Verlichting?

Gestart door Frits, april 21, 2021, 17:21:39

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Op mijn Porter zit een fraai wit Headlight, maar ik heb al een tijdje gezocht naar de achteruit rij verlichting, maar kan niets vinden. Wel hebben veel locomotieven ook zo'n groot headlight achterop de machine, maar ik neem aan dat die bedoeld is voor het geval dat er die kant op gereden wordt.
Nergens een rood achterlichtje? Een kleine gevaren driehoek misschien? Nee? 
Ik kan kiezen tussen 0 en 3 en 0.

Bij 'n Porter zit er meestal geen licht achterop.
Maar, als jij dat leuk vindt, zet je er gewoon een achterop.
Hans, liefhebber On30 + H0

Het is in mijn geval ook niet erg bruikbaar, omdat de locomotief een stel rijtuigen met toeristen de berg op duwt en daarbij achteruit naar boven rijdt. Naar beneden rijdt hij dan vooruit en kan hij die lamp gebruiken. Echter deze treinreisjes worden uitsluitend bij daglicht uitgevoerd. Dus verlichting? Niet zo belangrijk, hoogstens voor het aanzicht van de machine. Het traject is ook hoofdzakelijk enkelspoor.
Ik kan kiezen tussen 0 en 3 en 0.


Ja, als je dingen van vroeger bouwt, moet je ook als de mensen uit die tijd leren denken. Dat is soms lastig voor onze getechnologieseerde en met een overvloed aan kennis verwende hersenen. :embarrassed:
Ik kan kiezen tussen 0 en 3 en 0.

Zeker het denken is een soort van automatisch. Gisteren de opmerking gehad of ik geen foto's kon vinden voor een bepaald project rond 1930. Nee want in die tijd werd er niet of nauwelijks gefotografeerd.


JohnT

Dat bedoel ik. Wij nemen te vaak aan dat alles vroeger net zo werkte als nu. Ech nie.
Ik kan kiezen tussen 0 en 3 en 0.