Mara Harbor

Gestart door milocomarty, maart 07, 2013, 01:08:23

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

ik vind het waanzinnig mooi uit zien  ;)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Citaat van: JohnT op december 07, 2015, 09:34:02
Citaat van: milocomarty op december 06, 2015, 20:17:58
Is chipping medium niet hetzelfde? Maar laat maar eens wat zien dan wat voor een effecten daarmee te halen zijn..

Je had het over het vergeten van de tussenlagen, hiervoor gebruik ik haarlak. Zal plaatjes opzoeken. Ik heb wel een artikel over deze haarlakmethose op mijn website, http://www.amerikaans-modelspoor.info/blog/modelspoor-h0/projecten/chipped-paint/

John.

Gebruik geen haarlak om tussenlagen af te sealen dwz fixeren..de verf op de planken kwam met het plakband eraf..of die dingen na de ijd schilderen of er een blanke laklaag over gooien..het chippen gaat zoals ik het hebben wil, alleen de toplaag had wat dunner gespoten kunnen worden..


Geknoei van gister op de andere boxcar..acrylverf en een 4B potlood.




Netjes!
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Dank u !!

Toch wel leuk spulstyreen, beetje frobelen met platen en Evergreen profieltjes, wazig aanhangsel in staal aan een covered crane, schuifdeurtje en een nieuw kapje op m'n boxcab...toch wat meer te knoeien in Rijswijk.....weathering in progress..











hopelijk komende dagen wat meer gepruts, doe morgenavond de toko tot de 4de januari dicht...

Zo zie je maar , het is niet alles HOUT wat blinkt  ;)
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

ziet er netjes uit, messing profielen gebruikt voor je ladder?

ik denk dat alleen de ladder een meter (of anderhalf) door loopt in het echt, klimt makkelijker omhoog

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Mooi werk, ik vind de belichting ook mooi. Net of de zon schijnt. Is dit alleen de belichting boven de baan of heb je er voor de foto nog een spot opgezet?

JohnT

Citaat van: moonlicht op december 29, 2015, 09:00:51
ziet er netjes uit, messing profielen gebruikt voor je ladder?

ik denk dat alleen de ladder een meter (of anderhalf) door loopt in het echt, klimt makkelijker omhoog

Cor

Dat was een vraag in mijn VCA examen.
Hoe lang moet een ladder aan de bovenkant uitsteken.
Antwoord: min. 1 meter.

Ton
Erare humanum est

Never nooit niet zo'n examen gehad, lastig op de steiger stappen...

4 LED warmwit spots op dit deel van de baan, friezen hangen er nog niet..

Mooi gedaan. Het ziet er echt uit!
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

zoals gewoonlijk super mooi allemaal
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Thanks !!

Is al weer een tijd geleden dat ik het boek  Perfekt bis ins detail geschreven door Emmanuel Nouaillier heb aangeschaft. Ja, voor hun die het graag willen weten, ik lees, schrijf en lul Duits. Al die tijd heb ik me af zitten vragen hoe en wat hij het kunstje met het calqueer papier nu deed om zijn reclames over te brengen op de muren. Kon er niet echt een beschrijving van vinden dus zelf maar eens aan de slag. Eerst maar een een simpel design in Illustrator gemaakt en de hele zooi in spigelbeeld gezet. Test printen om te kijken of het formaat klopt waarna ik er een stukkie calq opgeplakt heb met wat tack masking tape en de zooi nu helemaal vol geprint op de photostand van de printer.. Stukkie calq verwijderen en goed op het gebouwtje leggen, met de inktlaag naar beneden en maar eens goed tekeer gaan met een zacht podlood en hoppa, daar is de afdruk. Nu wil ik de schildering / reclame wel veroudert maar niet zo super vaag als de zo genaamde ghost signs dus maar eens een Faber Castell polychromos kleurpodlood ter hand genomen en de tekst rustig van wat meer kleur voorzien. Bijkomend voordeel van de podloden is dat de stift op olie basis is dus lekker uitgesmeerd enzo kan worden met wat odourless thinner / terpentine..dat stinkt niet zo  :P Redelijk tevreden zo met het resultaat wat nu klaar is voor wat verdere weathering en micro schilderjunk....
















netjes zo
Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden