33 Street yard

Gestart door BvDoorn, juni 03, 2012, 14:29:45

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jhe, die muts kom je overal tegen  ;). Ik plak ze met 2 zijdig tape op kurken. Zo heeft iedereen denk ik wel een methode. Ze zouden eigenlijk een staaldraatje mee moeten gieten in een van de benen. Dan hoef je ze niet vast te plakken  :(

De laatste dingen geschilderd vanochten en alles een plekje gegeven. Een tikje lijm want anders vallen ze bij het minst en geringste om.
Nu verder met de volgende klus.

De figuurtjes zijn (zoals de meeste van jullie wel weten) van Preiser. Schaal is 1:50. Dat past een tikie beter bij de 1:48 die onze Amerikaanse vrienden als schaal O hanteren. Deze koop je ongeschilderd in een verpakking van 60 stuks (bestel nummer 68290). De figuurtjes zijn wat outdated. Als je ze goed bekijkt is het jaren 60 / 70 beeld.





Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Nou Bart, dat zijn je auto's toch ook?
Ik vind ze best ok?!
Hans, liefhebber On30 + H0

Hi Hans, voor mij komt het goed uit :). Het tijdperk waarin ik bezig ben is 2e helft jaren 70. De opmerking is een beetje bedoeld voor diegene daar voor zitten of in het heden.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Hoi Bart.

Mooi gedaan Bart, dat schilderen van die figuren blijft een heel karwei maar geeft wel veel voldoening als ze gereed zijn en nog naar je zin ook!
De auto,s vind ik ook erg mooi, jammer dat die niet meer in werkelijkheid nieuw gebouwd worden.
Ga je het gebouw nog wat vervuilen of laat je het zo, pas nieuw opgeleverd kan natuurlijk ook.

Groeten van Ren

Ondanks dat het niet veel doe, mag ik het graag doen als ik er een keer voor ga zitten. Het is priegelwerk (??n draagt een horloge en ??n knaap met zonnebril) maar het maakt je hoofd lekker leeg.

Ja die auto's. Dat vind ik nu zo leuk aan de eind 70 jaren. De eerste keer dat ik in de States kwam was 79. Dat was Puerto Rico, Florida en Main. In de haventjes waar wij op voeren zag je alle type autos rondrijden vanaf eind 50 tot splinternieuw. Al was het wel zo dat de oude modellen redelijk slecht eruit zagen en niet zo nieuw als ze nu op de baan geparkeerd staan.

Er komt nog wat lichte weathering op het gebouw als stoort de huidige staat ook niet echt. De witte steentjes moeten namelijk glazuur tegels voorstellen en mogen daarom licht glanzen.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

maart 29, 2015, 19:28:26 #230 Last Edit: maart 29, 2015, 19:30:13 by BvDoorn
Pet weekend, tenminste het weer! Tja en wat doe je dan. Veel tijd besteden aan de hobby.........

Wat ik van Martin heb geleerd in de praktijk brengen:

Afgelopen week eerste maar eens een paar lagen diverse kleueren fijne turf aangebracht. Bij Martin waren dat 2 lagen. Ik heb er zelf 3 lagen van gemaakt. Donker bruin, gras groen (te groen) en daarna een laag ardkleurig.


Ballast bed aangebracht en de eerste laag fibers van 2 mm. Dit is een mix van Noch dennen groen, kleur late summer en beige.
Tot nu toe gaat het goed  :)

Omdat het spul zo lang moet drogen de eerste lengte gaas hekwerk (chain link fence) gemaak. Toen de dollar nog goed stond een kit van Brennan besteld.

Alles zit in de kit, gaas, staaldraad in 3 maten en een mal. Die laatste is eigenlijk het meeste waardevolle.


De latjes zijn er bijgeleverd en moet je er zelf op plakken.


De bouten en moeren die erbij geleverd worden volgens tekening in de juiste positie geplaats


Je kunt lijm gebruiken om de stalen verbanden aan alkeer te plakken, solderen is steviger en met de mal erg simpel.


78 cm hekwerk. Het gaas erop aanbrengen is nog het lastigste. Dat kan eigelijk alleen maar met seconden lijm.


Spuiten, gaten boren en het hek plaasten.

Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

dat ziet er heel mooi uit Bart
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Strak werk Bart!
Groeten Joop, machinist Lelystad.

Dit is TOP Bart en nog 'n mooie lengte ook!
Ja dat is lastig, dat solderen.
En inderdaad, het gaas kan eigenlijk alleen maar bevestigd worden met sec. lijm!
Maar die mal is interessant.
Lijkt zo simpel met die schroeven, maar er zit toch 'n bepaalde gedachte achter, knap gedaan.
Hans, liefhebber On30 + H0


zier er zeer realistisch uit, ik snap alleen nog niet helemaal hoe die mal zou moeten werken.

Ton
Erare humanum est

Schroeven staan of liggend of staand!
Dus voor horizontaal of verticaal.
Toch Bart?
Hans, liefhebber On30 + H0

Dat klopt Hans. De afstand tussen de staanders en de liggers is 8 voet in het echt. De mal is bij nader inzien geniaal door zijn eenvoud, maar ook best zelf te maken
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Citaat van: dutchbuilder op maart 30, 2015, 10:18:51
zier er zeer realistisch uit, ik snap alleen nog niet helemaal hoe die mal zou moeten werken.

Ton
In de sleuven in de kop van de schroef leg je een staander of een ligger. Simpel maar een doordachte oplossing. Als je de maten weet zou je zo zelf zo'n mal kunnen maken ;)
Groeten Joop, machinist Lelystad.

Joop, de maten staan hierboven ;-)
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn