Janbouli's Home Layout The Kannewton & CC

Gestart door Janbouli, mei 08, 2012, 22:29:31

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Op Nscale.net zegt iemand dat ik ook de hele zijtak inclusief kruising isoleren kan.

Zo dus , is hier een voordeel aan
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Als de + kant de - kant van de rails maar niet kan zien , dat is het belangrijkste.

Ton
Erare humanum est

Volgens hem moet ik er alleen op letten dat niet 2 treinen tegelijk via beide wissels de tak op rijden, snap je wat ik bedoel.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Da's mooi, maar je kunt er maar met 1 trein in dan, anders werkt je keerlusmodule niet naar behoren..

Jan,

Hoe wil je de driehoek schakelen? Elektronisch met meldsecties?

In dat geval beide stukken tussen de wissel dubbelzijdig isoleren en als meldsecties voor de keerlusmodule gebruiken.
Deze beide secties schakelen dan de polariteit van de 'poot van de Wye'.
Voorwaarde is dat de treinen niet langer zijn dan deze poot van de Wye.

HTH,
Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Citaat van: milocomarty op december 01, 2014, 10:31:54
Da's mooi, maar je kunt er maar met 1 trein in dan, anders werkt je keerlusmodule niet naar behoren..

Snap ik niet ?
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Als je bv een AR-1 gebruikt voor het ompolen. Deze wil maar 1 trein in z'n ompoolsector hebben. Je maakt het je echt makkelijker als je de grijze rails tussen de wissels als ompool sector gebruikt..

Citaat van: Gerard Wassink op december 01, 2014, 12:52:58
Jan,

Hoe wil je de driehoek schakelen? Elektronisch met meldsecties?

In dat geval beide stukken tussen de wissel dubbelzijdig isoleren en als meldsecties voor de keerlusmodule gebruiken.
Deze beide secties schakelen dan de polariteit van de 'poot van de Wye'.
Voorwaarde is dat de treinen niet langer zijn dan deze poot van de Wye.

HTH,
Gerard

Hoe bedoel je schakelen Gerard , ik zet er een AR-1 of andere Auto Reverser tussen  ( welke is eigenlijk de beste , heb begrepen dat de AR-1 van Digitrax mechanisch werkt en dat er betere zijn die electrisch werken ).  Meldsecties , is dat iets voor de computer , ik rij niet met computer , vandaar de vraag?
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Citaat van: milocomarty op december 01, 2014, 14:50:30
Als je bv een AR-1 gebruikt voor het ompolen. Deze wil maar 1 trein in z'n ompoolsector hebben. Je maakt het je echt makkelijker als je de grijze rails tussen de wissels als ompool sector gebruikt..

Okay , dank je. En daar dan de langste van de 2 voor gebruiken natuurlijk.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Die uit die pdf heb ik 2x en werkt ook uitstekend.

Ton
Erare humanum est

Citaat van: Janbouli op december 01, 2014, 14:50:38
Citaat van: Gerard Wassink op december 01, 2014, 12:52:58
Jan,

Hoe wil je de driehoek schakelen? Elektronisch met meldsecties?

In dat geval beide stukken tussen de wissel dubbelzijdig isoleren en als meldsecties voor de keerlusmodule gebruiken.
Deze beide secties schakelen dan de polariteit van de 'poot van de Wye'.
Voorwaarde is dat de treinen niet langer zijn dan deze poot van de Wye.

HTH,
Gerard

Hoe bedoel je schakelen Gerard , ik zet er een AR-1 of andere Auto Reverser tussen  ( welke is eigenlijk de beste , heb begrepen dat de AR-1 van Digitrax mechanisch werkt en dat er betere zijn die electrisch werken ).  Meldsecties , is dat iets voor de computer , ik rij niet met computer , vandaar de vraag?

Ik waag me niet aan discussie over 'de beste' of zo, daar zijn andere fora voor.  ;)

Wat ik met plezier gebruik is de Littfinski keerlusmodule. Die werkt ingenieus, zonder kortsluiting te maken!
Zie deze link.

HTH,
Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

december 01, 2014, 16:16:34 #356 Last Edit: december 01, 2014, 16:18:59 by Gerard Wassink
Toevoeging:

Op deze pagina gevonden (er staan meer voorbeelden!): http://www.ldt-infocenter.com/dokuwiki/doku.php?id=de:ab_ksm_sg

Deze PDF zocht ik voor je. Hier staat het exact op!

http://www.ldt-infocenter.com/dokuwiki/_media/de/anschlussbeispiele/page_639.pdf

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Citaat van: Janbouli op december 01, 2014, 14:52:20
Citaat van: milocomarty op december 01, 2014, 14:50:30
Als je bv een AR-1 gebruikt voor het ompolen. Deze wil maar 1 trein in z'n ompoolsector hebben. Je maakt het je echt makkelijker als je de grijze rails tussen de wissels als ompool sector gebruikt..

Okay , dank je. En daar dan de langste van de 2 voor gebruiken natuurlijk.

Eigenlijk zat ik aan de sectie met de haakse kruising te denken..


Oh en maakt het uit dat deze maar 2A is en ik een Digitrax 5 of 8A ga gebruiken.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N