33 Street yard

Gestart door BvDoorn, juni 03, 2012, 14:29:45

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

februari 14, 2016, 17:24:34 #315 Last Edit: augustus 28, 2016, 22:11:14 by BvDoorn
Hij stond al een poos op de treinbaan. Een Caboose van de Rio Grand. De bedoeling was om er een "yard office" van te maken (en de wisselaandrijving te verbergen).

Hij zag er zo uit


De bedoeling was om hem flets geel te maken. Geen gele verf van Vallejo in huis. Wel van Schminke. Het hele ding uit elkaar gehaald en casco van mat lak voorzien. Daarna wat bruinachtige grijze tinten erop gespoten van vallejo. So far zo good. Licht geneveld met water en toen grof zeezout. Na het aanbrengen van de top laag kun je het zout er dan vanaf borstelen en dan komt de laag eronder er netjes door heen. Het geeft het effect van afgebladerde verf.

Dit pakte volledige verkeer uit. Schminke verf rageert met Vallejo. De gele verf werd groen. EEeeerg groen. Het hele zwikkie onder de kraan en de verf eraf gepoetst. Niet al het groen kon ik eraf krijgen :-\. De Vallejo verf bleef netjes zitten trouwens.

Na het hele model weer gedroogd te hebben (haar fohn) weer beneveld met water en van grof zeezout voorzien. Nu de toplaag met caboose bruin bespoten. Afgeborsteld in elkaar gezet en links en rachts van accenten voorzien. Het ziet er nu uit alsof hij al een 10 jaar in een bos heeft gestaan. De algen tieren welig en de verf is ook al op zijn retoer. Alleen nog een bordje "yard office" maken.

En inderdaad, het Rio Grande logo komt er nog lichtjes doorheen. Dat was de boeling  ;)




Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn


Heel mooi zo.
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Eigenlijk zou ik nu in Kroatie zitten. Een week vakantie. Zon, wijn, lekker eten en goed gezelschap. Helaas. Afgelopen vrijdag is mijn ega haar tas gejat met daarin paspoort, rijbewijs, auto papieren, bank pasjes, huissleutels en wat klein geld. Geen paspoort en geen rijbewijs betekend niet kunnen reizen. Dus hele zaak afgeblazen.

Nu bezig met tuinieren, wijn en goed gezelschap en .........



Op een of andere manier kan ik Youtube niet verleiden om hem op hoge resolutie te krijgen  ???
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

gaaf filmpje Bart, ziet er zeer realistisch uit.

Ton
Erare humanum est

Dank Ton.

Vandaag verlichting aangelegd bij de "Fruit Company". De dozer reclame is van Miller, de schijnwerpertjes en TL balkjes boven het laad dok zijn van Viessmann (eigenlijk hO maar dat valt niet op).

Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Heel mooi
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Bart, waarmee heb jij die slabs op pag. 14 geschilderd.
En ik bedoel niet de verf maar het gereedschap.
Roller/penceel.

Ton
Erare humanum est


Citaat van: dutchbuilder op mei 12, 2016, 10:08:55
Bart, waarmee heb jij die slabs op pag. 14 geschilderd.
En ik bedoel niet de verf maar het gereedschap.
Roller/penceel.

Ton

De basis is met een klein rollertje aangebracht (zo'n schuim rollertje), daarna met platte kwast nagstreken met standaard grijs met wat andere donkere (bruin en zwart) tinten om er wat leven in te brengen.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

De combi Atlas en QSI is nooit gelukkig geweest. Mij GP 35 heeft dan ook nooit goed rangeer snelheden kunnen lopen tot ik hem, parallel aan de QSI decoder een Zimo decoder heb gegeven. Dit was bedoeld als overbrugging naar iets beters. Geluid en beweging zijn nauwelijks synchroon te krijgen. Begin dit jaar een ESU 4.0 decoder besteld met juiste geluid.

Ingebouwd en dan???? Een geweldig geluid en perfect rangeer gedrag maar het ziet er nog steeds uit alsof het uit de doos komt..



Wat hobbyen betreft verheug ik mij altijd op de zomer. Vakantie of vrije dagen, warm weer, knutselen en schilderen op het terras. deze zomer liep het iets anders.....
Schuur en carpoort stonden op instorten (juni gesloopt en gisteren helemaal klaar), dochter wilde trouwen in de tuin (schuur en carpoort moesten dus wel redelijk klaar zijn) en het bedrijf waar ik voor werk stelde mij aan om 3 locaties in Zeeland en Zuid Holland naar een locatie in Breda te verhuizen (klein projectje waar 185 collega's bij betrokken zijn geweest). Afijn; schuur en carpoort zijn af, dochter is getrouwd en collega's zijn verhuisd.

Project GP35 afgemaakt. Stel je 1978 voor, Erie Lackawanna is al een tijdje ingelijft bij Conrail. Sommige loks moeten nog naar de workshop voor een "major overhaul" en krijgen tot die tijd alleen minimaal onderhoud.

Rangerend in augustus 1978 op 33 Street Yard.





Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Een bjoetie
Hans, liefhebber On30 + H0

Mooie weathering job Bart, en gefeliciteerd met je dochter .en schoonzoon.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Die loc ziet er heel mooi uit Bart , en proficiaat met de dochter
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf