Mara Harbor

Gestart door milocomarty, maart 07, 2013, 01:08:23

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Thanks !

Wat betreft die workshop grasmasteren, ben daar door de vereniging in Oss voor uitgenodigd, werk er 2 weekenden met een groepje van 8 / 9 leden om hun de principes bij te brengen. Is niet vrij toegankelijk..denk ik..krijg dit soort uitnodigingen soms  ::)

Maar als er interesse is wil ik wel een keer wat opzetten voor forumleden..

Dat zou nog niet eens zo gek zijn Martin. In dat onderwerp is de theorie natuurlijk belangrijk, maar ik denk dat het daadwerkelijk zien en doen en de handigheidjes onder de knie krijgen, nog belangrijker is.
Ik ben van plan tzt zo'n Grasmaster aan te gaan schaffen, welk apparaat zou ik volgens jou het best kunnen kopen?

Mvg, Poul.
Poul Hofland.
Liefhebber 0n30

Heb zelf alleen ervaring met de Noch (beide) en de Maagflock, zie wel bv op Stummi veel lovende reacties op de RTS greenkeeper...

Martin en anderen, wat is het grote verschil tussen de grasmasters van de verschillende merken ??? en werkt de Theezeef methode het zelfde of toch minder of beter dan een exemplaar van de merken ???

Jeffrey

Spanning. is met een theezeef max 5kV te halen begon de oude Noch bij min het dubbele, heeft de nieuwe 20kV volgens fabriek, RTS greenkeeper 35kV en mijn MaagFlock 70kV...spanning is essentieel bij langere vezels..

Die MaagFlock 70kV is goed, maar nogal een duur ding had ik begrepen. Misschien is de RTS Greenkeeper voor mij een goed alternatief.
Het apparaat lijkt me wel echt nodig om een mooi landschap te maken.

Mvg, Poul.
Poul Hofland.
Liefhebber 0n30

Als je ergen een 900 euro hebt slingeren....dat kost de MaagFlock, veel mensen op Stummi zouden een RTS kopen als ze geen Noch hadden...wil zelf de leverancier nog eens aanschrijven om 'm te vergelijken...brutaal mens heeft de halve wereld..

Ja, een brutaal mens heeft soms zelfs meer dan de halve wereld en het is ook maar hoe je het brengt.
Terwijl ik tegelijk ook en daar naar info. blijf streven, zal ik tevens wachten wat er via jou naar voren komt.
Ik ben nu nog niet aan grassen toe, dus heb ik nog wel even tijd. In ieder geval bedankt voor de info. tot nu toe. Woef!

Mvg, Poul.
Poul Hofland.
Liefhebber 0n30

Verder met het afbouwen van hutjes, nog 2 deuren en wat kleine touch-ups....









begin gemaakt met het kreeften restaurant, beetje wittig geel of gelig wit, in combinatie met witte post en ramen, shingles op het dak...




Echt klasse Martin.
Vooral de gebouwtjes!
Is dat alleen nagebouwd, of eigen fantasie?
Je moet er zoveel gaan maken op zo'n baan.
Hans, liefhebber On30 + H0

Zuig ik zo uit m'n duim Hans, vroeger goed met blokken en later met Lego gespeeld  ;) ;D

Vind het groene teer rollen dak erg geslaagd Martin, de dikke verf of lijm is denk ik de truc.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Het ziet er weer indrukwekkend uit
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Thanks !

Voordeel aan de grotere schaal Jan, 't is gewoon masking tape...met een kleurtje..

Hallo Martin,

Het ziet er weer goed uit en ook  breidt het al aardig uit. Misschien is het ook wel wat om af en toe en wel redelijk goed geschilderde woning ertussen te zetten. Anders kan je weleens de indruk krijgen dat dat iedereen daar in dat plaatsje te lui is om wat onderhoud aan zijn huis te plegen. ;)

Mvg, Poul.
Poul Hofland.
Liefhebber 0n30