Aansluiten peco wissel code 55

Gestart door ger deguelle, maart 09, 2013, 09:07:40

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Citaat van: Janbouli op maart 11, 2013, 21:00:44
Als B voor digitaal , DCC, rijden is dan moet Ger dus wel B nemen .
Dat is zeker zo, al werkt de A methode ook. Mits alles mooi op zijn plek blijft rollen...  ;D
Raakt er ook maar een wagon met een wiel de openstaande tong en de rails, dan staat alles stil bij DCC.
Bij DC zal het ff vonken, maar hobbelt alles gewoon door...
Jeroen

Uiteraard is voorkomen beter dan genezen, maar ik moet uit ervaring zeggen dat het gebruik van de wissels zonder aanpassingen en aandrijvingen op zich prima gaat, ook bij DCC. Op onze baan is er alleen storing als iemand de wissel vergeet om te zetten en verder is het van belang dat de tong de rail goed raakt. Maar het mooiste is natuurlijk om voor zeker te gaan en de aanpassingen en aandrijvingen met voeding te gebruiken.  :)
Lars-NYC-Erik

Fan of lightning stripes and noodles

Hoi allemaal .

Ik heb nog een vraag ,als ik voor de automatisch ga van de pl 10 en de pl 13 moet ik dan ook wat aan de wissel's doen of hoef ik die 2 maar er onder aan te sluiten ?
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Citaat van: ger deguelle op maart 12, 2013, 11:26:26
Hoi allemaal .

Ik heb nog een vraag ,als ik voor de automatisch ga van de pl 10 en de pl 13 moet ik dan ook wat aan de wissel's doen of hoef ik die 2 maar er onder aan te sluiten ?

Als je voor safe wil gaan, zul je de wissel wel moeten aanpassen, dat wil zeggen het puntstuk verder isoleren van de baan en het beste is de tongen van de wissel ook te isoleren.

De Peco PL10 met de PL13 schakelaar passen zo op de bestaande wisselbalk.
Jeroen

Citaat van: Nuffield10/60 op maart 12, 2013, 12:08:56
Citaat van: ger deguelle op maart 12, 2013, 11:26:26
Hoi allemaal .

Ik heb nog een vraag ,als ik voor de automatisch ga van de pl 10 en de pl 13 moet ik dan ook wat aan de wissel's doen of hoef ik die 2 maar er onder aan te sluiten ?

Als je voor safe wil gaan, zul je de wissel wel moeten aanpassen, dat wil zeggen het puntstuk verder isoleren van de baan en het beste is de tongen van de wissel ook te isoleren.

De Peco PL10 met de PL13 schakelaar passen zo op de bestaande wisselbalk.

heb je daar een tekening van hoe ik dat moet doen . ???
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Hoi allemaal .

Voor dat aan te sluiten moet ik dus pl 10 en de pl 13 gebruiken of ben ik fout ,Jan wil me hier in gaan helpen meschien ik moet dus zeker weten welke ik moet hebben hier voor niet dat ik de verkeerde thuis heb
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ik ga Ger dus helpen bij het aanschaffen vanuit Engeland. Waar dient de pl13 voor , en kan die ook vervangen worden door iets anders? Er staat zelfs op de Peco website dat de pl13 voor HO en groter is  :-\
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

maart 13, 2013, 16:02:26 #22 Last Edit: maart 13, 2013, 16:08:09 by Nuffield10/60
De PL10 kun je als motor gebruiken, rechtstreeks op de wissel. Dus zul je een vierkant gat in je plaat moeten maken waar die PL10 in komt.
De PL10E heeft een langere bedieningsstang en kan onder de plaat met behulp van een montage plaat gemonteerd worden.
De PL13 is de schakelaar die op de PL10 en PL10E past om je puntstuk te polariseren.

EDIT

Jan, de peco heeft 16 volt AC nodig, wisselspanning dus... de PL13 is puur en alleen een schakelaar om de polariteit van het puntstuk om te zetten. Deze past achterop de PL10 en wordt dus ook door de PL10 omgezet. De schaal heeft verder geen invloed op deze schakelaar.
Let wel, ik denk dat je niet direct bij Peco moet kijken, maar dat er zat andere merken wisselaandrijvingen met schakelaar zijn die beslist beter en misschien goedkoper zijn...
Jeroen

En ik moet in de wissels gaan zagen h? voor het goed te doen ?
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Nee, in jou geval niet. Maak het niet moeilijker dan het is ;)

Citaat van: usronald op maart 13, 2013, 17:24:46
Nee, in jou geval niet. Maak het niet moeilijker dan het is ;)

Ik moet de tongen vrij krijgen van stroom daar om moet er in de wissel gezaagd worden ?
Hoe moet ik het dan volgen jouw doen  ???
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Citaat van: usronald op maart 11, 2013, 10:17:30
Als de Peco's goed schoon zijn drukken de tongen hard genoeg tegen de staaf om het puntstuk van stroom te voorzien. Dus in principe kun je ze dan gewoon omzetten met de hand door middel van die 2 puntjes naast de tongen.


Zie? En als je ze dan gewoon elektrisch om legt daar waar het nodig is en ze verder ongemoeid laat (op de 2 isolatielasjes na en een draad aan of naast het puntstuk en dat aan een omschakel contact van de aandrijving) dan ben je er. Zie tekening.

Duidelijk? ;)

Dat is zo, alleen staan dan beide tongen onder spanning. En zit er maar een fractie tussen de rail en een tong met de verkeerde polariteit! Dit gaat 9 van de 10 keer goed... Tot die ene wagon/trein met een wiel de tong raakt en sluiting maakt.
De beste manier blijft om de tongen te isoleren.
Jeroen

Klopt, maar alleen bij digitaal heeft dat zin... Ger rijdt analoog en dan is het veel minder van invloed. Cornfield Yard heeft de standaard aansluiting zoals ik die getekend heb en ik krijg never een storing op de tongen, en ik rij digitaal. Alleen als ik probeer een wissel los te rijden maar dat gaat uiteraard niet ;)

maart 13, 2013, 19:41:59 #29 Last Edit: maart 13, 2013, 19:43:35 by Nuffield10/60
Citaat van: usronald op maart 13, 2013, 19:32:09
Klopt, maar alleen bij digitaal heeft dat zin... Ger rijdt analoog

Wat ik tot nu toe begrepen heb, rijdt Ger digitaal.... ;)

Edit

Citaat van: ger deguelle op december 12, 2012, 20:35:26

Ik kan je helaas niet verder helpen ik rij namelijk N en ik gebruik dcc .

Mvg ger
Jeroen