on30 crittertje

Gestart door dutchbuilder, januari 14, 2021, 21:13:03

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ja, bij een Gondola dacht ik altijd aan een 40 of 50 foot lange open bak op twee draaistellen. Maar jij noemt dat karretje achteraan ook een Caboose. Dus een 8 foot Gondola op twee assen moet ook kunnen.
Ik moet nog leren in 0n30 taal te denken. :embarrassed:
Ik kan kiezen tussen 0 en 3 en 0.

In this case size doesn't matter. :evil:

Ton
Erare humanum est

Next         De volgende       I'm on a roll........

Warme broodjes zijn er niks bij....

Ton
Erare humanum est

Je bent lekker bezig. Wat is dit voor een special?
Ik kan kiezen tussen 0 en 3 en 0.

februari 16, 2021, 22:01:25 #139 Last Edit: februari 16, 2021, 22:14:00 by dutchbuilder
Citaat van: Frits op februari 16, 2021, 21:39:12
Je bent lekker bezig. Wat is dit voor een special?

Niets speciaals , de maatschappij is door zijn Davenports heen maar had nog een onderstel van een Streetcar liggen.
Verder, qua stijl, voortbordurend op de vorige locjes.
Deze staat wel wat hoger op zijn poten.

Ton
Erare humanum est

Dat schiet snel op met dat plaatmateriaal. Bij mij duurt het allemaal wat langer, maar mijn trein is ook wat groter. En ik heb minder ervaring in het bouwen. Dan zit je soms het wiel uit te  vinden. :laugh:
Ik kan kiezen tussen 0 en 3 en 0.

Ik heb aardig wat ervaring opgedaan met het ontwerpen van bouwplaten van papier.
Dat helpt enorm.

Ton
Erare humanum est

Dat is jou grote PLUS Ton, jij kunt goed van 3D naar 2D denken. Een model plat van 3D naar 2D omzetten lukt mij nog wel maar het opbouwen in lagen is andere koek dan ben ik bij de tweede laag het spoor al bijster..


JohnT

Ja mee eens , het ontleden van een voorwerp in zijn elementaire vormen is weer een heel andere tak van sport.

Ton

Erare humanum est

Ach, het is maar net wat je gewend bent. Ik heb twee jaar terug een locomotief getekend die uit karton gebouwd kon worden. Niet als een bouwplaat, maar van gelijmde lagen op lagen, zoals je hem van triplex zou bouwen. Alleen karton is zoveel dunner en makkelijker te knippen of te laseren. Het nadeel was dat karton maar weinig kan hebben en eenmaal vervormd is het waardeloos. Daarna heb ik nog overwogen de boel om te zetten naar styreenplaat. Dat project bleef liggen en nu heb ik het 3D printen binnen handbereik gekregen en vergt het weer een andere aanpak. Zo leer je telkens meer.
Ik kan kiezen tussen 0 en 3 en 0.

En het houd je van de straat en in betere tijden uit de kroeg... :laugh:

De hoofdbouw is klaar, nu nog wat details.

Ton
Erare humanum est


Hier zijn wat details.
Ik vond het chassis wat aan de kale kant dus heb ik maar een paar brandstof tanks gemaakt , die heb je per slot van rekening toch nodig.
Verder heb ik de motorkap naar binnen doorgetrokken en wat pijpjes geplaatst voor de verlichting.
Om doorschijnen te voorkomen komt er een messing buisje in de plastic pijp te zitten.

Ton
Erare humanum est

Verlichting. Toe maar. Heb je daar een lampje of van die gruis ledjes voor?
Ik kan kiezen tussen 0 en 3 en 0.

Nee hoor, gewoon 3mm LEDs
Lampjes worden niet meer gebruikt.

Ton
Erare humanum est