort extended scenery. Daarmee laat je de scenery doorlopen voorbij de voorfries:





Er komt dus een soort plaat onderop te liggen in beide modules die en een gebogen voorkant hebben en waarop dan het geheel gebouwd wordt.
Later vanmiddag op mijn werk bedacht ik dat 't ook wel een idee is om niet met een soort pasblok te werken maar dat je de hele basis er deels uit kunt schuiven om zo de diverse scenery delen te kunnen vervangen. Kan met bv lade mechanieken maar ook met iets simpelers als een geleider van hout die zorgt dat de plaat er recht uitgetrokken kan worden.

Het zal duidelijker worden als ik ermee aan de slag ga!

Zo, vanmorgen weer wat Vallejo verfjes meegenomen uit Arnhem. Vanmiddag 2 stuks kanonpersoneel in de zwarte Vallejo grondverf gezet:



Later meer!


Dank je John.

En vanavond maar eens een eerste ronde gedaan om de basis er op te zetten. Ik moet er weer even in komen en daarmee ging de 2e beter als de 1e. Resultaat na ruim een uur werk:






Hierna komt de 2e ronde en dan de washes.

Ik ga natuurlijk niet alle figuren zo in beeld brengen. Als de techniek gezien is weten jullie hoe het in zijn werk gaat en zullen de sets batchgewijs geverfd worden in de komende tijd.

Later!

Mooi man, echte kunstenaar die Ronald  ;D
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Ziet er tof uit! :)

Anders eens rondsnuffelen op dakkadakka.com . Dat is een forum voor wargamers enzo. Volgens mij zijn die mennekes ongeveer even groot en zijn zeer gedetailleerd beschilderd. Staan misschien nog goede  tips of handleidingen op. Verder kan ik (als je verf op waterbasis gebruikt) de 'The Army Painter: Wargamer Most Wanted Brush Set' aanraden. Extreem goede penselen voor al het fijne werk. Voor pupillen en andere kleine details wordt vaak de Sigma micron pennen gebruikt.

Groet,

Coen

Dank mannen!

@Coen; bedankt voor je link! Ga ik zeker bestuderen. Ja, de grootte is gelijk, 28mm. Ik werk met Vallejo en Revell Aqua verf en de fijne penselen van Revell.

Vanavond eerst net voor het donker de eerste 2 tenten in de zwarte grondverf gezet:



En met wit. Later worden ze nog bijgewerkt, ook op de diepte van de zwarte naden:



En de beide figuren met een bruine wash van Vallejo:





Bijna klaar!

Praktisch klaar met de drybrush gedaan. Zie alleen dat het koper nog even geaccentueerd moet worden en dan zijn ze klaar:





Later!

Neemnog 's zo'n hele fijne fineliner en tip een klein puntje zwart in de ogen, geeft iets meer leven IMO

En de tentjes; ruw wit met een wash van zwart:



En gebrushed met wit, zo zien ze er al een stuk meer uit als een goed gebruikte tent:



Later!

september 29, 2012, 20:53:14 #86 Last Edit: september 29, 2012, 21:50:24 by usronald
Vandaag een bouwdag met de maten van Team Mitropa gehad. Wanda heeft intussen een tekening cq mock-up gemaakt van het Lacy hotel dat bij Big Shanty heeft gestaan. Dit hotel heeft ook een rol gespeeld bij de achtervolging van de General locomotief.

Zo moet het er uit gaan zienzou het geweest kunnen zijn:




Bron Bernard Kempinski

Niemand weet precies hoe het er uit heeft gezien, er zijn geen foto's e.d. van bewaard gebleven. Deze leek ons echter de mooiste. Ook in het volgende filmpje is het te zien op +/- 5 min 20 sec, dit staat op de ACW baan van Thom Radice uit de USA:

- A visit to Thom Radice's Western & Atlantic Civil War Era Model Railroad

En dit is wat Wanda er van wil gaan maken. Nog niet helemaal perfect maar al goed in de richting:





Verhoudingen kloppen aardig denken we. De voordeuren worden nog iets lager en er moet een platform voor (opstap). Verder moet het hele middelste deel wat dieper worden.

Later meer!

Die Wanda weet van wanten , ben benieuwd naar de bouw van het hotel Ronald.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

CitaatNiemand weet precies hoe het er uit heeft gezien, er zijn geen foto's e.d.

Zag toch duidelijk een mannetje met fototoestel in het filmpje.

Maar mooie vooruitzichten ben wel benieuwd naar de bouw van het hotel.

JohnT

Heb je toch goed voor elkaar Ronald, jij OH' en bij Mitropa en Wanda aan 't werk met de baan  ;)