33 Street yard

Gestart door BvDoorn, juni 03, 2012, 14:29:45

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Bedankt voor de complimenten :)

Hi Cor,
Merci voor de foto's. Ik had ook al zitten googlen. Sommige plaatsen hebben nog een heel spageti bos hangen boven de weg. Ik heb expres voor een eenvoudige paal gekozen met boven 3 x electra, waarvan een drager en 2 geschakeld voor de verlichting. Beneden 2 x consumer electra zonder dwarslat (ra). Hieronder zou je zelfs nog een telefoon leiding kunnen maken, die loopt namelijk niet over isolatoren. Nadeel van draden over de baan is dat je straks nauwelijks nog onder de draden wat kunt doen.

Ik ga gewoon eens proberen en kijken waar ik terecht kom.

Je kunt het eigenlijk net zo gek maken als je zelf wilt.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Heb ik ook.
Om het realistisch te maken moet je draden spannen.
Maar om de layout bespeelbaar te houden juist niet.
Compromis; achter de rails draden en erover en ervoor geen.
Draden in de speel ruimte zijn een recipe for disaster .

Ton
Erare humanum est

Heel vroeger was er een firma die elastieken draden verkocht in H0. Als je daar in blijft hangen gaan ze niet kapot.

Misschien een idee om het daar in te zoeken, elastiek.

JohnT



Zoals het nu opgebouwd wordt zijn in ieder geval 2 draden stroom voerend dus dat moeten die zo wie zo van koperdraad zijn. Zoals de palen komen te staan (zie tekening) heb ik er het minste last van. De langste overspanning is boven de sporen en komt op 23 meter in werkelijkheid. Wat ik begrjp uit alles wat ik kon vinden op google komt dit redelijk goed bij de werkelijkheid.

De palen staan niet echt op schaal ingetekend.

.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

ziet er goed uit zo
als ik het railplan zie laat je het rail spijkeren toch maar los?

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Nee, rail en wissels zelf maken voor de uitbreiding blijft in de planning. Ik hoop daar het voorjaar mee te beginnen. Het plan is opgebouwd met standaard componenten alleen om te kijken of de zaken passen, bogen kloppen, wissels op de juiste plek liggen en in verhouding zijn en dat soort zaken.

Ik speel met de gedachte om de uitbreiding minstens met code 125 te doen maar misschien ook wel met code 100. Ik moet daar nog een proef stukje voor maken ;)
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Zelf rails spijkeren is best leuk om te doen en het is ook veel realistischer.
Je krijgt er ook meer voldoening van.
Hans, liefhebber On30 + H0

2 Nieuwe aanwinsten om eindelijk sap concentraat bij bij de "Fruit Company" aan te kunnen leveren. Het eerste shipment met sinasappel concentraat uit Californie is net binnen. De directie heeft toegekeken hoe de wagon afgesteld werd en praat nu nog even na. Tenslotte je moet ook kunnen genieten van het mooie weer ;)

Het zijn Lionel 3 rail wagons. 1 Heb ik nu omgebouwd naar 2 rail. Atlas trucks eronder en Kadee coppelingen. De andere (NY MX) zit nog in de doos. Is voor van de week 's avonds of paasweekeinde.

Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Heel mooi .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Hallo Bob.

Leuk om de baan zo te zien groeien.
Wat betreft de draden voor de stroom het het volgende:
De tussenafstanden van de palen kunnen tussen de 80 en 120 ft zijn, of korter natuurlijk.
Het gebruik van dun koperdraad zal ik je afraden, dit gaat bijna altijd krullen en is heel kwetsbaar wat knikken betreft.
Zelf gebruik ik altijd 0,3 mm staaldraad met een kleurtje er op gespoten of geverfd.
Het voordeel van die draad is dat het mooi door zakt, zie foto.
Als je de draad aan 1 kant haaks om zet en aan 1 paal vast lijmt en de andere kant los laat gaat er bij het aanraken bijna nooit iets stuk, hooguit valt de draad met één kant op de baan.
Ik doe dit al jaren zo met de mobiele banen en nooit problemen.

Groeten van René.


Hi René

Bedankt voor de tip, zoals je ziet ben ik nog niet met de draden bezig geweest. Ik ben er het nog niet over eens wat ik wil gebruiken. Ik heb ook gelezen dat het dunste soldeer draad goed schijnt te zijn. Je praat dan over 0.2 mm of zelfs 0.1 mm soldeer. Nooit geweten dat het zelfs in de handel was maar heb op Alibaba gzien dat je het inderdaad kan kopen. Misschien het proberen waard.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn


Wauw! Het koste me een uur alles terug te lezen, maar wat een meesterwerk!

Wij hebben ook een kat, maar ik heb met vriendinlief de afspraak dat die niet boven komt. Hiervoor heb ik een traphek geinstalleerd.  ;D

De grassen vindt ik er erg mooi uitzien, maar ik begrijp nog niet helemaal hoe je de verschillende ''lagen'' lijmt. Of gebruik je hier uberhaupt geen lijm alleen statische elektriciteit? Je schreef iets over een vliegenmepper, maar ook daar kan ik (nog) geen kaas van maken. Misschien wil je dit nog eens toelichten (liefst met plaatjes)?  :-[

Als ik een opmerking mag maken dan vond ik de cupola van de boxcar office er nog te nieuw uitzien in vergelijking met de rest van de caboose.