33 Street yard

Gestart door BvDoorn, juni 03, 2012, 14:29:45

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.


maart 02, 2015, 18:15:57 #211 Last Edit: maart 02, 2015, 18:17:50 by BvDoorn
Pfff, eindelijk Jacob's Maintenance and Repair afgemaakt. De ramen heb ik uitgesneden met het handje en van glas voorzien. Het glas is gemaakt van de plastic tussenvellen die in de doosjes zitten van MiniNatur. De binnenkant is met een fijn korrelig schuurpapier mat gemaakt.


Eerst de "kartonnen" doos opgebouwd. Hierop de golfplaten geplakt. Voor het laatste gebruikte ik Patex Super Gel. Alle andere lijmen komen na een tijdje los.

Daarna de golfplaten in de matlak gezet. Dit om een basis te maken voor de acryl verven. Ik gebruik voor het weatheren maar 3 kleuren. Omber gebrand (donker bruin), neutraal grijs en lichtgoud van het merk "Amsterdam". Ik weet dat er goedkoper verven zijn maar deze kan ik ook goed verdunnen zodat ik ze in de airbrush kan gebruiken.


Het eindresultaat vanaf straatniveau gefotografeerd.


Zoals je kunt zien glanst het hier en daar nog omdat er wat staal doorheen komt. Zodra ik weer ga spuiten krijgt het geheel nog een spuitbuurd met matlak (pot is leeg en moet nieuwe kopen ;))

Nu kan het terein van gras worden voorzien. Ik heb heel wat opgestoken van Martin zijn workshop en ga dat eens in de praktijk uit proberen.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

heel mooi gebouw
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Keurig gedaan Bart.
Heel mooi zo met de golfplaten aan de zijkant.
Dat heb ik nog niet uitgeprobeerd, nu zeker met dit mooie voorbeeld.
Overigens heb ik hetzelfde ervaren met het verlijmen van metalen golfplaten.
Alleen heb ik de secondelijm van de Wibra gebruikt, ging ook goed.
Hans, liefhebber On30 + H0

Ziet er top uit Bart ! Ennuh de Amsterdam is niet echt duur wat kwaliteit betreft...

Ben benieuwd naar de grasjes..

Hi Hans, geen Wibra in de buurt...... Wel een Gamma. Op die manier is dure lijm van de Gamma goedkoop. Voor goedkope spullen moet ik naar Goes en Middelburg. De tunnel kost me Euro 3.40 heen en 3.40 terug dus.... Ik ga wel naar de Gamma
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Mooi gebouw geworden. Ziet er echt heel goed uit  :)
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Erg mooi Bart , mooie subtiele weathering en doffe kleuren.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

ziet er mooi uit
Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden


Als vingeroefening voor een tussendoortje waar geen trein bij komt kijken wat schilderwerk verricht aan de hang jongeren die straks de parkeerplaats van 33 Street Grill gaan bevolken. Eerst behoorlijk wat wijn moeten nuttigen, niet om moed in te drinken maar om genoeg kurken te hebben.

Ik heb ze deze keer niet in een donkere primer gezet. Gewoon direct op het plastiek van Preiser. Het is toch achtergrond werk  ;)


Deze zijn klaar. allen nog schoenen schilderen


Hier moet nog e.e.a. aan gebeuren. Die meest linkse knaap heeft een zonnebril op. Ik dacht eerst dat de gietmal niet goed was en het gezicht misvormd was. Met leesbril en onder de loep blijkt het een bril te zijn die op zijn neus staat.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Netjes Bart.
Dat is toch goed te doen, direct op het plastic schilderen?
Hans, liefhebber On30 + H0

maart 21, 2015, 20:22:08 #222 Last Edit: maart 21, 2015, 20:26:47 by BvDoorn
Hans, er zijn verschillende technieken, de basis is eigenlijk altijd eerste een basis laag (primer). Zowel plastic als tin hebben eigenlijk een waardeloze hechting voor de meese verven. Plastic is van zich zelf wat vettig door de weekmakers die ein zitten. Tin gietwerk heeft last van poreusheid wat hechting problemen kan opleveren of als het tinnen figuurtjes op leeftijd zijn (lang in de winkel gelegen) dan zit er een corosie laag op die hechting problemen kan opleveren.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Ja dat is zo, je hebt gelijk.
Hans, liefhebber On30 + H0

Het is en blijft leuk priegelwerk.
Ik zie dat de zus van muts er ook bij is.
Die rooie met dat gele bloesje.
Om nu te voorkomen dat je de volgende keer weer laveloos onder de werkbank ligt voordat je gaat schilderen.
Ik neem een worstenprikkertje , haal daar aan 1 kant de punt.
Dan plak ik dat stokje onder een voet met superglue.
Na het schilderen breek ik de lijmverbinding los.
Meestal moet je de voeten toch nog een beetje afvijlen om een stabiel staand poppetje te krijgen.
Scheelt een flinke zuippartij. ;D

Ton
Erare humanum est