Ronald gaat Finescale in spoor 0!

Gestart door usronald, maart 15, 2013, 22:05:15

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mooie foto's Jeroen. Die chopped nose had ik al gevonden. Ik vind de mijne veel mooier  ;)

Er zit een bel bij maar met een 90 graden steun. Die komt aan de cab te hangen zo te zien.

Citaat van: usronald op maart 17, 2013, 16:28:54
Mooie foto's Jeroen. Die chopped nose had ik al gevonden. Ik vind de mijne veel mooier  ;)

Er zit een bel bij maar met een 90 graden steun. Die komt aan de cab te hangen zo te zien.
Ik heb eens ergens gelezen Ronald dat ze af fabriek aan de linkerkant van de cabine hingen bij de trap...
Jeroen

Ok! Maar ach, je weet zelf ook wel dat er in de jaren ontzettend veel aanpassingen en verbouwing(kjes) gedaan werden aan dit soort locs. Dus er is best een bepaalde vrijheid in deze ;)

Citaat van: usronald op maart 17, 2013, 17:03:58
Ok! Maar ach, je weet zelf ook wel dat er in de jaren ontzettend veel aanpassingen en verbouwing(kjes) gedaan werden aan dit soort locs. Dus er is best een bepaalde vrijheid in deze ;)

Zo is dat!!! Lekker aanpassen en natuurlijk flink weatheren  ;D MAAR!!! Bellen zal ie!!!  ;D ;D ;D
Jeroen

Jazeker! ;) Voor de weathering heb ik iemand... die kan dat veel beter dan dat ik dat kan en hij popelt om deze onder handen te nemen. Voorbeeld van wat hij gedaan heeft:

- http://www.teammitropa.nl/locomotief-professioneel-vervuild

Dit is trouwens onze eigen site van Team Mtitropa.... kijk er maar eens rond :)

Dat heb ik toevallig vorige week gelezen!
Mitropa site staat al een tijdje tussen de favourieten! 8)
Jeroen

Goed zo! :)

Hoi luitjes.

Intussen maar eens op de zondagmiddag met de loc aan de slag gegaan. Na metingen bleek dat zij analoog maximaal zo rond de 0,8 ampere trekt en in "stall" (geforceerde stilstand) 1,2. Da's eigenlijk teveel voor een H0 decoder maar toch wat gaan proberen.
De aandrijving ziet er zo uit; een Pitman motor met Roco draaistel aandrijvingen:



Eerst maar eens de analoge print verwijderd:



Voor de decoder had ik nog een NEM 652 8-polige aansluiting liggen van een H0 LifeLike Proto2000 loc:



Daar kun je mooi de draden aansteken zonder solderen. Dus de boel losgeknipt, doorgemeten op mogelijke motor-draaistel verbindingen en aangesloten en een Lokpilot eraan:



Dat ging even goed... dit merk loc heeft een manko wat ook veel Europese locs hebben; gespleten tandwielen. Tijdens het analoog rijden was er al wel iets van te merken dat ook deze er last van heeft. Dus heb ik het voorste draaistel even los gehad en ge?nspecteerd. Jawel, beide gespleten.... dus weer dicht geschroefd en nu toch even een loksound V4 geprobeerd. Deze met dieselsound gevuld en aangesloten:



En zie, nu loopt de dame redelijk probleemloos. Nog niet gehad dat ze bleef steken en in de beveiliging kwam wat wel met de Pilot gebeurde. Ik ben voorzichtig tevreden en maak er morgen even een filmpje van.
Uiteraard moet ze nieuwe tandwielen. Ongeacht of ik Finescale of Proto ga doen, voor beide zijn nieuwe assen met tandwielen te krijgen bij NWSL (North West Short Line: www.nwsl.com). Die zullen dan tzt besteld worden.

Verder ben ik aan het denken wat ik wil gaan doen. Ben daar nog niet helemaal uit.... misschien maak ik eerst een klein stukje van 1,20 met een sector-plate om te proberen, om daarna met de technieken een grotere baan te bouwen. Die moet dan rond de 3 a 3,30 worden in lengte. Die bouw zal zeker meer dan een jaar in beslag nemen dus met een probeer-baantje kan ik en bouwen en ondertussen een beetje rijden met de loc en nog aan te schaffen wagons.
Maar eens goed over denken. Filmpje komt morgenvroeg!

Hi Ronald,

Is deze Highland terminal misschien iets? Ik kan niet inschatten of dat in O scale binnen de 3,30 mtr past...

Ik denk er zelf over deze in H0 te gaan modelleren. Zie hier een filmpje over het bedrijf.

Succes!
Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Gerard, ik ken het plan. Vind 't alleen te druk en is eigenlijk een grote rangeerpuzzel. Ik wil wat "knussers", iets rustiger ;)

Ik vermoedde al zoiets... 8)
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Om een idee te geven wat ik eerst wil gaan doen voordat een groter project in beeld komt de volgende tekening:



De V1 is het begin en een beetje gebaseerd op voornoemde Chigago Fork. De V2 en 3 zijn mijn idee?n daarna. Bij beide heb ik de urban sfeer van LA in gedachte. Die aanzet is door een vriend hier op het forum gegeven die naar bleek ook in 0 gaat doen en ook op gelijke basis. Met hem is het plan overigens de opvolger in 2 delen te maken, 1 door hem en 1 door mij en die als 1 tentoonstellingsbaan te kunnen uitvoeren.
V3 was eigenlijk de eindfase maar V2 met de gestippelde lijn er bij in lijkt ook wel wat. Dan kan de linksboven wissel alsnog in het asfalt en de rechtsonder open en bloot met alle detail.
Dit wordt ongeveer de testbak die mij alle technieken laat leren en het gevoel met spoor 0 gaat laten krijgen. Wordt nog vervolgd.

Een filmpje van de loc op DCC met een Loksound V4. Eigenlijk onderbemeten maar de loc rijdt er prima op. De kwaliteit is niet geweldig, de SD kaart van mijn Canon 550D is gesneuveld dus moest het even met een klein cameraatje:

- http://youtu.be/dfYyn3j-4Dg

Later!

Hij gaat goed!!! En bellen doet ie ook al!  ;D
Jeroen

Waarom altijd rechte bakken.........
Denk eens out of the box....bak
Wat dacht je van licht gebogen bakken?
Dan krijg je een display met een hele lange bocht.
Niet te gebogen maar net aan een curve.
Maakt de rails veel spannender om te zien

Ton
.
Erare humanum est


Mooi filmpje, lekker zo'n grote diesel met geluid  :)
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn