on30 crittertje

Gestart door dutchbuilder, januari 14, 2021, 21:13:03

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ik blijf het geluid met die sugarcube maar ondermaats vinden.
Toen ging het Davenport chassis ook nog eens kuren geven waar ik echt niet op zat te wachten.
De gratis cursus vliegen was dicht bij vanmiddag.
Een locomotief zonder geluid rijdt ook prima.
Zo ver ben ik al.
Toch maar wat geprobeerd vanavond.
Er een boombox in gestopt, als die die geen herrie produceert dan ligt het aan de file.
Nou is wat beter maar ik sta nog steeds niet te juichen.
Gaat lekker vandaag (NOT).

Ton

Erare humanum est

Op maandagmorgen en met dit weer? 
Ik kan kiezen tussen 0 en 3 en 0.

Citaat van: dutchbuilder op februari 08, 2021, 21:54:33
Ik blijf het geluid met die sugarcube maar ondermaats vinden.
Toen ging het Davenport chassis ook nog eens kuren geven waar ik echt niet op zat te wachten.
De gratis cursus vliegen was dicht bij vanmiddag.
Een locomotief zonder geluid rijdt ook prima.
Zo ver ben ik al.
Toch maar wat geprobeerd vanavond.
Er een boombox in gestopt, als die die geen herrie produceert dan ligt het aan de file.
Nou is wat beter maar ik sta nog steeds niet te juichen.
Gaat lekker vandaag (NOT).

Ton
Toch maar JMRI inschakelen dan ;-).
JohnT

februari 10, 2021, 20:41:50 #108 Last Edit: februari 10, 2021, 22:06:13 by dutchbuilder
de ESU Loksound 5 file in JMRI is een beta versie die maar half af is.
Dus daar heb je niet veel aan.

Meanwhile, back at the ranch, staat #1 in de primer.

Ton
Erare humanum est

Hij krijgt meteen meer 'body'. (lees reliëf). Ik zie dat ook bij twee figuurtjes die hier op mijn printer staan. De ene is grijs, zo uit de printer, maar de andere heb ik geschilderd in drie kleuren. Wat een verschil. :grin:
Ik kan kiezen tussen 0 en 3 en 0.

Citaat van: dutchbuilder op februari 10, 2021, 20:41:50
de ESU Loksound 5 file in JMRI is een beta versie die maar half af is.
Dus daar heb je niet veel aan.

Meanwhile, back at the ranch, staat #1 in de primer.

Ton
Ik weet niet hoe je dit bedoelt. Zoals ik het met het geluid had was er niets met ESU of welke andere decoder van doen. Het geluidbestand staat op je pc en wordt door JMRI aangeroepen en gebruikt synchroon met de actie van de loc. Er zijn van de geluibestanden een aantal aanwezig in de JMRI software. Standaard stoom, standaard diesel maar er zijn er ook online te vinden en je kunt ze zelf maken.
Kortom je hebt een loc met decoder. JMRI speelt daarbij tijdens het rijden het geluid af wat op je pc staat.

JohnT

februari 11, 2021, 14:46:51 #111 Last Edit: februari 11, 2021, 20:51:53 by dutchbuilder
Citaat van: Frits op februari 11, 2021, 07:25:56
Hij krijgt meteen meer 'body'. (lees reliëf). Ik zie dat ook bij twee figuurtjes die hier op mijn printer staan. De ene is grijs, zo uit de printer, maar de andere heb ik geschilderd in drie kleuren. Wat een verschil. :grin:

Dat zie je goed als ik met een conversie bezig ben met verschillende kleuren materiaal.
Als dan het uiteindelijke model in de primer staat zie je pas hoe het geheel er uit ziet.

Ton

Citaat van: JohnT op februari 11, 2021, 09:29:11
Citaat van: dutchbuilder op februari 10, 2021, 20:41:50
de ESU Loksound 5 file in JMRI is een beta versie die maar half af is.
Dus daar heb je niet veel aan.

Meanwhile, back at the ranch, staat #1 in de primer.

Ton
Ik weet niet hoe je dit bedoelt. Zoals ik het met het geluid had was er niets met ESU of welke andere decoder van doen. Het geluidbestand staat op je pc en wordt door JMRI aangeroepen en gebruikt synchroon met de actie van de loc. Er zijn van de geluibestanden een aantal aanwezig in de JMRI software. Standaard stoom, standaard diesel maar er zijn er ook online te vinden en je kunt ze zelf maken.
Kortom je hebt een loc met decoder. JMRI speelt daarbij tijdens het rijden het geluid af wat op je pc staat.

JohnT

Oooo, nou begrijp ik je.
Ik dacht aan de programmeermode in JMRI.
Wat jij wil is terug in de tijd.
Ik heb hier Narrow gauge & short line gazettes uit 19 Noach en dan word er reclame gemaakt voor het nieuwste op geluidgebied in de modelbouw......Een kast vol geluiden die je op en rondom de baan kan gebruiken.
Want daar komt het in jouw geval op neer maar dan met een bitten teller.

Ton

Erare humanum est

Nou terug in de tijd het was in oorsprong bedoelt voor N rijders die meestal geen plaats hebben in de loc voor een sounddecoder maar wel een locdecoder zonder sound. Het geluid wordt dan door JMRI geleverd synchroon met het rijgedrag van de loc zonder sounddecoder.


Zoals in het filmpje, 




JohnT

februari 11, 2021, 20:58:07 #113 Last Edit: februari 11, 2021, 21:41:23 by dutchbuilder
Volgende kleurtje.

Daarnet op aanwijzing van Gerard en het manueel van de ESU decoder wat aan de cv's zitten veranderen .
Dat werkt dus , een aanzienlijk verschil in volume.
:azn:

Ton
Erare humanum est

februari 11, 2021, 21:57:46 #114 Last Edit: februari 11, 2021, 22:04:55 by dutchbuilder
Caboosje ook in de verf gezet.
Moest eigenlijk geel worden maar de spuitbus is bijna leeg.
En die fucking winkels zijn dicht!!!!!!

Ton
Erare humanum est

Zie je nu wel dat Cabooses meestal rood worden. Ik wist het. 
Ik kan kiezen tussen 0 en 3 en 0.

Als je red oxide rood wil noemen , ja.
Het lijkt roder op de foto als dat het in werkelijkheid is.

Ton
Erare humanum est


februari 12, 2021, 12:57:29 #118 Last Edit: februari 12, 2021, 12:59:37 by dutchbuilder
Jullie willen allemaal dat ik er groen op smeer...... :undecided:
Nou dan hebbie pech want ik heb net de glazenier de deur uitgelaten.
Ik had een plaat geëxtrudeerde Copolyester liggen, merknaam Vivak.
Het is taaie troep maar het lijmt met MEK en dat is heel fijn.

Ton

Erare humanum est

het andere chassietje, voorzien van geluid decoder en speaker, gespoten.
de kap staat te drogen.

Ton
Erare humanum est