33 Street yard

Gestart door BvDoorn, juni 03, 2012, 14:29:45

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rijd mooi mannen!
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

dank mannen
ik ben er ook erg blij mee (en dat het setje nu is gekoppeld)
deze gaat straks een stammetje zephyr wagens slepen.

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Super.
Hier moet je veel ruimte voor hebben!
Hans, liefhebber On30 + H0

oktober 11, 2015, 19:14:23 #273 Last Edit: oktober 11, 2015, 20:44:45 by BvDoorn
De laatste 4 à 5 maanden eigenlijk geen onderhoud (en aandacht) aan de baan besteed. Spinnenwebben waren er niet maar een boom was omgewaaid, één wissel microswitch stond vast, auto's waren verplaatst en nog een paar van die zaken die niet echt te verklaren zijn ???.

Gisteren en vandaag dus maar weer eens de rails gepoetst, de boom hersteld en nog wat extra groen gegeven en wat ander klein herstel werk. Plus wat bezig geweest met het aanbrengen van het ballastbed met zand, fijne turf en grassen. Vandaag tot 4.5 mm lange vezels gekomen. Nog één of wel twee lagen met 6.5 mm. Vanaf de bodem opgebouwd met steeds minder groene vezels. Dus eerst 2.5 mm zomer groen, dan 4.5 mm meer het najaar met stro accenten. De volgende laag wordt 6.5 mm alleen maar stro en vaal gras kleuren.


Bij Jacob's gaat het wel goed momenteel. Voor de IH TD15 dozer zijn zojuist 2 potentiele klanten langs geweest. Dus die is waarschijnlijk verkocht. De kabellegger moet nog opgeleverd worden. Daar hebben ze nog een week de tijd voor om die bedrijfsklaar te maken.


Er is weinig geld om de yard goed te onderhouden, sommige seinen zijn kapot en worden niet meer gerepareerd en er is ook geen geld om het gras en onkruid plat te spuiten. Het voordeel is wel dat het er een stuk groener van wordt.


Het perseel naast Jacob's staat te koop. Het is niet groot, maar 21.500 ft2. Maar toch? je kunt gebruik maken van de ramp bij Jacob's als je spoor aansluiting wilt hebben.




33 Street Diner heeft het druk vanavond. Goeie tent, ze hebben daar een geweldige shrimp - sweet sauer en chincken wings. De spare ribs zijn ook om voor terug te komen. Persoonlijk zou ik de taco laten staan. De hulp kok is een iligale Mexicaan dus dat ding is heftig pittig.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Mooi om te lezen en het ziet er heel mooi uit allemaal
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Hoi Bart.

Ziet er mooi uit zo en een leuk verhaal er bij.
Ik zou de bulldozer toch maar niet verkopen, geeft weer een lege plaats op je baan!

Groeten van René.

Binnenkort komt er ook weer een andere aan  :). Trouwens die twee potentiele kopers lopen nu net voorbij de diner richting 33 Street. Die ene vent heeft een bruin leer jasje aan en die andere heeft zijn jas over zijn schouder. Hhhhmmmm, wel een dozer willen kopen maar geen auto hebben???

;)
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Die pijpenlegger mag ook wel een beurt hebben.

Ton
Erare humanum est

Zodra ik uitgevonden heb hoe hij netjes uit elkaar kan krijgt hij een beurt..
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Expirimenteren met Focus Stacking. Dat is als je een aantal foto's neemt met verschillende scherpte - diepte dat de software daar een foto van maakt met een veel grotere scherpte diepte.

Eerste resultaat. 5 foto's, de eerste is alleen het voorste gedeelte met de wissel stand scherp, de 2e alleen het gebied rond de vracht wagen, enz.


Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Het zal zo zijn, ik heb geen vergelijk.
Heb je misschien een enkele opname?

Ton
Erare humanum est


@ Martin, Nee, Zerene Stacker. Deze hebben een 30 dagen free trial. Ik heb Hugin geprobeerd (free use) maar ben nog aan het puzelen hoe ik die kan installeren op mijn Mac. Die heeft namelijk ook een sticher (foto's aan elkaar plakken voor hele grote, zeer gedetaileerde panorama foto's).
Voorlopig blijven oefenen met Zerene Stacker.

@Ton, Je kan het al wel een beetje zien aan de mijn post van 11 oktober. De laatste foto is vanauit dezelfde positie genomen met dezelfde camare. De achter kant van de foto (33rd Street Diner) is wel scherp terwijl de switch stand op de voorgrond niet scherp is. Dat is namelijk een van die vervelende dingen met foto's maken van model treinen, model auto's etc. Voor het digitale camera geweld kon je nog spelen met je diafragma en je sluitertijd. Hoe kleiner je diafragma opening, hoe meer scherpte diepte. Hoe langer je sluitertijd hoe minder licht je hoefde te gebruiken.

Huidige digitale camera's zijn daar gewoon minder goed in (of je moet zo'n ding hebben van een paar duizend Euries). Nu kun je de scherpte diepte dus manipuleren met software. Je moet dan wel meerdere foto's schieten met allemaal een ander focus punt.

Ik zal het weekeinde wel een paar voorbeelden schieten en die in een appart draadje hangen.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

De moderne techniek staat voor niks. Wat spullen besteld van Miller om eens te kijken hoe dat werkt.
Batterij voeding is niks. Te groot en lomp, zelfs in O niet goed weg te werken.

Een impressie;

https://www.flickr.com/photos/bvdoorn/24000887516/in/dateposted-public/

Nu nog de kabels weg werken, batterij voeding vervangen. Wordt vervolgt
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

ziet er goed uit

hoeveel V heb je nodig, ik heb een klein voorraadje oude adapters

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden