33 Street yard

Gestart door BvDoorn, juni 03, 2012, 14:29:45

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Is idd een vernuftig malletje.
Nu alleen nog dat gaas op de kop zien te tikken.
Ik heb dat spul wel eens meer gezien.
Zat in een luchtfilter van een meetinstrument.

Ton
Erare humanum est

M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Dank je Ger maar dat gaas is zo te zien niet van metaal maar kunststof.

Ton
Erare humanum est

Citaat van: dutchbuilder op maart 31, 2015, 21:31:38
Is idd een vernuftig malletje.
Nu alleen nog dat gaas op de kop zien te tikken.
Ik heb dat spul wel eens meer gezien.
Zat in een luchtfilter van een meetinstrument.

Ton

Benzine filtergaas.

JohnT

Gaas is kunstsof met een maas van 2 mm. Volges mij kun je dat ook als tule kopen. Via het internet is dat bijna onmogelijk. je hebt een heleboel soorten en bij verreweg de meesten staat geen maaswijdte vermeld :-(. Ook wat stoffenzaken gebproberd. Vriendelijke dames maar als je weer buiten staat zie je ze naar hun voorhoofd wijzen.

Na deze zoektocht heb ik toen maar het setje van Brennan gekocht. Daar zit de hele zooi in.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Citaat van: dutchbuilder op januari 01, 2015, 20:17:39
Dit ziet er zeer realistisch uit , heel mooi.
Maar wat ik mis zijn het geknerp en gepiep van de wielen en de remmen.
Ik geloof dat er ook geluids decoders zijn voor boxcars.

Ton

Inmiddels hebben ze van SoundTraxx een Soundcar decoder (ik dacht eerst dat het een 1 april grap was, maar staat uitgebreid op hun site).

https://youtu.be/qPYATGs0Bpc
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Dat is slimme handel van die gasten.
Er zijn altijd meer wagons dan locs.
Klinkt goed.

Ton
Erare humanum est

Elke dag een half uurtje werk en heel, heel veeel geduld tot de lijm droog is.

Ik werk met een Noch Grass Master 2.0. Een soort zwakker broertje van wat Martin gebruikt. Die zet zelfs je wenkbrouw haren rechtop  ;). Dus als extra doe ik de handel na stofzuigen. Hooveren op zo'n 3 tot 4 cm boven het maaiveld zogezegd. Je kunt een nylon kous voor de mond (stofzuiger  :P)steken om niet alles weg te hoeven gooien.

Afijn. in volgorde van gebeurtenis;

Eigenwijs als ik ben, de ondergrond niet zwart geschilderd maar een beetje aarde kleur gegeven


Ik heb 3 lagen fijne woodland turf opgebracht. Donkerbruin, groen en zandkleurig. Waarom? eigenlijk omdat mijn grasveld in  de winter die kleuren laat zien. Zandkleurig, want zo is nu eenmaal de grond. Zeer donkere patches en hel groene patches vanwege een aantal mos soorten en een wat zandkleurige boventoon omdat er een heleboel dood gras tussen zit.


2.5 mm gras aangebracht. De hoofdtone is eind zomer (gedroogd gras) met wat hard groen van Bosch en beige. De reden van het hardgoen is dat als het bij toeval in plukjes valt dat het dan een groen accent geeft. Voor de rest valt het niet op. By the way, het groene op de foto is bij toeval de ondergrond van fijne turf.



4.5 mm gras. Hetzelfde mengesel. Nu is wel goed te zien dat, door het Karel Appel effect (zoek maar eens op hoe die man een schilderij maakte), kale plekken ontstaan waar nog geen gras "groeit".



6.5 mm gras. Ook nu weer hetzelfde mengsel. Alleen het helgroene is nog steeds de 4.5 mm versie. Nu verder afwerken met onkriuid, lage struikjes en dat soort ongijn.

Kleuren zijn mede samengesteld met ..... M. Moraal van het verhaal. Cursus doen bij Martin......  ::)
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

netjes
gaat bij mij ook kriebelen, zit te wachten tot mijn bestelling gras word verstuurd...........

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

ziet er mooi uit hoor
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Heel mooi gedaan Bart.
Goede kleuren combinaties.

Hans, liefhebber On30 + H0

Goed bezig Bart.
Binnenkort ga ik ook eens grassen  :)
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Hallo Bart.

Het grassen is goed gelukt, het ziet er tenminste mooi uit.
Mooie bulldozer en pijpenlegger op de achtergrond, ik denk tenminste dat het een pijpenlegger is?

Groeten van Ren

Inderdaad, een CAT pijpenlegger. Een speciaal project. Het bedrijf waar ik hem van heb wil dat ik hem weather. Ik mag hem houden in ruil voor de foto's. Ik ga hier in mei mee beginnen. De dozer is een International harvester. Beide passen goed in het beeld van eind jaren 70 in de 2e hands markt.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Hoi Bart.

Het apparaat kwam al zo bekend voor, heb er zelf ook een gehad maar kleinzoon vond hem ook erg leuk en dan is hij ineens vertrokken.
Komt wel weer terug als hij er op uitgekeken is!
Leuk dat je hem mag houden na gedane zaken!

Groeten van Ren?.