American Civil War Layout

Gestart door usronald, juni 13, 2012, 12:47:52

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Citaat van: JohnT op september 30, 2012, 09:16:32
CitaatNiemand weet precies hoe het er uit heeft gezien, er zijn geen foto's e.d.

Zag toch duidelijk een mannetje met fototoestel in het filmpje.

Eh... u snapt wel dat ik de periode bedoel waar het echte hotel bestaan heeft... :) ;)

Citaat van: usronald op september 23, 2012, 16:47:55


Als je deze straks op je baan zet, wil je er dan ook een kampvuur erbij hebben?
De paarden bij de drinkplaats en de soldaten bij het kampvuur  ;)

Gr. Klaas
Gr. Klaas

Door omstandigheden kan ik helaas eerst geen amerikaan kopen

Ik geloof niet dat ze iets hebben in jou schaal Ronald , maar wellicht leuk voor anderen die American Civil War willen gaan doen http://www.musketminiatures.com/
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Hallo Ronald,

Vond op youtube dit filmpje Civil War Days
Misschien kon je het al ik zag het filmpje en dacht dat dit wel wat voor jou was.

Gr. Klaas

Door omstandigheden kan ik helaas eerst geen amerikaan kopen

Mooi!

Zo, we gaan weer door. Na alle shows is er nu weer tijd om door te bouwen aan de ACW baan. Vandaag begonnen met het onderstel, hiervoor heb ik de poten van Cornfield Yard gebruikt. Het eerste deel (de brede module) zit precies als onder CY in elkaar, de 2e is aangepast omdat die bak korter is als van CY:



U ziet, wij hebben een peutertje in huis ;D ;) Hier een overzicht van de bakken met e.e.a. op zijn plek om te proberen:



Het Lacy hotel moet iets hoger staan, vandaar het blauwe bakje er onder. Dat is nog wel te hoog maar geeft een idee.

Ik heb de baan van de Amerikaan Thom Radice als voorbeeld gebruikt. Uit een video op Youtube heb ik de situatie bestudeerd van Big Shanty om die over te zetten naar mijn bakken. Helemaal kom ik er niet mee weg, simpelweg omdat hij het veel uitgerekter maken kon vanwege zijn ruimte. Die heb ik niet dus moet ik selectief comprimeren zoals dat zo mooi heet. In plaats van de 3 doorlopende sporen kan ik er maar 2 kwijt. Om wat variatie te krijgen wil ik er een 3e doodlopend spoor naast leggen. Dat was er wss niet in die jaren maar dat is dan weer deel van de artistieke vrijheid van een modelbouwer. Ik wil wel het totaalbeeld kloppend hebben maar het mag in detail afwijken. Ook voorkom ik hiermee dat ik het werk van een ander 1 op 1 ta te kopi?ren.

De loods die er staat met de watertoren moet ik omdraaien omdat het anders niet kan. Verder komt het tentenkamp aan de voorzijde zoals ook bij hem. Rects komt het hotel te staan op een licht oplopend landschap.

De delen apart; links:



En rechts:



Zo, het basisidee ligt er. Nu een plan de campagne maken; verlichting bestellen, hout, onderdelen etc.

Later!

Mooi Ronald , we verwachten wat van je  ;)
Prettige ontmoeting in een prettige omgeving was dat zaterdag. Tot de volgende keer en dan met ACW  ;D
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Dank je Jan! En ja, was gezellig en het is altijd goed om de mensen in een forum ook in real life te zien. Toch? Het was een leuke show met leuke banen en verkoop, zeker voor een (3e) herhaling vatbaar. Ik ben al ingeschreven voor 2015, denk wel dat het dan de LLRR wordt ;)

We zien het wel :)

Voor de wissels gebruik ik net als bij de Lake Louisa baan de downloadbare wisselmallen van Fast Tracks http://www.handlaidtrack.com/):



En waar ze moeten komen:



Morgen ga ik het subroadbed maken voor onder de rail.

Neem aan dat je de wissels ook zelf maakt? Ben benieuwd naar jou methode. Zelf ben ik nu met een gebogen wissel bezig.

JohnT

John, dezelfde methode als bij mijn 0N30 baan Lake Louisa: http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,32221.0.html Helaas hier nooit bijgehouden omdat het vorige forum zo retetraag was.

Vandaag mijn middag besteed aan het verzamelen van bestellingen voor de ACW baan. Eest bij Bouler Valley een kleine bestelling gedaan met 2 schoorstenen en wat klein spul:



en:



Daarna Ebay opgegaan en wat info gevraagd over draaistellen. Daarna bij Wiseman in de States een 6-tal setjes met 2 paren elk link and pin couplers van metaal besteld. Ik wil graag conform werkelijkheid koppelenen dat gaat alleen met deze dingen:



Die bestelling is al bijna onderweg, dus verder gekeken naar verlichting voor de bakken. Dat wordt LED en ik heb zowel warm wit (dimbaar) alswel een RGB strip besteld met afstandsbediening. Idee hierin is om naast standaard daglicht ook een mooie overgang naar de avond te kunnen maken. Verder hou ik een stuk over van een meter maar dat ga ik later verklappen wat daarmee te gaan doen. Goedkoop was 't geintje in ieder geval niet ;)

En vanavond nog even op Ebay een 10-tal Arch bar draaistellen besteld voor 0N30, die gaan prima voor 1:55. De prijs ligt nu incl verzending rond een tientje per stuk en dat is niet slecht:



Rest mij alleen nog de microspikes bij Wenz te gaan bestellen. Dat ga ik dadelijk doen maar eerst een lekker glaasje wijn.

Later!

Nog even zitten freubelen met dat lekkere glaasje wijn en een cutter met een bosje hout... en daar is alvast een onderstel voor een watertoren uitgekomen:





En waar de inspiratie wegkomt en waar het linkerdeel naar toe moet:

Klikkerdeklik



Tot zover!



ziet er goed uit ben benieuwd naar de rest ik volg het  ;)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Leuk mannen!

Ik heb mij voorgenomen elke dag een uur aan modelbouw te besteden, dit om lekker op te schieten maar ook als rustpunt van de dag. Modelbouw is voor mij ontspanning puur dus eigenlijk een must. Vanavond weer even zitten donderjagen met hout om een korte flatcar te produceren. 28 foot lijkt mij vrij lang voor deze periode dus heb ik een 22 foot uitvoering gemaakt. Als voorbeeld neem ik de 5-stake car van de firma BTS (www.btsrr.com):



Ik had de goed maat hout nog (5 x 3 mm) dus maar wat gesneden. 22 foor is 12 cm lengte en zie, dit wordt het dan:



Als voorbeeld heb ik mijn 0N30 karren genomen. De centerbeams heb ik vervangen door een enkel exemplaar, simpelweg omdat ik door het andere hout heen ben. Dit kan ook en is iets dat toch niet gezien wordt.

Daarna even gepast met wat draaistellen. Dit zijn Vulcan types en er moet eigenlijk Arch Bar onder. Die zijn inmiddels onderweg dus nog even geduld:



En even op de baan (zonder rails) om de hoogte te bekijken en zie, hij staat net zo hoog als het 0N30 spul. Oke dus!:



Zie ook dat de balkjes aan de zijkant er aan zitten. Nu resten de stakepockets (de vierkantjes aan de zijkant waar evt stakes/palen ingezet kunnen worden), wat schroefbout imitaten, de trekstangen en de koppelingen. Eigenlijk een simpel karretje ;)

Later meer!