Janbouli's Home Layout The Kannewton & CC

Gestart door Janbouli, mei 08, 2012, 22:29:31

« vorige - volgende »

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Citaat van: JohnT op november 08, 2014, 19:33:15
Klinkt goed Jan, zeker voor N. Je mist toch een klankkast in die schaal.

JohnT

Valt wel mee , de speakers zitten in de tender en die is groot genoeg , het volume stond overigens niet eens op half vermogen en geen vervorming te horen, daar komt ook nog eens bij dat ik vind dat geluid ook op schaal moet zijn , daar bedoel ik mee dat op een halve km schaal afstand het geluid in het echt ook niet meer oorverdovend is en dat je zeker niets voelt beven op die afstand.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Klopt maar in miniatuur is het toch wel aanpassen hier en daar.  Daarom zijn de kleuren ook niet altijd overeenkomstig de werkelijkheid i.v.m het gebruik van kunstlicht.

JohnT

Dit ben ik van plan in de 2e kamer op het bovenste deck, station met kruising en een interchange van de UP met de Rock Island



Hier in Anyrail, de vraag is hoe dit te bedraden in DCC?
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N


Hi Jan,

Kijk eens op ? ? van deze pagina.

Dat kruisende spoor, wil je dat ook gaan berijden? Dat lijkt me wel een uitdaging te worden.
Zo niet, vanuit de wye vlak voor de kruising dubbel isoleren.

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop


Jawel hoor, in elektrische zin wel. Als je de rails zo aansluit heb je gegarandeerd kortsluiting.

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

november 21, 2014, 10:55:02 #322 Last Edit: november 21, 2014, 10:58:05 by dutchbuilder
Ik gebruik deze voor mijn twee keerlussen en kan ook gebruikt worden voor een keerdriehoek.
En dit is idd een keerdriehoek

Ton
Erare humanum est

Ik zie het niet, als ik denkbeeldig met twee potloden met elk hun eigen kleur over de driehoek ga komen de kleuren elkaar niet tegen dus heb je geen kortsluiting.

JohnT

Even nagetekend in anyrail.....
Dat gele gedeelte is niet van belang even.....het gaat om het rode gedeelte.
Als je dat versimpeld dan zie ik toch echt een keerlus...
En met die andere twee wissels is het nog steeds een keerlus.

Ton
Erare humanum est

Hoi,


Yep, je hebt een keerdriehoek en dat is elektrisch gezien hetzelfde als een keerlus.
Het ziet er mischien niet als een keerlus uit maar op een keerdriehoek kun je ook treinen keren (vandaar de naam "keerdriehoek") en dus is het ook een keerlus. Aansluiten als een keerlus dus. In veel documentatie van keerlus automaten staat ook meestal wel een aansluitschema van een keerdriehoek.


Groetjes, Wim.


Teken hem uit.
Plaats rode stippen langs een kant.
Plaats groene stippen langs de andere rail.
Kom vertellen dat nergens een rode stip bij een groene komt.

Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Hoi,


Pak de tekening van de "keerlus jan simpel", zet rode stippen aan de ene rail en groene aan de andere rail, volg de boel en.......pats, botsing tussen een rode en groene stip. Elektrisch heet dat kortsluiting.


Groetjes, Wim.

Jan, prachtig idee! Ik zou alleen het geheel iets schuiner leggen, dat geeft een veel mooier totaalplaatje straks als het klaar is.