Aansluiten peco wissel code 55

Gestart door ger deguelle, maart 09, 2013, 09:07:40

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yep , Ger rijd DCC
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Ja hoor ik rij DCC sorry voor het ongemaak ,ik wil gewoon weten wat ik moet doen en hoe ik het allemaal moet doen ik lees me er dood op en kom er gewoon niet uit wat het beste is .
Ze schrijven het allemaal zo makelijk maar eenbouwtekening vind je niet zo makelijk voor DCC  .


Mvg ger
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Citaat van: Janbouli op maart 13, 2013, 19:55:36
Yep , Ger rijd DCC

Jij hebt toch ook code 55? Zijn die Atlas wissel zoveel anders dan Peco, of heb je gewoon een geisoleerd puntstuk?
Jeroen

maart 13, 2013, 20:40:38 #33 Last Edit: maart 13, 2013, 20:43:26 by nycentral
Citaat van: Nuffield10/60 op maart 13, 2013, 19:25:01
Dat is zo, alleen staan dan beide tongen onder spanning. En zit er maar een fractie tussen de rail en een tong met de verkeerde polariteit! Dit gaat 9 van de 10 keer goed... Tot die ene wagon/trein met een wiel de tong raakt en sluiting maakt.
De beste manier blijft om de tongen te isoleren.

Eerlijk gezegd valt dat best mee. Ook in N heb je eigenlijk alleen een probleem als je een wissel wilt open rijden zoals Ronald ook heeft in H0. Op onze module baan rijden er soms ook wagons met pizza cutters en zelfs die geven geen problemen. In Meesville heb ik aan ??n kant de wissels met aandrijving met een voedings draad zoals Ronald aangeeft. Werkt prima. Als je voor heel zeker wilt gaan is natuurlijk wat Jeroen zegt het meest zekere, maar nogmaals binnen de club rijden we al jaren zonder dat er kortsluiting ontstaat doordat de wielen per ongeluk de tong raken.
Lars-NYC-Erik

Fan of lightning stripes and noodles

Citaat van: ger deguelle op maart 13, 2013, 19:58:13
Ja hoor ik rij DCC sorry voor het ongemaak ,ik wil gewoon weten wat ik moet doen en hoe ik het allemaal moet doen ik lees me er dood op en kom er gewoon niet uit wat het beste is .
Ze schrijven het allemaal zo makelijk maar eenbouwtekening vind je niet zo makelijk voor DCC  .


Mvg ger

Ger, hou 't simpel als je niet precies weet hoe en wat. Geloof me, zo gaat het prima, de andere oplossingen zijn beter maar ook wat meer profi. En ik wil de anderen niet voor hun hoofd stoten, laat dat ook duidelijk zijn ;)
Als je daar nog niet klaar voor bent kun je het beter simpel en robuust houden. En nogmaals, de standaard oplossing werkt eigenlijk probleemloos :)

Zoals ooit in de Duitse reclame: "aus erfahrung gut".

AEG!  ;D

Nou Ger. gezien de ervaringen van Lars-Erik en Ronald, kun je de zaag in de kast laten...
Ik denk dat ik vanwege mijn technische achtergrond het hele gebeuren te diep benader en het te "hufterproof" wil maken. Niet dat iemand hier een hufter is, maar in de industrie waar ik werkzaam ben, krijgen ze alles voor elkaar.... :( En fouten zijn snel gemaakt...


Dus... aandrijvingen bestellen met polarisatieschakelaar en aansluiten maar!
Jeroen

Citaat van: Nuffield10/60 op maart 13, 2013, 20:20:50
Citaat van: Janbouli op maart 13, 2013, 19:55:36
Yep , Ger rijd DCC

Jij hebt toch ook code 55? Zijn die Atlas wissel zoveel anders dan Peco, of heb je gewoon een geisoleerd puntstuk?

De atlas wissels bedien ik met een tortoise , en de wissels hebben idd een geisoleerd puntstuk, kwestie van een draadje aan de wissel solderen ( is ie voor voorbereid ) en op het juiste contactje van de tortoise.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N


maart 18, 2013, 13:28:25 #38 Last Edit: maart 18, 2013, 13:30:01 by ger deguelle
Jan heeft voor mij naargevraagd in Engeland en ze hebben ons deze aanbevolen :



http://youtu.be/Aq0N6j3ESys
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

maart 18, 2013, 13:36:05 #39 Last Edit: maart 18, 2013, 13:38:14 by Janbouli
Heb 4 stuks Gaugemaster PM1 Seep motoren besteld om uit te proberen.

Wat betreft Tortoises , ja erg goed , ik heb Tortoises en Cobalts onder mijn baan , maar niet iedereen heeft het budget voor deze motoren en bovendien is dit ook niet echt nodig bij Peco. Atlas code 55 moeten permanent aangeduwd worden ( weet niet hoe ik dit anders moet uitdrukken behalve dat ze permanent spanning op de wissel moeten hebben maar daarmee bedoel ik niet elektrische spanning, maar fysieke spanning ), dat hoeft de Peco niet.

Ik had Farah van Model Junction gevraagd of er een verschil was tussen de motoren van Peco en Gaugemaster en de kwaliteit. Kwaliteit nagenoeg hetzelfde en voordeel van de gaugemaster dat de schakelaar om de polariteit om te zetten ingebouwd was bij de Gaugemaster.

Hoop ze binnenkort binnen te krijgen en dan zullen Ger en ik verslag doen.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Ik ben benieuwd naar jullie bevindingen Jan & Ger!
Jeroen