Mara Harbor

Gestart door milocomarty, maart 07, 2013, 01:08:23

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Ja inderdaad heel mooi zo
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Dit is een ander dakkie John, heb 2 van die wagens..

Ook maar eens de roofwalk van het tweede karretje onder handen genomen, beetje houtig nu en moet zeggen het contrast is leuk. Tevens de zijwanden wat meer verbleekt rood, gewoon een witte wash van Vallejo..





op naar meer lagen  :P


heel mooi ja
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Zo nu effe wat heftig chipping werk..laag Vallejo chipping medium gevolgd door een rode gemixt uit 3 tinten Vallejo model air...dit om het vage rood roze kleurtje van die Maine 2 foot dakkies te krijgen..maskingtape er weer af, en hoppa het eerste foutje...neemt wat van de onderliggende laag mee...toch maar eens leren tussen de lagen te sealen met een blanke satin of matte lak..maar ja gewoon gaan chippen, fout nummer 2 de verf ligt er eigenlijk te dik op..zal wel wat met m'n 1:1 werk te maken hebben...dunner spuiten dus...







Dit maal afgespoten met een satin clearcoat voor de volgende enamel stappen....eerst maar eens 24 uur laten drogen  ::)

Ik vind het er niet gek uitzien hoor. Maar je had liever wat verfrandjes zien opstaan zeker, echt het bladder effect bedoel ik.

Wat ik wel doe is haarlak als tussenlaag, dan kun je met water de verf (op acrylbasis) redelijk gecontroleerd verwijderen. Hoe langer je over de verf wrijf hoe meer er weer loslaat.

JohnT

Is chipping medium niet hetzelfde? Maar laat maar eens wat zien dan wat voor een effecten daarmee te halen zijn..

Ziet er aardig verrot uit.
Goed effect hoor.
Misschien had je eerst wat zout kunnen strooien?
Misschien een beetje te veel van het goeie.
Ton
Erare humanum est

Zout is hier slecht te controleren Ton...die shitzooi gaat overal zitten waar je het niet hebben wilt..

ja daar heb jij gelijk in.
Dan zou je de onderdelen die niet moeten worden behandeld eraf moeten halen.
En dat gaat hier niet werken.

Ton
Erare humanum est

Citaat van: milocomarty op december 06, 2015, 20:17:58
Is chipping medium niet hetzelfde? Maar laat maar eens wat zien dan wat voor een effecten daarmee te halen zijn..

Je had het over het vergeten van de tussenlagen, hiervoor gebruik ik haarlak. Zal plaatjes opzoeken. Ik heb wel een artikel over deze haarlakmethose op mijn website, http://www.amerikaans-modelspoor.info/blog/modelspoor-h0/projecten/chipped-paint/

John.

Citaat van: dutchbuilder op december 06, 2015, 23:34:27
ja daar heb jij gelijk in.
Dan zou je de onderdelen die niet moeten worden behandeld eraf moeten halen.
En dat gaat hier niet werken.

Ton

Of je dekt ze af met wat latex, kun je met een penseel aanbrengen.

JohnT

december 07, 2015, 09:48:05 #1423 Last Edit: december 07, 2015, 09:50:22 by JohnT
Foto's

Verweerde wagon.

Originele wagon.

Foto's zijn gemaakt met mijn smartphone dus de kleuren zijn niet je van het, zo is het blauw in werkelijkheid grijs van oud hout.

JohnT

Erg mooi John, ziet er fantastisch uit.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N