33 Street yard

Gestart door BvDoorn, juni 03, 2012, 14:29:45

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.


@ Cor. Het is 4.5 volt. Werkelijk een typische voltage. Ik heb hier legio 5 volt liggen (USB) maar geen 4.5 volt. Miller heeft een board voor iets meer dan $ 12 om een stuk of 6 van ie dingen aan te sluiten en denk er over om die te bestellen.

@ John. er zit 49 programmatjes op een board. Deze vond ik het meest treffend. Er is namelijk altijd wel een tl balkje kapot in die letters ;)
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

http://link.marktplaats.nl/a1042652806
en zo heb ik er meer gezien op mp
is de miller voeding ook 230V  ?

ik heb wel een adapter van nokia, die is 3.7V

5v voeding is ook te doen, een diode die geeft een spanningsval van 0.2v of 0.7v  https://nl.wikipedia.org/wiki/Diode
als je er in de voeding een in serie doet word je spanning 4,3V,  lijkt me acceptabel
andere optie is 3x een diode die 0.2v spanningsval genereert, word je voeding 4.4V

zomaar een paar opties

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

december 28, 2015, 21:02:06 #288 Last Edit: december 28, 2015, 21:15:46 by dutchbuilder
Citaat van: BvDoorn op december 28, 2015, 19:58:23
@ Cor. Het is 4.5 volt. Werkelijk een typische voltage. Ik heb hier legio 5 volt liggen (USB) maar geen 4.5 volt. Miller heeft een board voor iets meer dan $ 12 om een stuk of 6 van ie dingen aan te sluiten en denk er over om die te bestellen.

@ John. er zit 49 programmatjes op een board. Deze vond ik het meest treffend. Er is namelijk altijd wel een tl balkje kapot in die letters ;)

Die halve volt meer maakt waarschijnlijk niet veel uit.
Je zou een 7805 spanningsregelaar kunnen nemen en er een diode in serie achter kunnen solderen.
5-0,6=4,4V.
Je kan ook een LM317 nemen, die is regelbaar.
Dan kun je het geheel met 12V voeden.
De meeste diodes tegenwoordig zijn silicium dus 0,6/7 V spanningval.
0,2V krijg je bij germanium diodes en die worden niet zo veel meer gebruikt.
Of je wilt AM modulatie detecteren.

Ton
Erare humanum est

januari 05, 2016, 17:27:02 #289 Last Edit: januari 05, 2016, 17:30:42 by BvDoorn
Hi Ton, bedankt voor de tip en schema. Ik heb wat zitten knutselen en zo te zien werkt het (er brand nog niks door ;)).

Afgelopen tijd eens met het landschap bezig geweest. Het stuk voor Jacob's Repair and Maintenance. Een stukje wasteland maar dan wat voor wastland? In NE States is geen woestijn. Dus water, gras, struiken en wat bomen.

Eerst 2 gaten in de bak gemaakt waar het water moet komen (ondiepe plassen die bijna altijd water hebben).


Gaten weer dicht gemaakt :)


Wat 4 mm foam platen. Iets extra contour. Gelijk de voorkant van de bakken maar meegenomen. Dit moest nog worden gedaan.


In de bruine verf gezet. Ik weet, de meesten gebruiken zwart, maar zelfs op de natste dag is grond niet zwart. Vandaar bruin. Dit is trouwens acryl verf. Ik had nog een restant in een tube.


2 kleuren foam en gelijk wat riet aangebracht. Nu kan het mooi mixen met de grassen waar ik morgen mee ga beginnen. Ook ballst bij het spoor aangebracht. Het hele zwikkie staat nu te drogen.


Het riet is nog iets te hoog en moet nog een beetje bij gtrimmed worden.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Kikkerpoeltjes.. ;)

Denk dat ik er 1 geheel van had gemaakt of een 3de erbij..

ziet er veel belovend uit
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

@Martin,

Bedoel je deze dingen?

Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn



2 lagen met viber aangebracht. Vanochtend beginnen met een donker groene 2 mm vezel. Vanmiddag dunnetjes over gedaan met 2 mm vezel beige en zomergroengras. bij de kikkerputten ;) meer groen en verder weg minder groen.

Morgen weer een dag


Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn


ziet er leuk uit
wat ga je gebruiken om water te maken?
Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

januari 07, 2016, 12:12:16 #298 Last Edit: januari 07, 2016, 18:14:04 by BvDoorn
Waarschijnlijk dunne laagjes wateroplosbare blanke lak of giethars. Beide zelfde methode gebruiken. Eerste laagje (2 mm hooguit) wordt gemengd met bruin/groen mixje water verf (een heel klein beetje maar om wat mist te krijgen (licht troebel water). 2 laagje idem maar dan weer minder. 3e laag ook nog een beetje. Top laag is helder.
Zodoende krijg je op een dikke cm wat diepte effect. Heb ik lang geleden eens een kanaal (hO) zo gedaan met giethars. Met giethars wordt de oppervlakte knijterhard. Het heeft wel 24 uur drogen nodig en als je grote oppervlakten doet zet het iets uit.
Ik ben met wateroplosbare blanke lak ook eens bezig geweest. Resultaat is ook erg goed, minder hard dan giethars maar ook een stuk goedkoper :)
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Weer een laag gras en alvast wat loos spul een plekje gegeven. Dan kan het inblenden als morgen de laatste laag gras aangebracht worden. De boom krijgt nog loof trouwens. Ik heb er nog aan gedacht om hem zo te laten en er wat kraaien in te zetten ;)



Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn