Mara Harbor

Gestart door milocomarty, maart 07, 2013, 01:08:23

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Ok?, ik snap nu hoe je het bedoelt. Ik dacht, omdat de vezels doormiddel van de stofzuiger omhoog worden getrokken, dat ook een mogelijkheid was. Maar nee dus, was te mooi om waar te zijn.
Ga ik tzt dan toch maar eens aan een elektrostatisch apparaat denken. Lijkt me uiteindelijk de moeite (de kosten) waard.

Mvg, Poul.
Poul Hofland.
Liefhebber 0n30

Laat het aan de vakman over, zou ik zeggen!
Hans, liefhebber On30 + H0

Gewoon lekker zelluf proberen, een electrostaat is de aanschaf echt waard...

En gestaag werken we verder, score van vandaag...









a structure a day, keeps the... ;) ;D

Klasse, Martin!
Hans, liefhebber On30 + H0

Het ziet er weer goed uit Martin. Die achtergrond, blijft dat zoals het nu is of gaat dat later nog anders worden?

Mvg, Poul.
Poul Hofland.
Liefhebber 0n30

Ziet er heel mooi uit Martin
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Thanx ! Achtergrond moet nog gebouwd en geschilderd worden...

Maar 's verder met de dragger, houten dekkie met strippies fineer, eerste zijwand erin, gesneden uit karton wat bekleed wordt met strippies fineer..makkelijke aan de foam basis is dat je er de spelden zo in jast.......






Het naaikastje van de vrouw leeg geroofd, all knopspelden weg  ;D, mooi Martin dat je je eigen boten ook maakt, graag veel foto's hiervan , lijkt me wel wat om dat ook te doen voor mijn H0 haventje.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

H0 haventje Jan???????
Hans, liefhebber On30 + H0

Leuk projectje, dat bootje.
Ben benieuwd hoe het uiteindelijk wordt. :)

Mvg, Poul.
Poul Hofland.
Liefhebber 0n30

Wouw Martin ziet er weer goed uit ben zeer benieuwd hoe dat met die boot gaat
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf


Mooi man, wat kan 't eigenlijk allemaal simpel zijn toch? ;)

Binnenkort maar weer eens live bewonderen :) (als dat mag natuurlijk)

Dat dek is al heel mooi en de romp zie ik ook wel goed komen. Ik volg het met grote belangstelling! Zelf ben ik met een tug in N begonnen, de romp in foam is aardig gelukt maar loop vast op de rand die er op moet, die lukt nog niet. :(
Meer bouwer dan rijder. Huidig project: modulaire cirkelbaan Polar Express

Maarten,
ik heb eerder met boten bouwen ook problemen mee gehad in het begin maar hier is een trukje voor.
Als je een strookje papier knipt (kan direct al in vorm) dan kun je deze beplakken met gewoon doorzichtig plakband (van dat normale wat iedereen op zn bereau heeft staan) , omdat dit glad is hecht houtlijm er niet heel goed op.
Als je dit stukje nu insmeert en beplakt met houten strookjes, kun je als het droog is het stukje papier er dus weer aftrekken. Als je alles goed verlijmt hebt dan kun je die zijde waar de houtlijm opzit, de lijm er voorzichtig weer afschuren. het geheel blijft dan aan elkaar zitten als de verbindingen goed zijn waar de planken elkaar raken. je kunt ook er eerst direct wat kleine steuntjes opplakken die normaal aan de binnenkant op het dek staan, dan is het geheel wat gelijk steviger.
Snap je?  ;)
Grtz Robin.