33 Street yard

Gestart door BvDoorn, juni 03, 2012, 14:29:45

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Super mooi geluid, maar de details van deze GP35 zijn heel mooi.

Super gaaf, Bart.
Hans, liefhebber On30 + H0

super geluid
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Hi Bart . Mooi geweatherd de loc. Geluid ook prima.
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Even geen zin om aan loks te klooien dus in 2 weekeinden 43 meter hek geplaatst. Nee, geen rugpijn aan over gehouden, wel een stijve k.... De basis is de mal van Brennan. Ijzeren (geen veerstaal) rond in de diverse maten en thule en een messing pijpje. Het is veel soldeer werk. De uitdaging is de thule op het frame te lijmen. Je kan natuurlijk alles met fijn koperdraad vast zetten maar dan had het nog wel meer weekeinden gekost. In dit stuk hekwerk was de uitdaging de poort zodanig te maken dat hij niet alleen open en dicht gaat maar later ook gemotorisserd kan worden.

Nu alleen nog de poort naar het industrie terrein.


35 meter hek.


Erie Lackawanna 2552 staat voor het hek te wachten om de 2 wagons achter het hek op te halen.


Het hek is open en de 2552 kan nu het rerrein op rijden.

Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Wauw Bert, wat een geduld-werkje!

Maar MET een fraai resultaat...

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Super die hekken , wat ziet dat er goed uit.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Kwijl! mag ik een doekje?
mooi man.

Ton
Erare humanum est

Mooi stukje soldeer werk!
Zeer realistisch.
Hans, liefhebber On30 + H0

Bart het hekwerk ziet er heel realistisch uit.
Super mooi gedaan.

heel mooi gedaan
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Mooi werk Bart, de tule lijm ik eerst hier en daar vast met een tipje secondenlijm, daarna gewoon wat verdunde houtlijmdun houtlijm erover. Ik hou de tule ook groter dan het hekwerk. Nadat het vastzit snij ik het met een scherp hobbymesje de overtollige tule af.

JohnT

Bedankt voor de complimenten.

@John. Er zijn vele wegen die naar Rome leiden. Jouw method is ook goed. Inderdaad de thule ruim over het werkstuk laten valen. Ik gebruik een paar mini lijmklemmen om de thule vast zetten aan een kant van het werkstuk. De stof opspannen en aan de andere kant ook met lijmklemmetjes vast zetten. Dan zet ik ze met secondenlijm (gel, niet de vloeistof) vast. Per 2, hooguit 3 cm. Laten drogen en verder opspannen, enz. Omdat de gel wat trager reageerd heb je een paar minuten de tijd om te corrigeren. Eventueel links en rechts aandrukken met een tandenstoker. Daarna met een Stanley mesje het overtollige weg halen, eventueel met een scherp schaartje (zo een die de dokter gebruikt om hechtingen weg te halen) de rest wegknippen waar je niet met een mesje bij kunt.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

mooi met die afrastering

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Hoi Bart.
Klinkt goed en ziet er mooi uit die lok.
Goed dat je over dat hek schrijft, het ziet er schitterend uit.
Ik wil ook nog wat van dat soort hekjes maken, het uitvogelen hebben jullie al gedaan, bedankt hiervoor!
Groeten van René.