33 Street yard

Gestart door BvDoorn, juni 03, 2012, 14:29:45

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dank voor de complimenten. Vandaag aan het prutsen geweest met een acytileen las set van Berkshire Valley en het opwaarderen van een vorkheftrukje van Arttista.





Ook maar een sfeer opname gemaakt van 33 Street yard in de schemer. Gewoon voor de lol.

Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Dat ziet er heel mooi uit vooral die foto met het licht aan
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Die foto van 33 Street yard in de schemer geeft die sfeer goed aan. Prachtig!

Poul.
Poul Hofland.
Liefhebber 0n30

Dit soort details geven een heel ander aanzicht aan de gebouwen, allemaal heel mooi Bart

Mooie sfeer en kleuren zo Bart.
Gaat lekker zo, de resultaat tot nu toe is TOP.
Het klopt allemaal!
Hans, liefhebber On30 + H0


Een Amerikaans baan zonder telegraaf palen is net zo iets als een tropisch strand zonder palm bomen. De afgelopen maanden tussendoor wat probeersels gemaakt die geen van alle een succes waren.

Nu een methode uitgeprobeerd dat nog wel wat kan worden bij geschaafd maar naar mijn idee best een goed resultaat geeft. De basis is een 3 mm led (ik heb voor een wit gekozen) en een 9 mm kraalring van de Gamma.

Afijn, volg de foto's;


De led en kraalring. De poten van de led zijn zodanig gebogen dat het een jaren 60 straat lamp uiterlijk krijgt.


De kraalring op de led gelijmd (seconden lijm). De 9 mm kralring heeft een 3 mm binnen diameter en is voor schaal O best te gebruiken als lampenkap.


Op de polen 2 dunne, geisoleerde, draden gesoldeerd (draden zijn een left over van een winding van een electromotor).


De telegraaf paal voorbereid mat gaatjes waar de lamp en de isolatoren moeten komen. De telegraafpaal is trouwens 24 cm lang en staat straks +/- 10 meter boven het maaiveld


De led geplaatst. De afdek plaatjes had ik trouwens nog liggen van een messing bouw setje en komen nu goed van pas.


De isolatoren worden van messing buis (in stukjes gesneden en messing draad gemaakt. De draden worden namelijk stroomvoeren om de leds van spanning te voorzien. Vandaar al die moeite.


De aansluit draden van de led aangesloten op de isolatoren (is effe priegelen)


Lamp en isolatoren op hun plaats


Geschilder en wel op zijn plekkie op de baan. Nu nog een stuk of 6 te gaan ;)
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Dat is het mooie van spoor nul, dat je makkelijk dit soort details kan na maken.
Ziet er goed uit Bart.

Nou, dat heb je heel keurig gedaan Bart.
Goed over nagedacht!
Hans, liefhebber On30 + H0



verdomme wat een mooie lamp geworden .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

mooi lampje zo,past goed bij de rest

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Ik sluit me bij de rest aan.

Ton
Erare humanum est

Mooi bedacht zo allemaal bij elkaar.

Poul.
Poul Hofland.
Liefhebber 0n30

januari 07, 2017, 09:21:08 #389 Last Edit: januari 07, 2017, 09:26:30 by moonlicht
nog een ideetje voor aan een paal
of een oerwoud aan palen/draad 8)

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden