FF wat anders

Gestart door johnlostcreek, april 13, 2013, 01:06:24

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dat is gewoon waanzin maar super gaaf
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ik heb inderdaad al eens eerder gezocht naar deze artikelen, zowel de filmpjes als de set van conrad zijn mij niet onbekend.
Grootste punt is inderdaad tijd, en het lukt me nu nog maar net om een ledje te laten branden of aan te sluiten maar heb ook niet het materiaal om zo klein te kunnen solderen.

Nog even terug te komen op de set van conrad, heel leuk maar echt voor in een vrachtwagen.
ze hebben maar 1 set met een 2,4 GHz ontvanger en de stuurinrichting is ook te groot dus zelf maken, en dan komt het punt van waar plaats je de servo en de motor.
Ik denk hier aan een A ford, en dan zal je uitkomen op of een Jordan of op een mini metal uitvoering.
Is natuurlijk wel gaaf als je een kleine module hebt om zoiets dan te later rijden (en uiteraard voor eigen speelplezier, en de grote verbazing van de mensen  ;) )

Gr DJ
DJ

Hi DJ,

Beginnen met meten en tekenen zou ik zeggen. Meestal komen dan alle puzelstukjes op hun plaats.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Citaat van: DJdutch op september 05, 2013, 00:10:28
Ik heb inderdaad al eens eerder gezocht naar deze artikelen, zowel de filmpjes als de set van conrad zijn mij niet onbekend.
Grootste punt is inderdaad tijd, en het lukt me nu nog maar net om een ledje te laten branden of aan te sluiten maar heb ook niet het materiaal om zo klein te kunnen solderen.


Gr DJ

Hi DJ.

Zo ben ik ook begonnen. Gewoon een kwestie van doen en proberen.

Gr John LC
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Maar ja, je moet ook de kennis en gereedschap hebben om dat voor elkaar te krijgen.
Petje af voor jou, John.
Het zou geweldig zijn om op mijn module zo'n auto te kunnen laten rijden.
Misschien is er hier of daar wel iets te koop?
Hans, liefhebber On30 + H0

Ja dat is ook zo, maar soms kun je ook te veel willen.

Ben momenteel bezig met tekeningen voor een 1/87 garage, en daarnaast ook nog met de tekeningen voor een mack switcher ongeveer 1/8 voor 7 1/4 inch (184mm) spoor.

En petje af hoor john ziet er heel goed uit die vooras en het idee om de motor plat te leggen super, dit is inderdaad al een hobby op zich.
Stukje vakwerk, op hoeveel volt werkt het geheel nu want ik zag dat de ontvanger iets van 3,4 volt is dan nog een motor en servo van..... volt en regelt de ontvanger ook de snelheid ?

Gr DJ
DJ

De ontvanger wordt gevoed door een accu van 3.7 volt  (lipo accu)
Van de servo gaat er 1 draad naar de ontvanger en de + en - gaan rechtstreeks naar de accu
De motor word rechtstreeks aan de ontvanger aangesloten en is in snelheid te regelen.

gr John LC

groeten John LC

www.lostcreek.nl

Keertje testen op Mara Harbor als ik zover ben ?

Zeker weten !!

groeten John LC

www.lostcreek.nl


Citaat van: johnlostcreek op september 05, 2013, 15:18:59
Zeker weten !!

Binnenkort effe tijd, kunnen we wat doorpraten. Kan wel een pandje ofzo aanpassen om dat karretje te laten verdwijnen..en ruimte op de werf om te keren ofzo..

Helemaal goed.
in de loop van de volgende week. Ik bel je wel
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Uiteraard wel een paar leuke pics en filmpjes maken voor op het forum, mooi shot als die wagen van john door de bocht komt zeilen tussen de prachtige bomen en struiken van martin  ;D

Gr DJ
DJ

Hmm, hobbelige cobblestones en plankies komt eerder  ;)

Citaat van: johnlostcreek op september 05, 2013, 14:37:22
De ontvanger wordt gevoed door een accu van 3.7 volt  (lipo accu)
Van de servo gaat er 1 draad naar de ontvanger en de + en - gaan rechtstreeks naar de accu
De motor word rechtstreeks aan de ontvanger aangesloten en is in snelheid te regelen.

gr John LC

en hoe lang kun je hier ongeveer mee spelen ?
ik heb op je site gekeken en zag een foto met de ontvanger er tussen ziet er eigenlijk uit als een decoder met de draadjes op de juiste plaats geen weerstandjes etc of andere ingewikkelde extra's

Gr DJ
DJ